Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest poniedziałek, 22 sty 2018, 15:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: niedziela, 25 cze 2017, 20:21 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 23:31
Posty: 565
radzik napisał(a):
P.S. Tego LW masz pod E-UAE zainstalowanego? Bo u mnie na OS 4 nie działa, a na Pegu działał...


No właśnie miałem cię pytać bo widziałem twój drugi wątek, mi wprawdzie udało się uruchomić ale podczas renderowania
ekran jest skopany i przełączanie ich wcześniej czy później powoduje zwis. Czy masz może pełną instalkę LW? Ja mam tą z EAB
i nie ma tam wszystkiego.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: niedziela, 25 cze 2017, 21:31 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 25 wrz 2014, 20:41
Posty: 449
Nikt chyba nie ma pełnej instalki LW. :) Wszysycy mają z EAB.
Z ekranem tak jest, dlateo musisz wypromować te ekrany tak jak pisałem. I powinno byc git. Jak nie to poseślę Ci preferencje Screens.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 26 cze 2017, 09:10 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2890
radzik napisał(a):
Wychodzi na to, że muszę odświezyć temat UAE. Strasznie słabo mi działa Alien Breed 3D 2 i Breathless, na pełnym ekranie, gubi klatki. Przestawiałem opcje, ale generalnie mam wrażenie, że nie ma 25 fps, co najwyżej połowa. Ktoś coś wie? Bo nie chcę wstawić na YT babola. :)

P.S. Tego LW masz pod E-UAE zainstalowanego? Bo u mnie na OS 4 nie działa, a na Pegu działał...


Ile masz MIPSów pod Sysinfo? Jeśli wierzyć temu programowi to np. X1000 jest pod E-UAE mniej więcej odpowiednikiem 060?66MHz. Ja co prawda nigdy fizycznej 060 nie miałem, bo swoją przygodę z klasykiem zakończyłem na Blizzardzie PPC z 040 + BVision lecz zaryzykuję stwierdzenie że dla większości gier 3D, sześćdziesiątka jest zbyt słaba by grać w hi-resie.

My już jesteśmy trochę rozpieszczeni patrząć np. ile fps wyciąga Doom na Amidze One, lecz jak tak patrzę na wyniki z forum Apollo (wiem że to nie jest do końca miarodajne, bo niewygodne posty są kasowane lecz mimo wszystko jakiś to punkt odniesienia stanowi), to ADoom.WOS wyciągał na mocno kręconym klasycznym PPC CyberstormPPC 604e/333 + 060/50 zaledwie 16fps w 800x600 a ADoom 68k na .Wampirze w 640x480 22fps.

Teraz weź pod uwagę że silniki AB 3DII i Breathless są starsze i zapewnie mniej zoptymalizowane niż ADoom i że te gry nie były pisane z myślą o kartach graficznych (nie licząc nieoficjalnej łatki na Alien Breed), wreszcie że szczytem marzeń autorów było uzyskanie płynności przy pikselach 1x1 ale w low-resie. Ja też się kiedyś zdziwiłem odpalajac na pełnym ekranie Glooma, kiedy zobaczyłem prędkość wcale nie lepszą od tej jaką pamiętałem z czasów 040/33MHz. Dopiero po chwili zorientowałem się że przecież wtedy to ja grywałem w Glooma w 320x256, a wieć na 4 razy mniejszym ekranie. Zmieniłem więc rozdzielczość w preferencjach gry, zmieniłem też odpowiednie opcje w uae.RC, wyłączając skalowanie grafiki i wówczas Gloom na tej wirtualnej sześćdziesiątce zaczął całkiem zgrabnie pomykać.

Tak więc do kręcenia filmów, doradzałbym wyłączenie skalowania i uruchamianie gier w low-resie tak jak to się robiło 20 lat temu (choć wtedy niestety gra nie wypełni całego ekranu w najniższej rozdziałce oferowanej przez współczesne Radeony), no chyba że X5000 ma tekiego "pałera" że oferuje pod E-UAE prędkość 060 x 3. Mimo wszystko jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie taki że w momencie gdy był robiony Breathless, gdzieś koło 1995 roku to standardem była 020 z fastem a 030, to już była całkiem mocna turbina. O ile mnie pamięć nie myli to Blizzard 060 dopiero w 1996 wszedł na rynek. Niektóre gry nie były do końca poprawnie pisane pod lepszy sprzęt np. nasza rodzima Cytadela, kţóra chwali się tym że jest jedynym "prawdziwym Doomowcem" na A500, niestety była tak skopana że na moim Blizzardzie 030/50MHz a potem Blizzku PPC z 040/33MHz działała dokładnie tak samo wolno jak na A500 z 1MB RAM.

Dodam jeszcze że Nemac IV, co już zresztą kiedyś opisywałem działa bez pośrednictwa E-UAE dzięki czemu nawet w wysokiej (jak na standardy klasyka) rozdzielczości działa na tyle dobrze iż śmiało można wrzucać film na YT.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 26 cze 2017, 10:31 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 25 wrz 2014, 20:41
Posty: 449
Dziekie za wyczerpujace info. Musze sprawdzic SysInfo. Ale gneralnie chodzi to kiepsko, tyczcy sie to tylko Brethlessa i AB3D2. Za to pod FS-UAE na Mac chodzi plynnie, choc tez nie idealnie. Ale roznica jest spora.
Mozliwe, ze E-UAE na PPC nie wyciagnie wiecej niz 060. I tu moze sie zgadzac, bo te gry na zadnej Amidze dobrze nie chodzily. A niestety jak bede nagrywal, to nie nagram filmu w formacie znaczka pocztowego, bez jaj. Pojdzie tak jak jest, pelen ekran 640x480.

BTW: Czy ktos z was instalowal gfx i Picasso'96 pod RunInUAE (E-UAE)? U mnie nastepuje zawiech podczas instalacji... Zreszta to sa chyba podobne problem, co wczesniej opisywane, niektorych katalogow nie widac itd. Cos tu smierdzi. Generalnie dobrze by bylo pewnie miec troche lepsza emulowana konfiguracje, ale nie udalo mi sie ustawic wiecej RAM niz 8 MB (powyzej tej granicy jest niewidoczyn Fast dla emulacji), na 020 nie mozna bylo miec np. 16?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 26 cze 2017, 12:48 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2890
radzik napisał(a):
BTW: Czy ktos z was instalowal gfx i Picasso'96 pod RunInUAE (E-UAE)? U mnie nastepuje zawiech podczas instalacji... Zreszta to sa chyba podobne problem, co wczesniej opisywane, niektorych katalogow nie widac itd. Cos tu smierdzi. Generalnie dobrze by bylo pewnie miec troche lepsza emulowana konfiguracje, ale nie udalo mi sie ustawic wiecej RAM niz 8 MB (powyzej tej granicy jest niewidoczyn Fast dla emulacji), na 020 nie mozna bylo miec np. 16?


Ja używam od zawsze P96 pod E-UAE z małą przerwą po pojawieniu się pierwszych wersji z JIT, gdzie początkowo nie było wsprarcia dla Picasso 96, ale teraz już jest. Fakt że nie przeprowadzałem procesu instalacji pakietu pod wersją JIT, gdyż robiłem to lata wcześniej, gdy JITa dla PPC jeszcze nie było w planach. Z RAMem też chyba nie mam żadnego problemu a zazwyczaj używam emulacji 040, ale jeszcze dla pewności to sprawdzę gdy siądę do Amigi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 26 cze 2017, 17:00 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 812
radzik napisał(a):
Czy ktos z was instalowal gfx i Picasso'96 pod RunInUAE (E-UAE)?

Kiedyś był w uae z jit dla ppc taki błąd.
Na linuxie ppc to zostało poprawione i p96 działa.
Na Amiga Os 4 jakoś do tej pory nie miałem potrzeby instalacji uae.
Proponuje sprawdzić, może na os4 depot jest już nowsza wersja bez tego błędu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 26 cze 2017, 17:06 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 812
Mufa napisał(a):
ADoom.WOS wyciągał na mocno kręconym klasycznym PPC CyberstormPPC 604e/333 + 060/50 zaledwie 16fps w 800x600 a ADoom 68k na .Wampirze w 640x480 22fps.

Bo to jest ADoom.WOS.
PUP i WOS to były fajne rozwiązania, jesteśmy wdzięczni ich twórcom, za to że dzięki nim jest ppc na amidze.
Dziś testy PUP i WOS jak od lat jest Amiga OS 4 i MOS na klasyku, to trochę nie to.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: środa, 2 sie 2017, 00:32 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 940
Dzisiaj zainstalowałem RunInUAE w wersji r.8 beta 4. No i nie działa mi Wacuś w wersji na HD (z adf działa).
To jedna z pierwszych gier w jakie grałem pod RunInUAE, z darmowych "Rodzynków" na PPA. I wtedy nie było tego problemu.

Mam takie coś:
Obrazek

Instalacja odbyła się w to samo miejsce, nic tam nie zmieniałem. JIT mam wyłączony. Wacuś melduje "Jezusicku, 060 inside" - we wcześniejszej wersji tak nie miałem.

Możecie sprawdzić czy wam działa wersja HD?
https://www.ppa.pl/rodzynki/wacus-the-detective.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: środa, 2 sie 2017, 09:27 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2890
Nie próbowałeś może pozmieniać coś w tooltypach gry np. użyć parametru NOCACHE? Ewentualnie przyjrzeć się plikowi UAE.rc i zmienić tam typ procesora?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: środa, 2 sie 2017, 23:44 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 940
Pewnie jutro, muszę wpierw obadać te pliki *.rc bo one coś inaczej wyglądają niż stare. Niby ma być uproszczone.
radzik wcześniej pytał:
Cytuj:
Czy ktos z was instalowal gfx i Picasso'96 pod RunInUAE (E-UAE)?

To też mam do nadrobienia, ale to fajnie jak jest w czym dłubać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 3 sie 2017, 21:47 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 940
Tytuł wątku (a sam zakładałem) zacznie niedługo być mylący, ale niestety wyłażą nowe rzeczy. Cały czas jednak chodzi o stare gry.

Próbowałem programik CIAgent.

Nie daje się zainstalować:
Obrazek

I nie daje się uruchomić, raz tylko udała mi się ta sztuka wyglądało to tak:
Obrazek

Zamiast Nemaca odpaliłem Wacusia (Nemac dziś wogóle mi nie poszedł), było to:
Obrazek

Przeważnie jednak miałem tak:
Obrazek

Albo tak (treść ta sama):
Obrazek

Dalej w eksperymenty nie brnąłem, dziś zabagniłem się w czym innym (temat motywów, a i inne rzeczy wyszły).

Może ktoś po komunikatach dojdzie co się u mnie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 09:32 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2890
Pytasz o tak stare rzeczy i w dodatku tak rzadko używane że człowieka może pamięć zawodzić. No więc nie pamiętem już czy miałem problemy ze skrytpem instalacyjnym, bo instalowałem to pewnie z 10 lat temu. Możliwe jednak że tak właśnie było gdyż CIAgent nie siedzi u mnie w lokalizacji domyślnej czyli w C:, a utworzonym przeze mnie katalogu "drobnica". Nie pamiętam już czy uruchamiałem CIAgenta z konsoli, zapewne na początku tak w celach eksperymentów.

Ponieważ jednak CIAgent jest wyposażony w ikonkę, to od dobrych kilku lat, jeśli kiedyś zdarzy mi się go uruchomić, robię po prostu dwuklik na ikonie programu. Co prawda, wówczas rzeczywiście nic się nie wyświetla i użytkownik na pozór nie wie czy program działa, jednak ja to wiem dzięki temu że takie np. Nemac IV czy SimCity 2000 nie wywalają wówczas komunikatów o błędach CIA (Nemac IV) czy też w ogóle się nie uruchamiają (Sim City 2000).

Może więc użyj najprostszej metody przekopiuj program ręcznie, odpal z ikony i poczuj różnicę w problematycznych grach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 10:36 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 940
Tak właśnie robiłem, także z ramdysku. Zastanawia mnie ten cx broker (co oznacza), przy kłopotach z motywami Robert wspominał o CX_POPUP; to jest jakaś większa układanka której sam chyba nie ogarnę. Takie różne dziwne rzeczy niepasujące do siebie dzieją się u mnie póki co, np. ostatnio uporczywe zgłaszanie przez AmiUpdater lha, a nawet narzędzia do ustawiania czasu w systemie.
Tak że nie czuj się wywołany do odpowiedzi faktem polecenia mi tej pchełki, bo ona tu "niewinna".

Za to nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc o instalacji gfx i Picasso'96 pod RunInUAE (E-UAE). Wczoraj się złapałem na tym, bo zdeklarowałam sam sobie że to zrobię, ale jak zobaczyłem na katalog to zwątpiłem o co tu chodzi. Miałbym użyć tego WB 3.1? Nie rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: sobota, 5 sie 2017, 09:41 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2890
No więc po pierwsze, to ja nigdy w życiu nie używałem RunInUAE. Oczywiście chciałem go popróbowac nie raz i nie raz sobie obiecywalem że wreszcie się za to wezmę, no ale jakoś nie czułem nigdy hardcorowego musu by sobie odpalić przysłowiowego SuperFroga z ikonki umieszczonej na blacie Workbencha 4.1. Ja po prostu uruchamiam ten emulator na tyle rzadko że nie jest dla mnie wielkim bólem zrobienie o jedną czynność więcej, czyli kliknięcie najpierw na ikonę emulatora, a dopiero potem na ikonę "SuperFroga".

Zatem wszystko co kiedykolwiek pisałem o amigowym UAE tyczy się zwykłego E-UAE. Co prawda zakładam że skoro RunInUAE oparty jest na E-UAE to powinien działać dokładnie tak samo, no ale osobiście nigdy tego nie weryfikowałem.

Teraz co do zasadniczej części pytania, to moge powtórzyć to co napisałem poprzednio, czyli że znowu poruszasz sprawy, którymi ja zajmowałem się już wieki temu.

No więc na początku stycznia 2004 roku, gdy kupiłem Amigę One XE z serii Early Bird, z racji że nie było jeszcze na rynku AmigaOS 4.0 Pre-Release, dostałem płytę z Debianem plus płytę z licencjonowanym systemem 3.1 z dodatkami Magic i obrazem Kickstartu. Zainstalowałem sobie więc E-UAE na Linuksie wraz z amigową zawartością, którą dostałem na płycie. Następnie w czerwcu 2004 roku, kiedy wyszedł system, tę zawartość przeniosłem sobie na AmigaOS 4, kiedy tylko wyszedł na niego E-UAE.

Wtedy jeszcze nie miałem P96, lecz wkrótce potem zainstalowałem to przy użyciu amigowego E-UAE (jednej z pierwszych wersji), proces instalacji przebiegł bez najmniejszych problemów. Potem po prostu używałem przez dobre 10 lat. Gdy Almos wypuścił pierwszą wersję E-UAE JIT nagle P96 przestało mi działać, na szczęście bodaj przy czwartym release P96 znowu wstało i teraz w wersji finalnej jak najbrdziej działa na co dowód zamieszczam w załączniku poniżej.

Zatem podsumowując, nigdy nie musiałem korzystać z katalogu Emulation dołączanego do systemu bo wcześniej miałem podobny dostarczony przez Eyetech do Linuksa. Po drugie na pewno P96 działa na zwykłym E-UAE, zarówno w standardowej wersji SDL, jak i finalnej wersji JIT. Po trzecie na pewno dało się to zinstalować pod amigowym E-UAE w połowie ubiegłej dekady.

Czego nie wiem? Czy na pewno zadziała to pod RunINUAE i czy w obecnej wersji emulatora nie namieszano na tyle że coś się wykrzacza podczas procesu instalacji. Po prostu nie miałem potrzeby instalować tego ponownie, więc nie sprawdzałem. Natomiast z tego co pisałe Radzik, u niego jakieś problemy z instalacją wystąpiły.

No cóż gdybym ja miał takie problemy, to prawdopodobnie zacząłbym od ręcznego przekopiowania elementów P96 do katalogu imitującego partycję systemową emulatora. Czyli UAEGFX do E-UAE:partycje:workbench:devs/monitors Picasso96Mode do E-UAE:partycje:workbench:devs/prefs i tak dalej.


Załączniki:
p96UAE.jpg
p96UAE.jpg [ 80.74 KiB | Przeglądane 254 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: sobota, 5 sie 2017, 11:56 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 7 mar 2017, 23:40
Posty: 23
Nie myśleliście aby pomyśleć nad tym aby ktoś Wam zbudował FS-UAE na OS 4.1. Biorąc pod uwagę że jest taki bulid na OSX PPC http://eab.abime.net/showthread.php?t=74649 to może na AOS też by się dało.

I wtedy borykanie się z wiekowym E-UAE dobiegło by końca.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO