Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest wtorek, 12 gru 2017, 10:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: piątek, 2 sty 2015, 12:26 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
Niestety dalej nie. Wersję dla X1000 trudno zresztą uznać za zakończoną z innych powodów. Wydajnościowo najlepszą wersją była beta 4 gdzie uzyskiwałem według Sysinfo ponad 54 mipsy, co oczywiście w porównaniu do szybszych G4 nie jest dobrym wynikiem. Myślę że gdyby E-UAE JIT, było naprawdę dobrze zoptymalizowane pod PA6T, to wyniki powinny być w okolicach 80 -100mipsów. Wersja 1.0 na domyślnej konfiguracji daje 51 mipsów, po zwiększeniu cache z 8192 do 16384 uzyskałem niespełna 53 mipsy, ale to dalej minimalnie mniej niż w wersji sprzed pół roku. Jak znajdę czas to porobię jeszcze testy praktyczne, bo być może wyniki SySinfo zakłamują rzeczywistość.

EDIT:

Na OS4Depot, pojawiły się dwie inne kompilacje ze wsparciem JIT i przynajmniej na E-UAE.SDL działają tryby Picasso :ok: (wersji AmiGFX jeszcze nie sprawdzałem, ale o ile mnie pamięć nie myli to już w starych odsłonach bez JIT, Picasso nie było tam wspierane). Muszę też oddać autorowi honor w sprawie finalnej wersji dla X1000, bo napisał w dokumentacji zdanie, którego wcześniej nie doczytałem: "The current build is an experimental version, there is no final support for PA6T processor yet".


Załączniki:
UAE_JIT_z_Picasso.jpg
UAE_JIT_z_Picasso.jpg [ 91.45 KiB | Przeglądane 1298 razy ]
Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: piątek, 2 sty 2015, 21:41 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Będę musiał spróbować.

Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: wtorek, 6 sty 2015, 16:16 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Coś mi się cały czas wywala niestety.

Dostaję komunikat Jit compile reset.

Może coś źle robię z konfiguracją.

Czy Mógłbyś zamieścić swoją (JIT+P96)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: wtorek, 6 sty 2015, 16:31 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
Kod:
enable_jit=yes
   cpu_speed=max
   cpu_type=68040
        cpu_compatible=false
   cpu_cycle_exact=false
   blitter_cycle_exact=false
   comp_optimize=true
   cachesize=16384
   comp_constjump=yes
   comp_trustbyte=indirect
   comp_trustword=indirect
   comp_trustlong=indirect
kickstart_rom_file=emulacja:E-UAE/KICK_31.ROM
joyport0=mouse
joyport1=joy0
scsi=true
scsi_device=CD0:
filesystem=rw,workbench:emulacja:E-UAE/workbench
filesystem=rw,work:emulacja:E-UAE/work
chipset=aga

# cpu_compatible=yes
cpu_24bit_addressing=no
show_leds=false
chipmem_size=4
fastmem_size=8
z3mem_size=64
# gfx_fullscreen_amiga=trueto
gfxcard_size=16
amiga.screen_type=ask
sdl.use_gl=true
gfx_width_windowed=320
gfx_height_windowed=256
gfx_fullscreen_picasso=yes
gfx_lores=true
gfx_linemode=none
gfx_center_horizontal=true
gfx_center_vertical=true
sound_output=normal
sound_max_buff=4096
sound_interpol=rh
sound_frequency=22050
sound_bits=8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: wtorek, 6 sty 2015, 18:51 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Dziękuję. Coś mi to nadal na linuxie nie chce działać.

Moja Amiga 500 jeszcze nie doszła.

Nic. Jak dojdzie będę próbował na Amiga Os 4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: sobota, 10 sty 2015, 14:05 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Poprawili w nowej wersji 1.0.1 działanie i wreszcie działa pod linuxem ppc.

Dziękuję bardzo za tę konfigurację - przydała się.

Pod G4 1.4 GHz osiąga prawie szybkość 060 50 Mhz.

Picasso też działa. Super !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: niedziela, 11 sty 2015, 19:10 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Nawet Alien Breed 3D II - The Killing Grounds działa.

Super.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: poniedziałek, 4 kwi 2016, 11:04 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
AmigaBlitter pochwalił się skompilowaniem E-UAE JIT z wykorzystaniem trybu kompozycji obrazu. Teraz nawet słaba SAM440 daje radę (choć czasami bywają problemy z dźwiękiem). Następnym krokiem będzie przepisanie tego na SDL2, co powinno dać jeszcze większego powera a finalnie planowane jest wykorzystanie silników Shader kompilując emulator pod Warp 3D Nova co da ostatecznego super przyspieszenia udawanemu klasykowi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 29 gru 2016, 02:21 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 23:31
Posty: 546
Mufa napisał(a):
Kod:
enable_jit=yes
   cpu_speed=max
   cpu_type=68040
        cpu_compatible=false
   cpu_cycle_exact=false
   blitter_cycle_exact=false
   comp_optimize=true
   cachesize=16384
   comp_constjump=yes
   comp_trustbyte=indirect
   comp_trustword=indirect
   comp_trustlong=indirect
kickstart_rom_file=emulacja:E-UAE/KICK_31.ROM
joyport0=mouse
joyport1=joy0
scsi=true
scsi_device=CD0:
filesystem=rw,workbench:emulacja:E-UAE/workbench
filesystem=rw,work:emulacja:E-UAE/work
chipset=aga

# cpu_compatible=yes
cpu_24bit_addressing=no
show_leds=false
chipmem_size=4
fastmem_size=8
z3mem_size=64
# gfx_fullscreen_amiga=trueto
gfxcard_size=16
amiga.screen_type=ask
sdl.use_gl=true
gfx_width_windowed=320
gfx_height_windowed=256
gfx_fullscreen_picasso=yes
gfx_lores=true
gfx_linemode=none
gfx_center_horizontal=true
gfx_center_vertical=true
sound_output=normal
sound_max_buff=4096
sound_interpol=rh
sound_frequency=22050
sound_bits=8

Mam pytanie, czy gdzieś jest lista dla EUAE i RunInUAE, wszystkich dostępnych komend które można zawrzeć w pliku konfiguracyjnym?
Szukałem w sieci, ale jakoś nigdzie tego nie ma, nie ma też w pliku guide, ani dla e-uae ani dla runinuae.
Szukam tego, bo z jakiegoś dziwnego powodu mój emulowany twardy dysk ma jakieś 6MB i chciałem to zmienić.
Od razu powiem że nie mam pliku hdf (próbowałem zrobić komendą makehdf dostarczaną z euae, ale nie udało mi się)

Gdyby ktoś podał link do wyczerpującego poradnika, byłbym wdzięczny.
Ponad to, trochę z innej beczki, próbuję uruchamiać Lighwave'a Petunią i z Modelerem nie ma kłopotu,
otwiera mi ekran w 1920x1080, natomiast Layout wyrzuca mi okno z błędem "Can't create off-screen rasters."
Czy ktoś z was spotkał się z takim komunikatem wyświetlanym przez LW? Nie wiem czy to sprawa źle skonfigurowanego
EUAE, czy brakuje mi jakichś plików z LW?

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 29 gru 2016, 11:17 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 966
Może coś pomoże:
Patches Lightwave's rendering to work on RTG.

http://os4depot.net/share/graphics/rayt ... _patch.lha

------ Copy & Paste ---

LightWave RTG Patch is a small tool to allow LightWave to correctly function
on RTG-only systems running AmigaOS4.

LightWave's rendering preview expects a classic Amiga planar screen to be
opened and treats it as such, performing direct access to the screen's
planes. This does not work under RTG graphic systems because they do not
support the classical planar screen formats used on old Amiga hardware.
Unfortunately it is not possible to disable the preview, therefore the
only way to make it work is to patch it.

This patch must be started once (and only once!) before starting LightWave.
It can be stopped by a CTRL+C command. This is an ugly hack, therefore it
is not guarranteed to work on future versions of OS4. Also be catious using
it, I am not responsible for any damange caused by the use this patch!

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 29 gru 2016, 14:35 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
Cytuj:
Mam pytanie, czy gdzieś jest lista dla EUAE i RunInUAE, wszystkich dostępnych komend które można zawrzeć w pliku konfiguracyjnym?
Szukałem w sieci, ale jakoś nigdzie tego nie ma, nie ma też w pliku guide, ani dla e-uae ani dla runinuae.


Z tego co się orientuję to z nie każdą kompilacją E-UAE, zadziałają wszystkie komenty konfiguracyjne. Tylko kompilacji amigowych było chyba z kilkanaście. Wydaje mi się jednak że to co jest w katalogu emulatora Docs/configuration.txt powinno wystarczyć do obsługi.

Cytuj:
Szukam tego, bo z jakiegoś dziwnego powodu mój emulowany twardy dysk ma jakieś 6MB i chciałem to zmienić.
Od razu powiem że nie mam pliku hdf (próbowałem zrobić komendą makehdf dostarczaną z euae, ale nie udało mi się)


Ta moja konfiguracja, którą przedstawiłeś powyżej, jest oczywiście dla partycji za którą robi zwykły katalog utworzony w AmigaOS 4. Tam też możesz łatwo wrzucać pliki z poziomu AOS4 a emulowany AOS 3 te pliki zobaczy. Nie za bardzo wiem, po co chcesz się bawić w plikopartycje (chyba że jest to potrzebne do RuninUAE, którego nie używam). Zdaje się że pecetowy WinUAE tego wymaga do emulacji AmigaOS 4.1. Jednak w przypadku E-UAE i emulacji AmigaOS 3.x nic takiego nie jest wymagane.

Załóż sobie na partycji "X:" dajmy na to w katalogu E-UAE podkatalog Workbench, przkopiuj na niego pliki z WB 3.1 czy 3.9, wstaw wpis
Kod:
filesystem=rw,workbench:X:E-UAE/workbench


i wszystko powinno działać bez żadnych ograniczeń typu 6MB.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 29 gru 2016, 16:33 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 23:31
Posty: 546
@amiga_os
Dzięki widziałem już tę łatkę, nie wiem czy nie pomaga czy źle łatam.



Mufa napisał(a):
Z tego co się orientuję to z nie każdą kompilacją E-UAE, zadziałają wszystkie komenty konfiguracyjne. Tylko kompilacji amigowych było chyba z kilkanaście. Wydaje mi się jednak że to co jest w katalogu emulatora Docs/configuration.txt powinno wystarczyć do obsługi.

Zazwyczaj starcza, szkoda tylko że gdzieś nie ma listy wszystkich komend w raz z przykładami argumentów jakich oczekują.
W razie gdy coś nie działa jak powinno.

Cytuj:
po co chcesz się bawić w plikopartycje... Załóż sobie na partycji "X:" dajmy na to w katalogu E-UAE podkatalog Workbench, przkopiuj na niego pliki z WB 3.1 czy 3.9, wstaw wpis
Kod:
filesystem=rw,workbench:X:E-UAE/workbench


i wszystko powinno działać bez żadnych ograniczeń typu 6MB.

No wcale nie chcę się bawić z hdfami, ale gdy ładuję WB w RunInUea to pokazuje mi że mam 3 mega użyte i ze 3 dostępne.
Gdy próbuję instalować LW to installer drze japę że muszę zwolnić miejsce na dysku bo za mało.
Pojęcia nie mam jakim cudem to się dzieje, instalacja jest całkowicie standardowa z 4.1u6 pre-release,
z resztą tak na wszelki wypadek zassałem RC7-RIU os4depot i jest to samo. Nigdy mi się to nie przydarzyło
wcześniej, czy to na macu czy na Ami, dlatego też zastanawiam się czy może trzeba coś ustawić w pliku uaerc, czy może
coś ja mam nie tak, albo coś jeszcze innego powoduje problem.
Najdziwniejsze jest to, że mam dwa przypisania "filesystem=rw,workbench:X:E-UAE/workbench"
Jedno było standardowe, natomiast drugie pojawiło się gdy uruchamiałem coś z poza szuflady WB.
Miało atrybut ro, zmieniłem na rw żęby móc zapisywać nie tylko czytać, ale pojemność jest mniej więcej taka
sama mała...
Wrzucę dzisiaj twój plik uaerc (to jest dla EUAE jak mniemam, a nie dla RunInUae?) i zobaczę czy coś się zmieniło.

Tak czy inaczej dzięki za pomoc.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: czwartek, 29 gru 2016, 16:48 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
Jeszcze się zastanawiam na jakim filsesystemie masz E-UAE i partycje. Coś mi świta (nie wiem czy dobrze) że niegdyś były jakieś problemy z XjFS, być może jest tak że z NGFS też są problemy. Ja mam na SFS i faktycznie przy zapisie czegoś większego z poziomu E-UAE pomimo parametru RW zdarzają się błędy. Na szczęście ja prawie niczego nie zapisuję (najczęściej to rekordy w grach, z którymi kłopotów nie ma). Przypuszczam że najlepiej to do tego celu nadaje się poczciwy FFS, o ile jesteś zdolny do takiego poświęcenia by tego filesystemu używać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: wtorek, 3 sty 2017, 22:20 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 23:31
Posty: 546
Mufa napisał(a):
Jeszcze się zastanawiam na jakim filsesystemie masz E-UAE i partycje. Coś mi świta (nie wiem czy dobrze) że niegdyś były jakieś problemy z XjFS, być może jest tak że z NGFS też są problemy. Ja mam na SFS i faktycznie przy zapisie czegoś większego z poziomu E-UAE pomimo parametru RW zdarzają się błędy. Na szczęście ja prawie niczego nie zapisuję (najczęściej to rekordy w grach, z którymi kłopotów nie ma). Przypuszczam że najlepiej to do tego celu nadaje się poczciwy FFS, o ile jesteś zdolny do takiego poświęcenia by tego filesystemu używać.

Nie sprawdzałem tego dogłębnie, ale jest coś na rzeczy, bo partycja FFS nie sprawia tego kłopotu.
A FFS używam tylko gdy muszę, NGFS zabija go chyba pod każdym względem.

Mufa napisał(a):
Wydaje mi się jednak że to co jest w katalogu emulatora Docs/configuration.txt powinno wystarczyć do obsługi.

Taa, :oops: nie wiem jak patrzyłem, tam jest chyba wszystko - dzięki.

Poza tym kłopoty z LW wydają się wynikać ze złych przypisań, nie mam pełnego dysku z instalką
a jedynie coś na co naprowadził mnie Radzik (ktoś ma namiar na pełną instalkę 5.20a?).
Pozmieniałem sobie przypisy sam, ale nie mam wszystkich plików i wciąż woła tego czy tamtego,
ale przynajmniej działa.
Przy okazji szukania w sieci ktoś gdzieś pisał że wersja LW 5.2a to jakaś alpha (sugerowało by to "a")
i że wersja 5 jest pełniejsza/nowsza/lepsza, niezbyt ma to dla mnie sens ale pomyślałem że zapytam.

Ogólnie, odkąd używam Petuni/RanInUae/E-UAE, to w ogóle nie mam chęci włączać swojej A1200.
Kurcze LW zasuwa jak dziki.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: UAE z JIT
PostNapisane: niedziela, 25 cze 2017, 17:13 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 25 wrz 2014, 20:41
Posty: 435
Wychodzi na to, że muszę odświezyć temat UAE. Strasznie słabo mi działa Alien Breed 3D 2 i Breathless, na pełnym ekranie, gubi klatki. Przestawiałem opcje, ale generalnie mam wrażenie, że nie ma 25 fps, co najwyżej połowa. Ktoś coś wie? Bo nie chcę wstawić na YT babola. :)

P.S. Tego LW masz pod E-UAE zainstalowanego? Bo u mnie na OS 4 nie działa, a na Pegu działał...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO