Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 13 gru 2018, 03:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 16 mar 2018, 18:59 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
parallax napisał(a):
Wiedzę, że planeta z Dune III się przydała :thumbup: Już coś zakodowałeś? :)

Kod gry powstaje powoli, na ile zdrowie pozwala. Gra to bardzo prosta strzelanka.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 10:09 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
Narysowałem jeszcze coś takiego:

Początkowo obrazek był płaski, dopiero później rozszerzyłem perspektywę, bo okazał się wtedy wyglądać dużo atrakcyjniej. Jest to jednorazowa praca i raczej nie będę tego importował do żadnej gry.

Jeżeli jest tu ktoś doświadczony z grafiki może mógłby pomóc mi w poprawieniu tej perspektywy? Czy jest OK?

Obrazek

EDIT: Wprowadziłem na szybko poprawkę sufitu.

Obrazek

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 11:00 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 137
Mastermaxie, nie przeszkadzają ci te "linie perspektywy" na podłodze? Walnięte byle jak, krzywe, na odpieprz wręcz. Serio, jeśli to ci nie przeszkadza to trudno o jakąkolwiek konstruktywną krytykę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 11:17 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
amigowiec napisał(a):
Mastermaxie, nie przeszkadzają ci te "linie perspektywy" na podłodze? Walnięte byle jak, krzywe, na odpieprz wręcz. Serio, jeśli to ci nie przeszkadza to trudno o jakąkolwiek konstruktywną krytykę.

:D

Po pierwsze cały obrazek jest trochę kreskówkowy więc nie przywiązywałem wagi do tego, by perspektywa była zrobiona idealnie.
Po drugie ja cały czas ćwiczę i poprawiam warsztat, więc każda krytyka, która ma za zadanie poprawić moje umiejętności, wskazać na wady i niedoskonałości jest mile widziana.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 11:29 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 137
Więc tak...
Kompozycja jest piekielnie złą - ta pusta przestrzeń na ścianie, pusty sufit...Po co? Skup się na tym co istotne dla sceny a nie wypełniaj ją masą pustej, bezsensownej przestrzeni.
Kolory są tak paskudnie dobrane, ze wręcz odpychają swą nudą. Ten brąz jest za ciężki, nudny, banalny.
Fajnie, ze się starasz ale pogooglaj trochę pixelartów, poczytaj kurs DP Węsławskiego w twoim uwielbianym Magazynie Amiga, pograj w stare gry adventure...to pomoze ci bardziej niż setki wskazówek na forach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 11:51 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
Po pierwsze spokojnie, jestem początkujący.

amigowiec napisał(a):
Więc tak...
Kompozycja jest piekielnie złą - ta pusta przestrzeń na ścianie, pusty sufit...Po co? Skup się na tym co istotne dla sceny a nie wypełniaj ją masą pustej, bezsensownej przestrzeni.

Jeśli widziałbyś kolejne etapy tej pracy, to zobaczyłbyś, że kompozycja wyjściowa była zupełnie płaska, narysowałem najpierw elementy kluczowe, czyli obraz, szafę, biurko, monitor, wazon z kwiatem, po czym dopiero rozszerzyłem ją o perspektywę, której nie wypełniałem w żaden sposób. Może sprawiać zatem wrażenie złej kompozycji, ale jest wynikiem przejścia z dużo bardziej płaskiej kompozycji.

Cytuj:
Kolory są tak paskudnie dobrane, ze wręcz odpychają swą nudą. Ten brąz jest za ciężki, nudny, banalny.

Zgoda, że kolory są mało zróżnicowane, przy czym kolor ścian i sufitu mi się podobają. Lubię ten kremowy, pastelowy kolor. Co do brązu drewna to rzeczywiście jest trochę ciężki.

Cytuj:
Fajnie, ze się starasz ale pogooglaj trochę pixelartów, poczytaj kurs DP Węsławskiego w twoim uwielbianym Magazynie Amiga, pograj w stare gry adventure...to pomoze ci bardziej niż setki wskazówek na forach.

"Googlowanie" i podglądanie czyichś prac nie nauczy niczego. Jak ktoś ogląda wybitne prace przecież nie nauczy się od tego tak rysować. Trzeba działać we własnym zakresie, zaś wskazówki które piszą ludzie należy odpowiednio zbierać i systematyzować.

Zgadzam się, że warto czytać różne poradniki i szkółki dot. rysowania.

Widzę, że jesteś wytrawnym smakoszem grafik i lubisz ładne i dopracowane prace, skoro poddałeś mnie ostrej, zasłużonej krytyce. Mnie na pewno te uwagi się przydadzą, co nie oznacza że od razu zaspokoję Twój gust. Bo ktoś inny może mieć gust zgoła odmienny.

Ważne, żebym potrafił odróżnić czyjeś uwagi powodowane gustem, a rzeczywistymi wadami w mojej pracy. Twoje uwagi dot. wad w pracy przyjmuję sobie do serca.

Tak jak napisałem, jestem zupełnie początkujący, ale robię postęp. Wszystkie Twoje i innych porady dot. wad w pracy na pewno będą miały oddźwięk w moich kolejnych pracach, jak i samym warsztacie.

Należę też do ludzi, którzy lubią smakować po trochu, a nie czerpać garściami. I dlatego też nie idę "na całego", tylko ostrożnie odkrywam nowe, nieznane tereny.

Wiem, że przede mną jeszcze długa droga. Ale analizując postęp (chociażby na podstawie tego wątku), można zobaczyć ile już przeszedłem.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 12:05 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 15:06
Posty: 137
Wiesz, Hextreme, podglądanie czyichś prac, podziwianie warsztatów artystów poszerza horyzonty, inspiruje.
Ucz się, wyciągaj nauki od najlepszych - temu własnie ma służyć "googlowanie".
Tu nie tyle chodzi o warsztat, ile o dostrzeżenie jak (pixelartowi) artyści komponują swe prace, jakich kolorów używają, co i jak przedstawiają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 12:17 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
amigowiec napisał(a):
Wiesz, Hextreme, podglądanie czyichś prac, podziwianie warsztatów artystów poszerza horyzonty, inspiruje.
Ucz się, wyciągaj nauki od najlepszych - temu własnie ma służyć "googlowanie".
Tu nie tyle chodzi o warsztat, ile o dostrzeżenie jak (pixelartowi) artyści komponują swe prace, jakich kolorów używają, co i jak przedstawiają.

Tak, co do poszerzania horyzontów i inspiracji to masz 100% racji. Jeśli chodzi o zapożyczanie kompozycji, kolorystyki, czy stylu to uważam, że jest to prywatna sprawa każdego artysty. Oczywiście ja mam swoich mistrzów, uwielbiam i podziwiam ich prace. Jednak nigdy kontemplacja ich prac nie przełożyła się na znaczący postęp we własnej pracy. Trzeba wielu rzeczy nauczyć się i poznać samemu.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 13:10 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 1092
Bo tak naprawdę liczy się tylko Krok pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 19:03 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 841
Jak chcesz się bawić w gry 2D, to najlepiej byłoby podejrzeć jak to było dawniej robione.
Jakieś różne gry które kiedyś były hitami, może Gods, Zool, Agony na YT.
Rozplanowanie całości, wielkość duszków itp itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 mar 2018, 22:43 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
@Adam
Bardzo fajny klip.

swinkamor12 napisał(a):
Jak chcesz się bawić w gry 2D, to najlepiej byłoby podejrzeć jak to było dawniej robione.
Jakieś różne gry które kiedyś były hitami, może Gods, Zool, Agony na YT.
Rozplanowanie całości, wielkość duszków itp itd.


Na razie to są szkice, nie ma jeszcze mowy w przypadku tej grafiki o pełnej grze.

Tymczasem zrobiłem pokoik komputerowy na nowo, stawiając na poprawną perspektywę oraz proporcje oraz lepszą kompozycję.

Obrazek

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 mar 2018, 10:32 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 692
Moim zdaniem perspektywa i całość wygląda bardzo fajnie. Niektórzy w głowach mają zaimplementowane to, że wszystko musi być od linijki i cyrkla - tak szkolnie. Nie widzą innej możliwości.
A jak tam idzie ta prosta strzelanka?

_________________
Amiga Rulez / YT
Idzie żyd ulicą i znajduje portfel. Otwiera go, liczy pieniądze i mówi: "ehh za mało"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 mar 2018, 11:21 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
parallax napisał(a):
Moim zdaniem perspektywa i całość wygląda bardzo fajnie. Niektórzy w głowach mają zaimplementowane to, że wszystko musi być od linijki i cyrkla - tak szkolnie. Nie widzą innej możliwości.
A jak tam idzie ta prosta strzelanka?

Praca nad kodem prostej strzelanki z elementami przygodowymi idzie mi również całkiem nieźle. Parę dni temu napisałem już zalążek silnika. Tylko do tej gry potrzebuję grafiki płaskiej, czyli pierwowzoru tej grafiki w rzucie perspektywicznym.

Dlatego wpadłem na pomysł, żeby - jednocześnie ulepszając warsztat - zrobić obiekty w rzucie płaskim i na tej podstawie zrobić grafikę do gry w rzucie płaskim.

Zresztą, by robić obiekty w perspektywie, zawsze potrzeba ich płaskiej postaci.

Przy okazji poprawię tekstury drewna itp.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 25 mar 2018, 16:06 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 692
Tekstury są ok, tylko pościągaj te zaskrońce z szafy bo się do pudła chcą dobrać :) i ewentualnie ten bok lekko przyciemnić

_________________
Amiga Rulez / YT
Idzie żyd ulicą i znajduje portfel. Otwiera go, liczy pieniądze i mówi: "ehh za mało"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 26 mar 2018, 11:53 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 413
parallax napisał(a):
Tekstury są ok, tylko pościągaj te zaskrońce z szafy bo się do pudła chcą dobrać :) i ewentualnie ten bok lekko przyciemnić

Cieszę się, że Ci się podoba. :D Mi też obraz się podoba. Co do zaskrońców, to one dały mi pomysł na fajne drewno. Ale najpewniej skorzystam z tekstur udostępnianych właśnie przez DPaint V. Jest tam również wiele odmian drewna! Muszę tylko zerknąć do instrukcji odnośnie użycia tekstur w DPaincie.

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO