Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest sobota, 17 lis 2018, 05:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 04:28 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 14:15
Posty: 751
Panowie, takie pytanie - czy ilość pamięci na karcie graficznej ma znaczenie? Karta z 3-4 GB RAM zadziała?


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 06:04 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Zadziałać to zadziała, pytanie tylko czy wykorzysta. Hans zawsze powtarzał że choć system tego nie widzi to w trybie 3D i tak dodatkowy RAM na karcie zostanie wykorzystany. Nie jestem tylko pewien czy stanie się tak dopiero wraz z Gallium czy dzieje się tak już teraz. Z jednej bowiem strony w grach które wypluwają informacje do konsoli można wyczytać że na karcie wykryto 247MB pamięci, z drugiej taki np. QIII w rozdzielczości 1280x1024 działa tylko około 10% wolniej niż w 640x480. Może więc jednak coś z tych moich 2GB na karcie wykorzystuje bo w czasach Radeona 9000Pro ze 128MB fizycznej pamięci, prędkość po zwiększeniu rozdziałki malała w trybie astronomicznym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 06:09 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 14:15
Posty: 751
@Mufa

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. Kwestia pamięci więc wyjaśniona, no i wygląda na to, że tylko GDDR5.
Niestety, kart "single slot" jak na lekarstwo. Jak sądzicie, czy karta z takim chłodzeniem będzie odpowiednia? Zmieści się obok niej (chłodzenia) karta PCI - SiI z portami Sata?

http://www.amazon.de/HIS-Radeon-HD7750-Icooler-Grafikkarte/dp/B008OGBG6Y/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1427943546&sr=8-4&keywords=Radeon+HD+7750


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 08:05 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 9 lut 2012, 21:00
Posty: 74
@Mufa

A mógłbyś podać wyniki FPS dla Quake III w kilku wybranych rozdzielczościach? Zżera mnie ciekawość jaka jest różnica między 640x480 a 1920x1080 na X1000. Jaką masz kartę graficzną?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 14:09 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 21:57
Posty: 773
Cytuj:
A tak na marginesie na PPA już dopisali do wiadomośći o połaczeniu z Atari że to żart prima aprilisowy ale w nasze nowe stery dalej nie wierzą


Wierzą, wierzą. Tylko ciśnienie im skoczyło :oops: Pierwsi w newsie o bankructwie, ostatni w informowaniu o postępach.

Kolejna niespodzianka w drodze...

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB R9250 SBLive! OS4.1 FE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 14:53 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Radov napisał(a):
@Mufa

A mógłbyś podać wyniki FPS dla Quake III w kilku wybranych rozdzielczościach? Zżera mnie ciekawość jaka jest różnica między 640x480 a 1920x1080 na X1000. Jaką masz kartę graficzną?


Tak jak przypuszczałeś na eXecu na razie szału nie ma. Wszystkie dotychczasowe wersje W3D SI były rozwijane pod kątem kompatybilności z dotychczasowym softem, dopiero teraz (co zresztą pisze w dokumentacji) będzie czas na optymalizacje. W przypadku QIII i 640x480 aktualnie jest zaledwie 51fps na moim R9 270, czyli nawet nie dwa razy szybciej niż na mojej starej A1 G4 XE i Radeonie 9000Pro. Jednak w 1280x1024 jest 45fps, więc pewnie już tak z 10 razy szybciej niż na moim starym konfigu (dokładnie nawet nie wiem bo w czasach starych Radeonów granie w QIII odpalonym w 1280x1024 było taką abstrakcją że nikt nawet nie robił benchmarków).

Jak napisałem wczesniej w najbliższym czasie należy się spodziewać optymalizacji (z którymi już teraz Hans eksperymentuje) więc na pewno będzie szybciej. Oczywiście nie będzie nawet w połowie tak szybko jak powinno być na karcie graficznej tej klasy, no ale na pełną prędkość musimy poczekać do Gallium.

Na dzień dzisiejszy największą zaletą jest to że wreszcie jest 3D na slocie PCI-e. Że w gry można grać nie oglądając się na małe rozdzielczości. No i że kilka tytułów, które w czasach Radeonów R200 były przeportowane tak dla sportu (bo nie dało się płynnie grać np. w Neverballa 1.5.4 czy Supertux Kart) teraz są zdatne do użycia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 16:02 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Zainstalowałem teraz nowszą wersję QIII, tę firmowaną przez Huno PPC (poprzednio testowałem na wersji jakiej używałem na A1 XE przed laty). Wyniki trochę lepsze 53fps w 1280x1024 a po zmianie na 640x480 uzyskuję 10fps więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 16:19 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 9 lut 2012, 21:00
Posty: 74
Czyli 60 fps w rozdzielczości 640x480 ? To mam w takim razie bardzo mocne podejrzenie, że masz włączoną w QuakeIII pionową synchronizację i ilość ramek wynika z częstotliwości odświeżania monitora, tj 60Hz:) Nie pamiętam, która to była opcja w menu ('video synchronisation', 'v-sync' czy coś takiego) - mógłbyś sprawdzić z wyłączoną tą opcją?
Mam nadzieję, że Hans nie zaszył synchronizacji na poziomie sterownika. Może też być domyślnie wymuszona w zmiennych środowiskowych systemu, była taka rozpiska na amigaos wiki, ale chyba dotyczyła tylko sterownika R100 / R200...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 kwi 2015, 17:14 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Wydaje mi się że miałem wyłączoną, ale sprawdzę wieczorem. Na marginesie dla porównania wygrzebałem na sieci wyniki wersji od Huno dla konfiguracji zbliżonej do Twojej:

HunoPPC R2 version of IoQuake3 1.36 (Sam440ep Flex 800 Mhz + ATI Radeon 9250, 128 MB, 64 Bit)
640x480 - 21,5/21,9 FPS
800x600 - 20,2 FPS
1024x768 - 17,3 FPS
1280x1024 - 13,6 FPS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 3 kwi 2015, 09:34 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Tak jak przypuszczałem opcja wyłączona, po prostu wychodzi na to że w przypadku Radeonów HD rozdzielczość nie ma większego znaczenia. Porównaj wyniki dla Sam podane powyżej z wynikami, które ktoś podał na Amigans dla Sam 460 i Radeona HD, tam te różnice są bardzo mocno spłaszczone 30,2fps dla 640x480 i 26,7 fps dla 1280x1024. Zatem wielokroć większa rozdzielczość powoduje spadek prędkości o zaledwie 3,5fps.

Widać wyraźnie że najważniejszym czynnikiem jest wydajność CPU, jak sobie poradzi z płynnym graniem w 640x480 to juź brutalna siła Radeona HD (a być może brutalna przepustowość PCI-e) zadba o to by tak samo płynna gra była możliwa w najwyższej oferowanej przez dany tytuł rozdzielczości.

P.S.
Mało jest przecieków na temat wyników benchmarków dla X5000. Informacje jakie oodał szef Amigakit są dosyć ciekawe, demo Cow3D działa ponad 2 razy szybciej niż u mnie. Autor Cow3D, twierdzi że tam dużą rolę odgrywa prędkość CPU. Zatem nadchodząca nowa Amiga może być naprawdę sporym krokiem naprzód w dziedzinie wydajności i jednocześnie kandydatem by za rok czy dwa zastąpić X1000 na moim biurku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 3 kwi 2015, 18:34 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 841
Amiga 500 1 GHz HD 7750.
Potwierdzam. Czy 640x480 czy 1152x864 20,6 fps. Nie ma różnicy.
Problemem jest pewno CPU które nie nadąża.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 6 kwi 2015, 10:59 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1192
Hans wyjaśnia wszelkie wątpliwości odnośnie Warp3D.

Warp3D jest tymczasowym ukłonem w stronę użytkowników najnowszych kart graficznych RadeonHD.
Czekamy na dedykowany AmigaOS4.2/Gallium3D+Mesa - z pełną obsługą GPU karty graficznej która pominie całkowicie procesor CPU w obliczeniach graficznych.

http://www.amigans.net/modules/xforum/viewtopic.php?post_id=96573#forumpost96573

--- Copy & Paste ---

Pytanie:
How well does Warp3D use the gpu?

Odpowiedź:

The GPU isn't being used to its full potential, but Warp3D drivers do provide working 3D today. That was the goal of this project; to end the long wait for 3D support with something that's usable.
With Warp3D, tasks such as Transformation, Clipping & Lighting (TCL) are done on the CPU rather than letting the GPU take care of that.** This extra load on the CPU reduces the speed at which it can send commands and geometry to the GPU to render. We also don't have GART support yet, so that further reduces the transfer speed to the GPU. So, Warp3D will struggle to feed the GPU fast enough to keep it busy. This is one reason why increasing the resolution has little to no effect on the frame-rate.
At the end of the day Warp3D is a very old API that was designed back when 3D accelerators were pretty basic. It would be unrealistic to expect it to achieve maximum performance with modern hardware.
While the GPU may not be used to its maximum potential, it's more than adequate for existing 3D software. More modern 3D will come later; for now, it's just great to have working 3D with modern cards.
** NOTE: Warp3D itself doesn't do TCL; that's the job of MiniGL, or Warp3D applications themselves.

Pytanie:
One more question regarding compatibility, i know there are issues regarding different cpu with some games, but is warp3d HD 100% compatible with existing software if you have compatible cpu that the software require?

Odpowiedź:

Not quite 100%. There are one or two obscure features that aren't implemented (e.g., chroma test, which has rarely been used). There are also a few old programs that demand a big-endian 16-bit screenmode, which Southern Islands cards don't support, but that isn't a Warp3D issue.
The vast majority of Warp3D software should work, especially if it uses MiniGL.

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 6 kwi 2015, 13:39 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Arek, tutaj chyba nie ma co tłumaczyć. Każdy kto umie racjonalnie myśleć zdaje sobie sprawę jaki niesamowity power mają dzisiajesze karty graficzne i że w przypadku AmigaOS 4.1 w przyszłości może być tylko szybciej. Niektóre komentarze z PPA jako żywo przypominają mi irackiego rzecznika prasowego za czasów rządów Saddama Hussejna, on do ostatniego dnia, nawet gdy 100 metrów za swoimi plecami miał amerykańskie czołgi, głosił tezy o wielkich zwycięstwach armii irackiej ;)

Teraz też mówią że Pegasos z R200 jest szybszy (choć nie jest, i nie mam tutaj na myśli ewentualnych specjalnych kompilacji, jakie już w przeszłości się pojawiały by wykazać większą szybkość danego programu pod Morphos, tylko niezależną stronę efifka vs. reszta świata, która co prawda zeszła z sieci, ale ja zadbałem o to by mieć jej wersję offline), a niech piszą! W przyszłości będzie więcej śmiechu - taki dodatkowy smaczek do satysfakcji z nowo wykorzystywanego potencjału Amig nowej generacji :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 6 kwi 2015, 20:40 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 841
Poprzednie wyniki były ze starego q3 z os4depot.net.
Teraz ściągnąłem ten co sprawdzają na amigans.net.
Na mojej Amidze 500 1 GHz 7750 HD w każdej rozdzielczości jest 25,2 fps.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 9 kwi 2015, 12:27 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3258
Tak jak zapowiadał to Hans, po dopracowaniu sterownika od strony kompatybilności wstecznej, nadszedł teraz czas na optymalizacje. Z moich obserwacji wynika że prędkość 3D po dokonaniu pierwszych usprawnień poszła wyraźnie w górę. No ale pewnie będziecie za jakiś czas mogli przekonać się o tym sami, gdy stosowne aktualizacje zostaną udostępnione publicznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO