adam napisał(a):
Jak to jest z tym Wazp? Wymieniłem Warp 3D library na niego i Blender działa, nawet nie musiałem nic ustawiać.
Jeśli nic nie ustawisz, to Wazp 3D po pierwszym uruchomieniu zapisze swoje ustawienia domyślne w katalogu z Blenderem o nazwie wazp3d.cfg. Domyślnie Wazp 3D działa w trybie czystego wykorzystania CPU, więc jest w miarę kompatybilnie
ale i bardzo wolno. Może nie widać tego aż tak w statycznym programie jak Blender, no ale lepiej chyba uzywać sprawdzonych i bardziej optymalnych ustawień. W archiwum Wazp3D masz katalog cfg-OS4 i tam są predefiniowane optymalne ustawienia m.in. dla Blendera, wystarczy zmienić nazwę ucinając jej końcówkę i skopiować do katalogu z programem. Powinno być stabilniej i szybciej.
Cytuj:
Ale czy to nie rzutuje z kolei na wydajność w innych programach (Wazp używa tylko CPU)?
W preferencjach Wazp3D masz mnóstwo opcji, jednak kluczowa jest "Renderer" ma trzy wartości, dwie z nich są software'owe lecz trzecia opiera się na kompozycji obrazu i ona można powiedzieć nie korzysta aż tak mocno z CPU gdyż jest wspomagana przez silnik kompozycji karty graficznej. Warto więc zawsze eksperymentować z ustawieniami dla programów od włączenia tej opcji. Z drugiej strony ona jest najmniej kompatybilna z oryginalnym Warp 3D, więc nie zawsze da się jej używać. Uwaga: o ile dobrze pamiętam to jak już raz zapiszesz program z jakimiś preferencjami, to potem gdy próbujesz zmienić dla niego ustawienia, co się odbywa na żywo, czyli uruchamiasz okno Wazp3D-Preferences, dokonujesz w nim ustawień i uruchamiasz - program / grę - to najpierw musisz w katalogu z danym programem / grą usunąć stary plik wazp3d.cfg.
Cytuj:
Jak to zrobić żeby wygodnie przełączać się? I czy wogóle warto postawić na Wazp jeśli nie używa się Blendera?
Przełączać się nie ma sensu. Jeśli masz konfigurację zdolną do obsługi realnego Warp3D (czyli Radeona HD 7xxx R9xxx, tudzież staruszka na R200) to wywalasz Wazp 3D w cholerę. Oryginalne rozwiązanie jest lepsze i szybsze. Natomiast jeśli Twój sprzęt nie obsługuje Warp3D, to lepiej mieć jakąs ograniczoną imitację niż nie mieć nic. Poza Blenderem, bodżje jedyny użytkowy soft korzystający z GL, to LodePaint (chociaż on chyba nie działa z Wazp3D) oraz trochę gier. Głównie gier 2D, ktore jednak w jakiś sposób korzystają z akceleracji GL jak np. Hurrican. Im bardziej gra jest prawdziwie 3D, tym mniejsza szansa na poprawne uruchomienie pod Wazp 3D. Zatem w takie np. Jedi Academy, na tym nie pograsz.
Cytuj:
Mam też pytanie odnośnie Mplayer. Używam tej polecanej przez ciebie wersji (Liveforit Mplayer + Mplayer GUI, oba w najnowszych wersjach, wybór oczywiście dla non-altivec). Problemy mam trzy:
- nie działa przewijanie filmiku na panelu - działa tylko skrótami klawiaturowymi
Tak ten panel jest dosyć stary dostosowany do którejś tam wersji i z tą najnowszą nie bardzo działa.
Cytuj:
- odtwarzanie jest poprawne w zasadzie tylko dla ustawienia wideo "SDL" - przy innych pojawiają się artefakty
Szczegółowo działanie trybów
opisałem tutaj. Generalnie SDL jest najmniej efektywnym wyborem. Pytanie czy masz stery RadeonHD 2? Drugie pytanie czy są one zaktualizowane? Domyślam się że mogłeś je dostać razem ze sprzętem od Emu, tylko czy ten (jak się domyślam nie używając Amigi One 500 już jakiś czas) pilnował by je na bieżąco uaktualniać? Być może to jest przyczyną artefaktów?
Cytuj:
- mam zaznaczone "Skip loop filter" i "Use cache" ale filmy w 720 nie wyrabiają (odtwarzają się spowolnione)
Coś tu można usprawnić?
Trudno mi się tutaj wypowiadać bo ja z SAM460 miałem do czynienia raz w życiu, dosyć krótko i dosyć dawno temu. Nie było wówczas ani tej wersji Mplayera ani takich sterowników dla Radeona HD. Możliwe że nawet na najnowszych sterownikach i włączonym trybie Comp2_yuv2 oraz wszystkich ustawieniach pozwalających zwiększyć wydajność, SAM460 będzie kompem na tyle mało wydajnym że i tak nie wyrobi z filmami HD Ready (przynajmniej do do czasu pojawienia się obsługi UVD). Nie wiem tego, musieliby się tutaj wypowiedzieć użytkownicy tego sprzętu.