Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 18 kwi 2024, 20:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 07:44 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
No to już po wypowiedzi Leamana wiadomo że będzie to kosztować i to raczej więcej niż Warp3D SI. Poprzednia wersja była w cenie rodzinnego posiłku w McDonald's a koszty jej opracowania zamknęły się w liczbie pięciocyfrowej. Jak dotąd zwróciły się w połowie, więc są na stracie. Nikt nie jest zadowolony z systemu płatnych sterowników jednak to jedyna droga by coś się w tym temacie ruszyło.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 09:09 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
Mufa napisał(a):
No to już po wypowiedzi Leamana wiadomo że będzie to kosztować i to raczej więcej niż Warp3D SI. Poprzednia wersja była w cenie rodzinnego posiłku w McDonald's a koszty jej opracowania zamknęły się w liczbie pięciocyfrowej. Jak dotąd zwróciły się w połowie, więc są na stracie. Nikt nie jest zadowolony z systemu płatnych sterowników jednak to jedyna droga by coś się w tym temacie ruszyło.


Niestety przy tak złożonych tematach nie ma innej drogi. Każdy może pluć i jęczeć, ale nic tego nie zmieni w obecnej chwili.
Mnie osobiście martwi tylko jedno (w sensie poziomu sprzedaży). Jeżeli w AmiStore pojawi się sterownik wraz z dokumentacją do zakupu to pozostanie jeszcze jeden nierozwiązany temat - oprogramowanie, czyli gry. Na co zwykłemu użytkownikowi dostęp do transformacji T&L i kompilatora shaderów, kiedy żadna z obecnych gier tego nie wykorzysta? Jeżeli na start zostaną udostępnione przynajmniej ze 2 - 3 pozycje (i nie mam tu na myśli kolejnego portu Q3, ale też nie wymagam dedykowanej produkcji, poprostu coś nowego, bądź bardzo odświeżonego) to będzie sprawiedliwe względem nabywców. Ewentualnie wrapper starego W3D, ale ten chyba większego sensu nie ma.


Odnośnie nadchodzącej premiery. Komputer z AmigaOS4 i Hollywood (potencjalnie) korzystającym z Nova staje się naprawdę fajną, hobbystyczną platformą do nauki programowania. Dla mnie jest to krok w poważne zastanowienie się nad zakupem takiej maszyny.
Nigdy specjalnie nie wyczekiwałem na jakieś ruchy ze strony producentów HW oraz Hyperionu, ponieważ były to dla mnie zawsze zaporowe kwoty. Tym razem jednak jestem w stanie mocno uciąć wydatki i nazbierać na takie kombo pod warunkiem, że Hyperion wywiąże się ze swojej roboty. Nie chciałbym być w skórze osób zainteresowanych A1X5000 - za długo to trwa i może frustrować.
Komputer nie jest po to, aby się do niego modlić tylko, żeby go używać, a czekanie temu nie sprzyja. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 11:36 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
O ile wiem jednymi z pierwszych osób, którzy mają dostęp do W3D Nova już od kilku miesięcy są ludzie z Entwickler-X. Oczywiście od dwuosobowego zespołu nie ma co oczekiwać produkcji na miarę Dooma IV, no ale całkiem możliwe że to spod ich ręki wyjdzie jakaś mała gra, będąca pierwszym dedykowanym Amidze tytułem potrafiącym wykorzystać możliwości Warp 3D Nova. Nie wiem czy Huno, który kilka miesięcy temu dołączył do grona betatesterów AmigaOS 4, również testuje Novę, jeśli tak to i może jakieś porty rychło się pojawią. Autor amigowej wersji Blendera też był wśród pierwszych użytkowników Novy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 12:35 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
@Mufa

W takim razie jest szansa, że nie będzie to "łysy" rilejs. Oby TAK! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 15:29 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Mufa napisał(a):
...nie ma co oczekiwać produkcji na miarę Dooma IV ....

Jeśli nie Doom IV to może :

- Doom 3 GPL source release:
https://github.com/id-Software/DOOM-3

lub jego NOWSZA wersja:

- Doom 3 BFG Edition GPL Source Code:
https://github.com/id-Software/DOOM-3-BFG


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 16:00 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Bardzo dobre wieści, szczególnie że ostatnio ludziki zaczynali się zastanawiać dlaczego jest tak cicho, a tu taka bomba.
W związku z tym, że W3DN będzie wspierać tylko karty gfx z SI, czy to będzie ścieżka jaką będą podążać, to znaczy
czy NI nie będą wspierać bo nie warto/za trudno/za mało czasu/koderów?

Ciekawi mnie też czy W3DN będzie miało jakikolwiek wpływ na inne moco-żerne zadania, jak choćby odtwarzanie filmów,
czy będzie można zaprząc nowy zaawansowany kod sterownika do innych zadań niż "tylko" lepsze renderowanie obiektów
trójwymiarowych.

Ponad to, jeżeli już skończyli z tym projektem ciekawe czy ruszą coś z klasycznym softem zakupionym jakiś czas temu.
Alladyn mógłby to wykorzystać. Blender fajny ale jakiś taki, mało amigowy (nie bić :lol: )

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 16:15 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 935
Autor blender zaczął go robić dawno temu na amidze.
Jak dla mnie to soft amigowy.
Tak samo jak Vim, czy Mesa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 25 mar 2016, 17:49 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Radek Cz napisał(a):
Ciekawi mnie też czy W3DN będzie miało jakikolwiek wpływ na inne moco-żerne zadania, jak choćby odtwarzanie filmów,
czy będzie można zaprząc nowy zaawansowany kod sterownika do innych zadań niż "tylko" lepsze renderowanie obiektów
trójwymiarowych.


Warp3D NOWA odciąża całkowicie CPU i przerzuca całość obliczeń na procesor karty GPU - dzięki temu AmigaOne500/Sam460 dostaną skrzydeł w dekodowaniu filmów.
W chwili obecnej w dekodowaniu filmów bierze udział CPU co szczególnie widać na AmigaOne500/Sam460.

Liczę po cichu też na wsparcie UVD ...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Unified_Video_Decoder
https://www.amd.com/Documents/UVD3_whitepaper.pdf

PS.
Ostatnio moja AmigaOne X1000 przygarnęła ... napęd LG BluRay :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 7 lip 2016, 12:18 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
W chwili obecnej sterownik ewaluował z wersji 1.15+ do 1.25.

--- Copy & Paste ---

http://amigaworld.net/modules/newbb/vie ... r=0#784720

The interview was centered around Warp3D Nova v1.15, which is an old release now. At the moment we are on Warp3D Nova v1.25 which amongst lots of other changes, resolves the few bugs found during the OpenGLES Library development and implements pixel kill/discard function and many others.

---- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO