Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 15 gru 2017, 10:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 27 maja 2016, 13:09 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Heretic II jest postęp. Udało się uruchomić.
Na razie w oknie, softwarowy renderer i bez dźwięku ale działa.
Problem był z paulą a raczej jej brakiem.
Trzeba zainstalować coś co paulę zastępuje http://os4depot.net/share/audio/misc/nallepuh.lha.
Dźwięk mi się gryzie z nallepuh - wymaga to dopracowania.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 27 maja 2016, 17:08 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Na razie dalej z Heretic nie poszedłem.
Przy próbie użycia audio.device z nullepuch z jakiś powodów H2 nie otwiera audio.device.
Może trzeba coś jeszcze ustawić w systemie.
Przy ustawieniu na AHI nie mam dźwięku.
Coś pewno trzeba jeszcze pomieszać.
Ale i tak nawet w trybie software gra wygląda całkiem nieźle i mnie się podoba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 27 maja 2016, 18:59 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
Jest postęp. Dźwięk już mi działa w Heretic 2.
Podsumowując jest dźwięk, gra działa na pełnym ekranie, renderowanie w trybie softwarowym.
Jak
1. zainstalowane powerpc.library z rewarp
2. do libs: skopiowane z Heretic 2 chunkyppc.library
3. Zainstalowałem z os4depot.net nullepuh który przekierowuje wszystkie odwołania w sofcie do pauli do AHI
4. Zainstalowałem sterownik VOID jako drugi w systemie - amigans.net
5. nullepuch ustawiłem na używanie sterownika VOID
6. AHI ustawiłem w systemowych preferencjach na 11 KHz - okolice
7. W Heretic 2 zmieniłem w preferencjach system dźwięku na AHI

Na razie działa i z dźwiękiem.
Fajna gra. Polecam.
(Komputer Amiga 500 1 GHz)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: sobota, 28 maja 2016, 02:37 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 966
strim napisał(a):
Fascynujące twierdzenie, nie wiem na jakiej podstawie - to że ktoś nie jest oficjalnym developerem AmigaOS, to nie oznacza od razu, że efekt jego pracy będzie gorszy. Dennis pracuje z Daytoną i Hansem de Ruiterem nad poprawkami w Warp3D, które docelowo mają wyeliminować konieczność stosowania Wazp3D czy też jakiś patchy na Warp3D.


Nie możecie razem z Jörgiem Strohmayerem popracować w tym temacie ?
Po co odkrywać koło na nowo - nie lepiej połączyć siły i skorzystać z doświadczenia Jörga ?
Może pozwoli abyście kontynuowali jego pracę skoro GuruMeditation już nie istnieje ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: sobota, 28 maja 2016, 07:27 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
Dźwięk w Hereticu 2 oczywiście musi działać, bo gra działała na mojej starej A1 G4 XE z wszystkimi opcjami i muzyką bez najmniejszych problemów (na starej powerpc.library od Strohmayera). Nallepuha to bym nie polecał. O ile mnie pamięć nie myli, to jego funkcje już dawno zostały włączone do systemowego audio.device. Sam Nallepuh powstał naście lat temu, kiedy audio.device z AmigaOS 4 Developer Pre-Release nie było do końca kompatybilne z klasykiem. Dzisiaj wszystko z klasyka co było pisane w zgodzie z systemem, powinno wydawać dźwięk również na Amidze One przy użyciu audio.device, a Nellepuh może powodować jedynie problemy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: sobota, 28 maja 2016, 07:57 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:21
Posty: 804
U mnie Heretic II ruszył dopiero po zainstalowaniu nullepuh.
Może gdzieś coś trzeba dodatkowo ustawić w systemie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 10 sie 2016, 21:14 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 21:42
Posty: 8
Niekompatybilności związane z Warp3D mają zostać wyeliminowane przez nowy pod-projekt ReWarp... ReWarp3DPPC.

https://github.com/Sakura-IT/ReWarp3DPPC

Na razie jeszcze nie robi nic interesującego dla końcowego użytkownika, ale w założeniu ma pozwolić na uruchamiane programów napisanych dla Warp3D v4 pod Warp3D v5 (czyli tym natywnym dla AmigaOS 4), z użyciem ReWarpa. Bez obejść które dotychczas były koniecznie, tj. Wazp3D albo korzystanie ze starej implementacji Warp3DPPC z WarpOSemu... Będzie też możliwość konfiguracji dodatkowych poprawek znanych z Wazp3D (patche Alaina Thelliera zostaną zintegrowane w ReWarp3DPPC i będą konfigurowalne przez użytkownika).

_________________
http://www.NetBSD.org/~rkujawa/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 12 sie 2016, 12:58 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
strim napisał(a):
Niekompatybilności związane z Warp3D mają zostać wyeliminowane przez nowy pod-projekt ReWarp... ReWarp3DPPC.

https://github.com/Sakura-IT/ReWarp3DPPC

Na razie jeszcze nie robi nic interesującego dla końcowego użytkownika, ale w założeniu ma pozwolić na uruchamiane programów napisanych dla Warp3D v4 pod Warp3D v5 (czyli tym natywnym dla AmigaOS 4), z użyciem ReWarpa. Bez obejść które dotychczas były koniecznie, tj. Wazp3D albo korzystanie ze starej implementacji Warp3DPPC z WarpOSemu... Będzie też możliwość konfiguracji dodatkowych poprawek znanych z Wazp3D (patche Alaina Thelliera zostaną zintegrowane w ReWarp3DPPC i będą konfigurowalne przez użytkownika).


A macie jakiś kontakt z człowiekiem, który robi Warp3D dla AmigaOS 4.1 (nie mylić z człowiekiem od Warp3D SI)?
Z tego co wiem to ten Warp3D dla starszych radków jest cały czas uaktualniany. Nie wiem czy akurat pod kątem kompatybilności z Warp3D 4. No ale może warto zapytać, bo potem może się okazać że po uaktualnieniu systemu, Wasza robota była tylko dublowaniem pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: sobota, 13 sie 2016, 21:18 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 21:42
Posty: 8
Wiem, że Dennis na pewno rozmawiał na ten temat z Daytoną, ale jak sądze on jest tylko od Warp3D Nova. Z kim jeszcze tego nie wiem, ale podpytam.

Choć ReWarp jest projektem niezależnym od Hyperionu, to jednak akcja jest z nimi skoordynowana. Sam440ep używana obecnie przez Dennisa też jest wypożyczona z Hyperionu na potrzeby tego projektu. Więc raczej dublowanie pracy nie nastąpi. Z tego co wiem obecna implementacja Warp3DPPC.library, zrobiona na potrzeby kompatybilności z Warp3D v4 przez Joerg'a pójdzie do kosza (nie wiem czemu, może nie mają do niej źródeł).

_________________
http://www.NetBSD.org/~rkujawa/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 16 sie 2016, 13:42 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
strim napisał(a):
Wiem, że Dennis na pewno rozmawiał na ten temat z Daytoną, ale jak sądze on jest tylko od Warp3D Nova. Z kim jeszcze tego nie wiem, ale podpytam.


Jak rozmawiał z Daytoną, to w porządku. Co prawda w ciągu ostatnich kilku lat pracowało nad tym czterech ludzi, lecz w tym roku to już tylko Daytona nanosił zmiany i poprawki, więc rozmawiał z właściwym człowiekiem.

Cytuj:
Choć ReWarp jest projektem niezależnym od Hyperionu, to jednak akcja jest z nimi skoordynowana. Sam440ep używana obecnie przez Dennisa też jest wypożyczona z Hyperionu na potrzeby tego projektu. Więc raczej dublowanie pracy nie nastąpi. Z tego co wiem obecna implementacja Warp3DPPC.library, zrobiona na potrzeby kompatybilności z Warp3D v4 przez Joerg'a pójdzie do kosza (nie wiem czemu, może nie mają do niej źródeł).


O ile dobrze pamiętam to poprzednia implementacja WOSa od Strohmayera była sponsorowana przez Szweda stojącego za sklepem Guru Meditation. Co prawda gościu nie miał nic przeciwko by praca Strohmayera została dołączona do systemu, lecz być może było tak że jako sponsor postanowił zachować prawa do źródeł. Jak wiadomo od dobrych kilku lat Guru Meditation nie istnieje, a jego właściciel ogłosił zawieszenie amigowania (choć teraz można chyba już powiedzieć że definitywne zakończenie). Być może więc źródła przepadły wraz ze skasowaniem ich z pewnego twardego dysku w Szwecji, którego właściciel porzucił amigowe zainteresowania, a być może powód jest inny niż moja teoria.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 30 sie 2016, 13:03 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
strim napisał(a):
Niekompatybilności związane z Warp3D mają zostać wyeliminowane przez nowy pod-projekt ReWarp... ReWarp3DPPC.

https://github.com/Sakura-IT/ReWarp3DPPC

Na razie jeszcze nie robi nic interesującego dla końcowego użytkownika, ale w założeniu ma pozwolić na uruchamiane programów napisanych dla Warp3D v4 pod Warp3D v5 (czyli tym natywnym dla AmigaOS 4), z użyciem ReWarpa. Bez obejść które dotychczas były koniecznie, tj. Wazp3D albo korzystanie ze starej implementacji Warp3DPPC z WarpOSemu... Będzie też możliwość konfiguracji dodatkowych poprawek znanych z Wazp3D (patche Alaina Thelliera zostaną zintegrowane w ReWarp3DPPC i będą konfigurowalne przez użytkownika).


Po wymuszonej wakacyjnej przerwie wracam do bardziej intensywnego amigowania, to też wziąłem na tapetę zaległe sprawy to przetestowania, m.in. i wasz projekt. Na razie niestety nic dobrego nie mogę tutaj powiedzieć. Odpalałem True Reality, Wipeouta 2097 i Heretica II. Wszystko niby do pewnego momentu ruszało ale koniec konców nie dało się zagrać w nic. Tak przynajmniej przedstawia się sytuacja jeśli chodzi o "Wyspy Południowe", być może na starym R200 wygląda to lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 28 kwi 2017, 14:30 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 966
Czy mogę Was użytkownicy (AmigaOS4 i AmigaOne/X1000/X5000/460 + RadeonHD/Rx) prosić o pomoc w rozruszaniu tematu i zamieszczaniu błędów ze swoich konfiguracji na stronie projektu ?

Na pierwszy ogień weźmy: WipeOut 2097 i Heretic II.


--- Copy & Paste ---

STRIM_

(...) jeśli w ReWarp bądź ReWarp3DPPC coś nie działa poprawnie, to błędy można zgłaszać odpowiednio tu:

https://github.com/Sakura-IT/ReWarp/issues

oraz tu:

https://github.com/Sakura-IT/ReWarp3DPPC/issues

Z tego co wiem, odzew od użytkowników do tej pory był mizerny, tzn. kilka osób narzekało na forach że coś tam im nie działa, ale tylko jeden (1) użytkownik przyszedł i zgłosił faktyczny błąd. Ja akurat w maszynie z OS4 nie mam karty obsługującej 3D, więc nie mam możliwości osobiście potestować ReWarp3DPPC.

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 3 maja 2017, 17:05 
Online
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 2819
U mnie sprawa Wipeout 2097 nie wygląda najlepiej. Gra startuje tylko w trybie okienkowym, lecz poza ekranami startowymi niewiele mogę zobaczyć. W pewnym momencie jest już tylko czarny ekran i choć słyszę świst pojazdów, widzę tyle co na tym filmie:
http://amigaone.pl/robocze/outpu2t.avi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 3 maja 2017, 19:44 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 966
Mufa napisał(a):
U mnie sprawa Wipeout 2097 nie wygląda najlepiej. Gra startuje tylko w trybie okienkowym, lecz poza ekranami startowymi niewiele mogę zobaczyć. W pewnym momencie jest już tylko czarny ekran i choć słyszę świst pojazdów, widzę tyle co na tym filmie:
http://amigaone.pl/robocze/outpu2t.avi


Heretic II zero postepu
Wipeout tak samo jaku Ciebie
Payback ruszyl bez dzwieku i w trybie software (musialem odczekac az zagrimuje intro)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 11:06 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 966
Autor reWarp używa Sam440ep/Radeon7500 nie posiada AmigiOne z RadonemHD/Rx.
Czyżby brak wsparcia w 3D reWarp dla nowych grafik HD/Rx.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO