swinkamor12 napisał(a):
Personal Paint miał problem z działaniem na kartach graficznych, na Amigach gdzie nie był dostępny blitter. Trzeba go było przekonać do używania cpu.
Wystarczyło zrobić dwie rzeczy
1. W katalogu libs przekopiować personal_68000_blit.library na personal_agnus_blit.library.
2. W pliku z prefsami zmienić PPaint_Prefs\Startup_1.set zmienić linijkę
BLITLIBS = "personal_agnus_blit.library", "personal_68000_blit.library", 1
na
BLITLIBS = "personal_68000_blit.library", "personal_68000_blit.library", 1
To wystarcza. Jeszcze można później dla porządku zmienić w preferencjach żeby używał cpu.
Po tych zmianach chodzi bez problemu.
Preferencje PPainta to ja jak najbardziej mam rozkminione od wielu lat. Blittera mam oczywiście wyłączonego. Generalnie testuję teraz Personal Painta 7.2 i zacząłem już nawet pisać recenzję. Nie chciałbym jednak aby ta recka przypominała odgrzewany kotlet, podobny do recenzji wielokroć recenzowanych starych gier na innych portalach, co niejednokrotnie krytykowałem. Personal Paint był wiele razy recenzowany (w samym tylko MA chyba ze 4 razy) i co ten program z grubsza potrafi każdy wie. Aby recenzja była ciekawsza chciałbym więc skupić się nie na powszechnie znanych możliwościach samego PPainta, a na tym co nowego wersja 7.2 wnosi i czy przypadkiem likwiduje, bądź nie, znane wcześniej problemy.
To że jakieś problemy na nowych maszynach były, pomimo wyłączonego blittera i odpowiedniej konfiguracji to wiem. ktoś kiedyś pisał o tym na forum, sprawdziłem u siebie i miałem to samo. Tyle tylko że nie pamiętam już gdzie te problemy występowały i nie mogę teraz tego nigdzie znaleźć. Znalazłem tylko
problemy mosowców z Personal Paintem, ale one akurat pod AmigaOS 4 nie występowały. Tak więc byłbym wdzięczny za jakieś info o problemach PPainta 7.1 pod AmigaOS 4, bym mógł sprawdzić czy nadal występują pod 7.2 i opisac to w recenzji programu.