Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 18 kwi 2024, 11:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 18 lis 2016, 01:15 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Obrazek

Obrazek

Obrazek


AMIGAoneX (Kevin Saunders):

--- Copy & Paste ---

http://amigaonex.blogspot.com/2016/01/a-miga-paint.html

A-MIGA Paint

Is a concept for AmigaOS machines.


A modern painting/animation software tool that blends all the nice features of our favourite paint programs on the Amiga (Deluxe Paint/Brilliance)

I've spend months on the project back in 2013. These files sit on my harddrive and while I have always enjoyed contributing to other paint packages in recent times, I still crave good tools.

Other designs not included in the post include:

- Complex gradient generators using images with colour limit settings
- Saving animated brushes with Sprite editor
- Lighting effects
- Animated gradients (think modern colour cycling)

...and much more... One can Dream :)

--- End ---


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 18 lis 2016, 10:36 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 20:09
Posty: 224
Lokalizacja: Katowice
Teraz używam Photoshopa, a przy prostych sprawach Paint.net.
Kiedyś DeluxePainta na Amidzę. Dobry program tego typu na Amigę kupuję od ręki (mimo braku A-NG). Wiem że długoletni Amigowcy pewnie woleliby coś z filozofią działania jak tradycyjne programy Amigowe. Ja jednak z powodu wieloletniego używania Photoshopa ( stąd tez darmowy Paint.net który ma podobny interfejs), nie potrafię się już przestawiać na coś nowego (może kwestia wieku, a może lenistwo),a Gimpa po prostu nie toleruje ;).
Podobnie mam z 3D, Cinema4d rządzi, kusi mnie darmowy Blender, ale nie chce mi się go uczyć ;)

Paint Zapowiada się zacnie :)

_________________
Niepoprawny Optymista


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 18 lis 2016, 13:05 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
A-MIGA? Żenujące. Na Windows bez problemu można nazwać program "Windows Fractal Generator" czy podobnie.
Właściwie to co to jest? Projekt interfejsu?

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 18 lis 2016, 13:47 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
adam napisał(a):
A-MIGA? Żenujące. Na Windows bez problemu można nazwać program "Windows Fractal Generator" czy podobnie.
Właściwie to co to jest? Projekt interfejsu?


Spokojnie :)
Projekt miał połączyć zalety Deluxe Paint i Brilliance.
To tylko stary pomysł z bloga Kevina Saundersa - osoby która robi wszystkie grafiki, plakaty, okładki itp dla AmigaOS4.


--- Copy & Paste ---

A-MIGA Paint Is a concept for AmigaOS machines. A modern painting/animation software tool that blends all the nice features of our favourite paint programs on the Amiga (Deluxe Paint/Brilliance)
--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 18 lis 2016, 22:53 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Też nie czaję czemu się czepiasz Adam, nie wiem na ile to jest skończone a na ile tylko rysunek/plan/zamiar,
ale coś takiego na NG byłoby super, bo PPaint trochę zbyt ograniczony.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 10:17 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Czepiam się tego, bo mamy oficjalną kontynuację Amigi (komputer i system) ale nie możemy używać nazwy Amiga ze względów licencyjnych. To jest żenujące. Jakaś A-MIGA
Przypomina mi się zdarzenie jak facet na zlocie Atari musiał ściągać fanowską czapeczkę z napisem Atari.

Do projektu się nie czepiam bo cóż tu się czepiać - facet sobie wymyślił kilka lat temu jak powinien wyglądać współczesny amigowy program do grafiki. I tyle. Brawo On.
To nie ma żadnego przełożenia na powstanie realnego oprogramowania. Coś jak to:
Obrazek
Obrazek
Nigdy nie istniało a dyskutowaliśmy o tym latami.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 12:24 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
adam napisał(a):
Czepiam się tego, bo mamy oficjalną kontynuację Amigi (komputer i system) ale nie możemy używać nazwy Amiga ze względów licencyjnych. To jest żenujące. Jakaś A-MIGA
Przypomina mi się zdarzenie jak facet na zlocie Atari musiał ściągać fanowską czapeczkę z napisem Atari.

Do projektu się nie czepiam bo cóż tu się czepiać - facet sobie wymyślił kilka lat temu jak powinien wyglądać współczesny amigowy program do grafiki. I tyle. Brawo On.
To nie ma żadnego przełożenia na powstanie realnego oprogramowania. Coś jak to:
Obrazek
Nigdy nie istniało a dyskutowaliśmy o tym latami.


Nie załapałem o co chodziło w Twoim poście.
Dzięki za wyjaśnienie.

Lepiej mieć wyłączność do najnowszej Amigi i AmigaOS niż do lini MC68k. Klasyka zostawmy emulatorom.

Co do nazwy - to raczej problem ma MorphOS i ArOS a nie Hyperion/A-EON.

W chwili obecnej nie wyobrażam sobie powrotu do A1200PPC/BVisionPPC mając AmigaOne X1000/RadeonHD R9/280X.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 15:36 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
adam napisał(a):
Czepiam się tego, bo mamy oficjalną kontynuację Amigi (komputer i system) ale nie możemy używać nazwy Amiga ze względów licencyjnych. To jest żenujące. Jakaś A-MIGA
Przypomina mi się zdarzenie jak facet na zlocie Atari musiał ściągać fanowską czapeczkę z napisem Atari.

Czy Ty aby lekko nie przesadzasz? Było wiele różnych programów, z ostatnich miesięcy to przypomina mi się np. Amiga Racer i jakoś nie widziałem aby ktoś ścigał autorów programów, za użycie słowa Amiga. Nazwa A-Amiga mogła być po prostu czystym kaprysem autora. Poza tym jak mówił Amig_os my problemu z nazwą nie mamy, bo nazwę mamy biorącą, zwłaszcza teraz kiedy zbitki słowne są stosowane już nie tylko np. Apple, ale chyba przez większość branży.

Zauważ że gdy prezentowano X1000, to nikomu na Onetach, Chipach i innych miejscach gdzie zamieszczano informacje, nie przeszkadzało słowo AmigaOne, tylko wszyscy pisali o nowej Amidze na 25-lecie powstania Amigi 1000.

Zauważ też że jak ktoś przychodzi z zewnątrz, albo nie było go w środowisku ze 20 lat i chce coś zrobić na nową Amigę, to doskonale zna adres. Przykładem chocby gry, takie jak Battle Squadron, Tower57 czy w mniejszym stopniu Wings Remastered (bo akurat Cinemaware nawiązało współpracę z Hyperionem wcześniej). Scenariusz zawsze jest ten sam, wchodzi taki autor na forum ze słowami "Cześć robię remake starej amigowej gry / robię grę w starym amigowym stylu (niepotrzebne skreślić) i bardzo chciałbym aby pojawiłą się ona również na Amigę, dlatego planuję również wersję na AmigaOS 4".

Oczywiście potem na forach odzywają się "alternatywne opcje", krzycząc niczym osioł ze Shreka "ja też chcę. ja też", no i dostają to co chcą, zwłaszcza że zazwyczaj pomaga Daytona, który nie ma z tym problemu. Natomiast istotne jest to, że nas znajdują sami, a inni korzystając poniekąd z naszej popularności muszą się prosić.

Reasumując nie ma żadnego problemu z nazwami, licencjami itp. Uważam że to co mamy jest wystarczające i chwała Hyperionowi że zadbał o to na drodze sądowej.

Natomiast nie mieli racji ci co próbowali ludziom wmawiać "że naklejka się nie liczy", no ale na dobrą sprawę to ja im się nie dziwię, no bo co mieli mówić.

A na koniec, trochę z innej beczki. Skoro jesteśmy przy obrazkach koncepcyjnych, to i ja dorzucę coś od siebie. Tak się bowiem składa że przeczesywałem kilka dni temu swoje archiwa, w poszukiwaniu pewnych grabów sprzed 10 lat. Grabów nie znalazłem, ale znalazłem mnóstwo starych obrazków, o których już zapomniałem. Tutaj wersja koncepcyjna nowego layotu serwisu eXec sprzed 11 lat. Niestety nie pamiętam już kto był autorem tej koncepcji. Mam nadzieję że moi dawni współpracownicy nie obrażą się że upubliczniłem tę historyczną ciekawostkę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 16:04 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Mufa napisał(a):
A na koniec, trochę z innej beczki. Skoro jesteśmy przy obrazkach koncepcyjnych, to i ja dorzucę coś od siebie. Tak się bowiem składa że przeczesywałem kilka dni temu swoje archiwa, w poszukiwaniu pewnych grabów sprzed 10 lat. Grabów nie znalazłem, ale znalazłem mnóstwo starych obrazków, o których już zapomniałem. Tutaj wersja koncepcyjna nowego layotu serwisu eXec sprzed 11 lat. Niestety nie pamiętam już kto był autorem tej koncepcji. Mam nadzieję że moi dawni współpracownicy nie obrażą się że upubliczniłem tę historyczną ciekawostkę.


Autorem jest Cromax.
Pamietasz napis eXec po japońsku, - przypatrz się uważnie widać go.


Ostatnio edytowano sobota, 19 lis 2016, 16:09 przez amig_os, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 16:08 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Może jestem przeczulony, ale to zapewne po rewelacjach typu że to Cloanto ma prawo do nazwy Workbench i podobnych, czasem rodzą się w głowie czarne scenariusze, może niepotrzebnie ;]

Koncept execa rzeczywiście jest wykopaliskiem rzadkim, wygląda dosyć współcześnie, ale funkcjonalnie przypomina mi dzisiejsze PPA. Bez wartościowania, po prostu widzę podobieństwa.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 16:29 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
newhousik napisał(a):
(...)Wiem że długoletni Amigowcy pewnie woleliby coś z filozofią działania jak tradycyjne programy Amigowe. Ja jednak z powodu wieloletniego używania Photoshopa ( stąd tez darmowy Paint.net który ma podobny interfejs), nie potrafię się już przestawiać na coś nowego (może kwestia wieku, a może lenistwo),a Gimpa po prostu nie toleruje ;).
Podobnie mam z 3D, Cinema4d rządzi, kusi mnie darmowy Blender, ale nie chce mi się go uczyć ;)(...)

Poruszyłeś kilka kwestii.
Kiedyś było takie coś jak "Amiga User Interface Style Guide". Było tam określone dużo rzeczy, które razem składały się na to że programy miały nie tylko spójny wygląd, ale też funkcjonalność istotną z punktu widzenia użytkownika. Patrząc na takie coś jak SketchBlock jestem prawie pewny ze autor czerpał wzorce nie z tej książki ale np. GIMP-a. Czyli totalny rozpiernicz, aplikacja na kilka okien, niewygodne i obskurne.
Historia zna przypadki kiedy dobrze zaprojektowany interfejs w miarę dodawania kolejnych opcji stał się przytłaczającą gmatwaniną (TrueSpace 3.2 vs 7.6). Można to obejść tak jak to zrobił Blender czyli u podstaw kładąc korzystanie ze skrótów klawiaturowych - duże możliwości ale trochę czasu na naukę trzeba poświęcić. Ostatnie wersje są nawet używalne (interfejs dla ludzi) niemniej - znów przykład: przywołany przez ciebie Maxon. Można coś zaprojektować dobrze na początku, i potrafić to rozwijać.
Jest na przykład takie rozwiązanie jak menu kontekstowe. Pojawiają się opcje tylko te z których można korzystać. Ale dużo ludzi się w tym gubi.
Czyli zaprojektowanie interfejsu to nie jest taka prosta sprawa.
Dla mnie istotna jest logika programu. Może mieć niestandardowy interfejs (np. tak jak Bryce), czy podejście do 2D (PhotoImpact - obiektowość zamiast warstw) ale musi być że tak powiem możliwy do odkrycia samodzielnie. Musi być jakaś spójna koncepcja działania, używalność tego.
Nieraz projektanci programów fundują ludziom istotne ułatwienia - np. możliwość ustawienia wielkości ikonek (przecież są ludzie którzy do dzisiaj używają ekranów 17 cali a nie 32 - na przykład), czy możliwość aranżacji menu ("pływające paski"), a nawet możliwość przełączenia menu na tryb "konkurencji" dla tych co mają swoje przyzwyczajenia. Ale to trzeba potrafić najpierw pomyśleć. Projektowanie to jest sztuka.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO