Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 26 kwi 2024, 00:42

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Administracja AmigaOne Zone umożliwia swoim użytkownikom uczestnictwo w Forum Dyskusyjnym a także umieszczania komentarzy pod artykułami na blogu.

Mozliwość komentowania na Forum Dyskusyjnym mają wszyscy użytkownicy, którzy utworzyli konto użytkownika na forum. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto.

Uczestnicy Forum Dyskusyjnego publikują swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność i są one prywatną opinią komentującego.

Przed założeniem nowego wątku prosimy sprawdzić czy podobna dyskusja już się na Forum Dyskusyjnym nie toczyła.

Każdy użytkownik Forum powinien starać się traktować innych uczestników z sacunkiem i kulturą.

Niedopuszczalne jest umieszczanie przez użytkowników na łamach Forum Dyskusyjnego treści (dotyczy to także wizerunków (tzw. awatarów), obrazków oraz podpisów (tzw. sygnatur)):

- sprzecznych z prawem,
- wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej,
- obscenicznych i propagujących przemoc,
- podważających aktualnie istniejacy prawny i własnościowy stan faktyczny dotyczący komputerów Amiga (kwestionowanie tych praw w stosunku do komputerów AmigaOne czy AmigaOS 4),
- naruszających zasady netykiety,
- szkalujących inne osoby,
- pornograficznych,
- uprawiania tzw. "trollowania" tzn. pisania postów wyłącznie w celu irytowania innych użytkowników bądź wszczynania awantur,
- wulgarnych,
- propagujących piractwo komputerowe,
- nawołujących do łamania zasad regulaminu.

Niedopuszczalne jest również:

- podszywanie się pod innych użytkowników, a w szczególności administrację i moderatorów forum,
- cytowanie treści zawartych na AmigaOne Zone, poza Forum Dyskusyjnym bądź blogiem AmigaOne Zone
- kontynuowanie dyskusji w wątku, z którego komentarze zostały przeniesione w celach porządkowych.

Zakładanie kilku różnych kont użytkownika i korzystanie z nich aktywnie na Forum Dyskusyjnym skutkuje dożywotnim zablokowaniem wszystkich kont połączonych z danym użytkownikiem i przedłużeniem blokady konta pierwotnego.

Każda osoba korzystająca z Forum Dyskusyjnego jest zobowiązana to przestrzegania niniejszego regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie jest wytłumaczeniem w sytuacji jego łamania.

Porządku na forum pilnują moderatorzy i administracja portalu. Decyzje ustanowione przez moderatorów są ostateczne i nie podlegają dyskusjom na forum publicznym. Administracja Forum Dyskusyjnego zastrzega sobie prawo do:
- blokowania kont użytkowników,
- zamykania/usuwania wątków,
- łączenia wątków przez przenoszenie postów oraz innych działań moderatorskich
bez podawania wyraźnej przyczyny takiego działania.

Redakcja AmigaOne Zone zastrzega sobie prawo do usuwania treści, o których mowa w innych punktach niniejszego Regulaminu, a także treści, które nie mają merytorycznego związku z komentowaną treścią.

Wysłanie pierwszego komentarza jest równoznaczne z przyjęciem zapisów regulaminu do wiadomości i zobowiązaniem się do ich przestrzegania.

Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. Redakcja AmigaOne Zone zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na tej stronie. Niniejszy regulamin ma zastosowanie dla wszystkich działów na Forum Dyskusyjnym.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 15 mar 2015, 12:50 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
Zgodnie z obietnicą opisałem zmiany w szóstej odsłonie programu Hollywood.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 15 mar 2015, 19:36 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:11
Posty: 917
Spoko, będzie co poczytać przed spaniem :thumbup:

_________________
Amiga Rulez / YouTube

Interes życia https://www.youtube.com/watch?v=EUkYy2YItvo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 15 mar 2015, 23:13 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Zeżarłem ;-) Inaczej tego nie można nazwać, za krótkie się okazało :ok:
Myślałeś o jakiejś szkółce w odcinkach? Czasem można zadziałać od drugiej strony, nie patrząc w sposób "nie ma sensu bo nie ma dla kogo", ale "jest opisane po polsku jak zacząć, to nas przybędzie".

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 mar 2015, 08:03 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
Myślełem o wideoporadniku, coś podobnego co robi Bugala. W sumie moc mojej konfiguracji wzrosła, a system operacyjny na polu obsługi grafiki też przyspiesza. SRec jest zatem coraz bardziej używalny. Mogliście to zresztą zobaczyć w recenzji, gdzie film z dema VideoFX (dosyć zasobożernego) byl nagrywany nie kamerą nakierowaną na monitor, a właśnie SRec'em.

Mimo wszystko SRec nie jest jeszcze na tyle szybki by móc nim nagrywać filmy FullHD, a w takiej rozdzielczości ja teraz pracuję. Pojawia się więc problem techniczny, bo jeśli nagram film np. 640x480 z ekranu FullHD to wszystkie czcionki i małe elementy będą nieczytelne. Program niestety nie ma funkcji lupy. Próbowałem już nawet pod tym kątem program ZDR, który tworzy zbliżenia w oparciu o kompozycję obrazu, ale we współpracy z Hollywood słabo się to sprawdza.

Najlepiej by więc było by Wikstorm ponownie wziął się za rozwój Sreca (o czym na jesieni napomknął) i dostosował go do tych wszystkich nowinek jakie nastąpiły w AmigaOS pod kątem lepszego wykorzystania mocy Radeonów HD, lub by przynajmniej dorobił do niego lupę.

Ewentualnie mógłbym zrobić jeden odcinek wprowadzający, opisujący elementy menu itp. gdzie Hollywood byłby uruchomiony w rozdzielczości powiedzmy 800x600. Natomiast kolejne odcinki robić już w FullHD (bo na ciągłą pracę w tak niskiej rozdziałce nie dam się namówić) licząc się z tym że opcja, którą wybieram, czy wartość którą wpisuje nie jest do końca widoczna i muszę ją komentować.

Zobaczymy czy coś się ruszy tej wiosny w temacie screencastingu na AmigaOS. Jest jeszcze program do nagrywania napisany w Hollywood, być może fakt że wyszła szósta wersja, spowoduje że i Snapshootera wstąpi nowe życie.

Na razie, tak przynajmniej do wakacji i tak takiego kursu niemiałbym czasu robić. Wielkimi krokami zbliża się długo wyczekiwane 3D, na swoją recenzję czekają Jedi Academy, Smokin Guns, Supertux Kart i mnóstwo innych gier które nie były dotąd ze względów oczywistych recenzowane na amigaone.pl. W najbliższych miesiącach blog będzie więc w dużym stopniu stał pod znakiem gier, no chyba że pojawi się jakiś wysyp użytkowych hitów pokroju Open Office.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 mar 2015, 10:07 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
Dzięki za artykuł!

Ja z kolei mam pytanie natury technicznej - Rafał, czy jesteś w stanie napisać coś na temat optymalizacji kodu wynikowego z tego środowiska? Zastanawiam się, czy generowane binarki z tej wersji Hollywooda są w jakimś zauważalnym stopniu szybsze od programów wynikowych z poprzednich wersji tego pakietu?? Myślę, że może to mieć znaczenie dla osób posiadających wolniejszy sprzęt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 mar 2015, 13:20 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
Lokaty napisał(a):
Dzięki za artykuł!

Ja z kolei mam pytanie natury technicznej - Rafał, czy jesteś w stanie napisać coś na temat optymalizacji kodu wynikowego z tego środowiska? Zastanawiam się, czy generowane binarki z tej wersji Hollywooda są w jakimś zauważalnym stopniu szybsze od programów wynikowych z poprzednich wersji tego pakietu?? Myślę, że może to mieć znaczenie dla osób posiadających wolniejszy sprzęt.


W przypadku zwykłej kompilacji programu który nazwałem sobie kiedyś benchmark z racji tego że nawet X1000 nie wyrabia odtworzyć tego płynnie, przyspieszenie binarki skompilowanej pod Hollywood 6 jest faktem. Niemniej jest to przyspieszenie nieznaczne, czas wykonywania owej prezentacji, skrócił się o jakieś 5%. Co do optymalizacji kodu pewnie więcj mogli by się wypowiedzieć na ten temat doświadczeni programiści, do ktorych ja nie należę. Oczywiście wiem jakie operacje potrafią mocno obciążać procesor, więc nie stosowałem ich np. w grach Glyndoo i Kolorowe Jajca, które wrzuciłem na depota.

Inna sprawa jest w przypadku tworzenia prezentacji z myslą o końcowym zakodowaniu efektów naszej pracy do postaci video. Wtedy sprzęt nie ma takiego znaczenia, bo choć na zywo nie będzie wyrabiał z prezentacją, to film zostanie zakodowany tak jak by wyrabiał. Oczywiście w szczególnych wypadkach mimo wszystko warto mieć mocniejszy sprzęt.

Przypuścmy że chcesz zaprezentować obrazek z gry X, ale wcześniej opowiadasz o grze Y wprowadzając grafikę z owej gry w wymyślny sposób. Dysponujesz nagraniami z komentarzem i wiesz że lektor zacznie mówić o grze X w 25 sekundzie sampla, który podłożyłes pod slajd. Efekt wejścia Twój komputer liczy w 10 sekund, ustawiasz czas pokazywania obrazka na 5 sekund, potem efekt zejścia znowu jest liczony przez 10 sekund. Niby wszystko pasuje wyrobiłeś się co do sekundy z grą Y przez zaprezentowaniem gry X. Tymczasem gdy zakodujesz to do video okazuje się że wejście i zejście które na Twojej maszynie trwały w sumie 20s, na komputerze który by to obrobił bez zadławienia procesora, trwają dziesięc sekund i tak to jest na filmie. Ty zaraz po zniknięciu obrazka z gry Y wrzuciłeś ten z gry X, tyle że nie pojawił się on tak jak było u Ciebie w 25 sekundzie trwania sampla a w 15 sekundzie. Więc obraz z komentarzem kompletnie Ci się rozjechał.

Mam nadzieję że w miarę jasno to wytłumaczyłem. W każdym bądź razie stara zasada im szybciej tym lepiej, w przypadku Hollwyood niestety jest cały czas aktualna, choć jak mówię zależy do czego programu się używa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 17 mar 2015, 11:36 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
Mufa napisał(a):
...
Mam nadzieję że w miarę jasno to wytłumaczyłem. W każdym bądź razie stara zasada im szybciej tym lepiej, w przypadku Hollwyood niestety jest cały czas aktualna, choć jak mówię zależy do czego programu się używa.


Dzięki, oczywiście wszystko jest jasne! :ok:

Wiadomą sprawą jest natomiast to, że Hollywood nie jest narzędziem do edytowania wideo, ale te "rozjazdy" są dość nienaturalne. Jeżeli (a przypuszczam, że tak jest) to środowisko operuje na czasie to pomiędzy czasem trwania prezentacji generowanej w czasie rzeczywistym, a wyrenderowaniem tejże jako wideo nie powinna wystąpić żadna różnica. Dla mnie taki rezultat wygląda na błąd w środowisku. Oczywiście biorę pod uwagę to, że sprzęt nie wyrabia z wyświetlaniem "cięższych" efektów, gdy chcemy zobaczyć ją "na żywo", ale jeżeli użytkownik założy i ustawi, że prezentacja ma trwać 60 sekund to ta powinna być wyrenderowana zgodnie ze wszystkimi czasami jakie zostały ustalone pomiędzy efektami/przejściami. Mam wrażenie, że problemem jest tutaj błędne przeliczanie klatek dla tworzonej animacji.
Myślę, że warto byłoby podyskutować nt temat z autorem.

Poza tym fajne, że ktoś w Polsce z tego oprogramowania korzysta. Może i dla mnie przyjdą lepsze czasy w zakresie "neoamigowania". ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 17 mar 2015, 14:11 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
To co założy czasowo to będzie miał na filmie. Natomiast co z tego że założy na Amidze z prockiem 68020 (bo takie według dokumentacji są minimalne wymagania programu) że ma mu się w 0.5s wyświetlić zdjęcie w 8mpix jeszcze z nałożonym efektem wejścia ;) Nie ma szans by na prezentacji uruchomionej na jego komputerze takie coś osiągnąć.

Zatem i owszem można się opierać na założeniach i być może typowi programiści pracujący z edytorem tekstu tak robią. Jednak ja np. lubię trzymać rękę na pulsie - założenia założeniami, a w praktyce sprawdzić warto. Zatem tworząc taki Alfabet Amigi, myślę że na każdy odcinek tak ze 100 razy korzystam z przycisku umożliwiającego mi podgląd i uruchomienie fragmentu prezentacji nad którym aktualnie pracuję. Analizuję czy może jednak nie zmienić efektu wejścia, położenia bądź rozmiaru grafiki itp. itd. No ale żeby miało to sens to maszyna musi wyrabiać z pokazywaniem tego z prędkością jaką pokazywane będzie na filmie. Gdyby nie wyrabiała, to każdorazowo do podglądu tego co już zrobiłem musiałbym renderować film.

Oglądanie podglądu prezentacji z prędkością 10 razy mniejszą i wyobrażanie sobie że przecież nie ma się czym martwić bo według założeń na filmie będzie to chodzić 10 razy szybciej, to mówiąc szczerze coś co zdecydowanie wykracza poza moje i tak liberalne, ze względu na życie w realiach amigowych, pojęcie komfortu pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO