Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CrazyCrane
PostNapisane: środa, 9 sty 2013, 21:20 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 23 sty 2012, 08:17
Posty: 59
CrazyCrane to gra logiczno-słowna, której pomysłodawcą (i autorem grafiki) jest Leon, ja jestem programistą, a mccnex robi oprawę dźwiękową (jeszcze jej nie słychać, ale będzie). Gra występuje w wersji dla klasycznej Amigi (system 3.0 lub nowszy), wersji dla AmigaOS 4 i wersji dla MorphOS-a. Aktualną alphę 0.4 można pobrać i potestować. Na razie do odgadnięcia jest tylko jedno hasło umieszczone na stałe w kodzie, kategoria "geografia Azji" (kod źródłowy gry jest w archiwum). Wygląd gry jest nader klasyczny, ale wersja dla AmigaOS 4 pozwala na grafikę 24-bitową. Leon przygotował już kilka projektów, potrzeba mi chwili czasu na ich opracowanie w postaci jednego pliku graficznego. W wersji AmigaOS 4 występuje też widoczny bug przy animacjach, wynika on z faktu, że w tym systemie domyślne tło okna nie jest tożsame z kolorem 0 symulowanej palety kolorów Workbencha. Ponieważ planuję dla obu wersji PowerPC możliwość użycia obrazka jako tła gry, problem "rozwiąże się sam", bo w miejscach "uszkodzonych" przez animację będę umieszczał odpowiednie fragmenty tła.

Gra ma bardzo małe wymagania. Wersja 68k działa płynnie na A500 z 1 MB RAM i systemem 3.0, przy czym ten 1 MB bardziej wynika z zapotrzebowania systemu (po zabootowaniu "gołego" Workbencha 3.0 na Amidze z 512 kB RAM pozostaje mniej niż 200 kB wolnej pamięci), niż gry. Wersja AmigaOS 4 powinna uruchomić się na każdej maszynie, na jakiej działa ten system.

Plany rozwoju są rozległe ;-), ale ponieważ rozwijam tę grę równolegle do innych projektów, w sposób dość nieregularny czasowo, nie chcę obiecywać gruszek na wierzbie.