Oto nowa wersja 0.5 CrazyCrane
http://krashan.ppa.pl/files/crazycrane-0.5.lhaTym razem użytkownicy AmigaOS 4 nie muszą już podziwiać 4-kolorowej grafiki, plik wykonywalny gry dla tego systemu domyślnie ładuje grafikę 24-bitową, którą wcześniej pokazywałem. Co więcej gra obsługuje kanał alpha dla elementów planszy. Dołączona grafika tego nie wykorzystuje ze względu na AmigaOS 3. Pomyślałem bowiem również o użytkownikach "klasyków" z kartami graficznymi. Co prawda muszą oni trochę "poczarować" i zmienić nazwę pliku "crazycrane24.png" na "crazycrane.iff". Tak, wiem, to nieco idiotyczne, ale następna wersja będzie czytać nazwę pliku z grafiką z tooltypów ikony, więc problem zniknie. Zniknie też wymaganie 16 MB fast dla klasyka z kartą. Aktualny kod ładując 24-bitową grafikę przez chwilę bierze sobie 7 MB RAM. Mam zamiar podzielić plik z grafiką na mniejsze, wtedy wymagania pamięciowe znacznie spadną i na pewno 8 MB fast wystarczy, a może nawet cztery. Oczywiście niezbędny jest 24-bitowy picture.datatype, oraz jakiś png.datatype, ale to zapewne każdy posiadacz karty gfx w klasyku już ma.
Przy grafice czterokolorowej nadal wystarczy procesor 68000 @ 7 MHz, 1 MB pamięci (może być chip + slow), chipset OCS, ECS lub AGA i system 3.0.
Gra czyta już hasła i kategorie z pliku. Testowy plik ma 27 haseł, jedno z nich jest losowane. Kategoria hasła jest wyświetlana na belce okna. W tej wersji po odgadnięciu hasła nie pozostaje nam nic innego jak wyjść z gry i odpalić ją jeszcze raz. Hasła nie są zakodowane, więc jeżeli ktoś nie chce psuć sobie zabawy, niech nie zagląda do pliku
. W przyszłości gra będzie oczywiście oferować kolejne hasła w losowym porządku, pamiętać co już odgadywano, oraz ile punktów znajduje się na koncie gracza. Punkty są już bowiem liczone, choć chwilowo jeszcze wyświetlane w oknie konsoli.
Życzę dobrej zabawy, czekam też na zgłoszenia ewentualnych błędów i inne uwagi. Jeżeli chodzi o klasyka program mogłem przetestować jedynie w różnych konfiguracjach WinUAE, natomiast wersja OS4 była testowana na Pegasosie 2 z AmigaOS 4.1u6. Kod źródłowy gry jest dołączony do archiwum.