Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 26 kwi 2024, 17:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 21 mar 2016, 15:53 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tNcHhZm1cjE&feature=youtu.be[/youtube]


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 21 mar 2016, 22:08 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 14:06
Posty: 137
Hmn...gdzie tu niby ma być to "odtworzenie"? Przecież to zwykłe porównanie jest, które ma na celu pokazać jak, z jednej strony, bardzo gra ewoluowała wizualnie i brutalnie a z drugiej, że nadal ma mocne, doomowe, korzenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 22 mar 2016, 11:51 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
No nie, to chyba jakiś mod jest - zwróć uwagę na szkielet w zbroi w 00:23. Choć też nie wiem do końca "co ja pacze", bo w lewym okienku (tym "dla pikselowatości) pojawiają się ujęcia z nowszych wersji.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 22 mar 2016, 16:25 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 14:06
Posty: 137
To po lewej to niezwiązane z sobą migawki mające pokazać bliskie, duchowe, podobieństwo z IV. To fragmenty Doom, Doom2 i różnych poziomów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 22 mar 2016, 17:05 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 936
DOOM jedynka to była rewolucja, to był rok 1993 a właściwie 1994 i to była pierwsza gra naprawdę 3D.
Tekstury na ścianach, suficie, podłodze, zróżnicowanie w pionie.
Pewno sporo jeszcze brakowało, ale było już w zasadzie wszystko co pozwoliło wczuć się w klimat, i poczuć te 3D.
To zawsze będzie gra legenda.
DOOM IV jest ładny, ale teraz większość gier jest 3D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 22 mar 2016, 21:33 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
swinkamor12 napisał(a):
DOOM jedynka to była rewolucja, to był rok 1993 a właściwie 1994 i to była pierwsza gra naprawdę 3D.
Tekstury na ścianach, suficie, podłodze, zróżnicowanie w pionie.
Pewno sporo jeszcze brakowało, ale było już w zasadzie wszystko co pozwoliło wczuć się w klimat, i poczuć te 3D.
To zawsze będzie gra legenda.
DOOM IV jest ładny, ale teraz większość gier jest 3D.


Pierwsze dwie części Dooma były są i będą wielkie. Doom IV być może będzie jedną z wielu gier, czas pokaże. Doom III był w mojej ocenie najgorszą częścią z serii, ale i tak się cieszę że w kontekście dzisiejszego newsa, wreszcie staje się realną perspektywą dla Amigi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 23 mar 2016, 04:52 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 564
Lokalizacja: Warszawa
Obejrzałem również trailer gry wieloosobowej do tego nowego Dooma (na stronie idsoftware.com). Mam mieszane odczucia. Szczerze powiedziawszy to pomysł Dooma, czyli nawalanki FPP (a szczególnie trybu Deathmatch) jest już tak ograny, że nie wiem czemu ID kontynuuje go bez żadnych większych zmian w filozofii samej rozgrywki. Gra mimo dosyć ładnych i rozbudowanych scenografii jest nadal tylko nawalanką bez większej idei. To rzeczywiście jest Doom z 1994 roku w grafice, którą oferują najnowsze karty graficzne, "chodzi się i strzela", tylko brakuje świeżości pierwszego, nowatorskiego Dooma. Odnoszę wrażenie, że mimo, że tamta gra miała uboższą grafikę - w środku oferowała znacznie więcej. Piekło do jakiego nas zanosiło było bardziej wiarygodne, a tym straszniejsze. Tutaj, mimo zastosowania grafiki, która bardziej odzwierciedla rzeczywistość - krew i pożoga - realistyczne sceny - to gra nie jest już tak przekonująca. Moim zdaniem to ten nowy Doom bardziej śmieszy niż straszy. Czasami warto pewne rzeczy ukryć, by straszyły dużo bardziej. Eksponowanie krwi, rozrywanych ciał nie przynosi grze mocy oddziaływania na gracza, jaką miały pierwsze FPP. Szczerze mówiąc, to po Quake 2 gry firmy ID Software zaczęły powoli staczać się na dno. Brak pomysłowości, postawienie na Deathmatch w Quake 3 Arena nie pomogło. Firma, która zapoczątkowała rewolucję 3D sama nie potrafiła rozwinąć już tych samych pomysłów, przez co jej produkty zaczęły eksponować brutalność coraz bardziej aż w końcu idea wyeksploatowała się.

Quake 2 to mój ulubiony FPS od ID Software. Jest najbardziej dojrzałą i grywalną grą z dorobku tej firmy. Ja w czasach gdy rządził Doom, nie miałem okazji go za bardzo poznać, ot zagrałem sobie raz czy dwa. Nie wciągnął mnie. Dopiero od czasu Quake 1 zainteresowałem się takimi grami troszkę bardziej. Ale w takie tytuły jak Unreal, czy Half-life często poruszane w prasie komputerowej nie miałem okazji pograć. Jednakże, tak jak wspomniałem - gra polegająca na ciągłym masakrowaniu przeciwnika jest ograna. Dużo bardziej wolę gry logiczne i zręcznościowe oraz gry strategiczne, szczególnie tytuły na Amigę. Nie wiem jak Wy sądzicie, ale dla mnie ten cały nowy Doom to dziecinada. Pierwszy Doom powstał, gdy ja chodziłem do szkoły podstawowej. I tylko dzieciaki cieszyły się z tej gry. :) Dzisiaj jako osoba dorosła stwierdzam, że nie robi to na mnie wrażenia. Zamiast urywać głowę potworom, lepiej jak dzisiejsi nastolatkowie zajmą się jakąś bardziej wyszukaną rozgrywką. Oczywiście pewnie każdy ma ochotę rozładować codzienny stres, ale istnieją inne formy takiego wyładowywania się.

Podsumowując idea Dooma jako nawalanki jest wyeksploatowana. Doom jest bardzo zaawansowaną grą z 1994 roku, nowa wersja to w zasadzie nic specjalnego. Panowie z ID software powinni postarać się bardziej przy tworzeniu nowej części Dooma, czy Quake'a. Ileż można powielać te same pomysły? Jak widać nie potrafią już zaoferować niczego co "wstrząsnęłoby" rynkiem gier 3D. Wolfenstein 3D, Doom, Quake i wymiary się już skończyły, dalej nie ma nic ciekawego.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO