Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 29 mar 2024, 03:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AstroBlox
PostNapisane: środa, 9 sty 2013, 20:35 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Z przyjemnością publikuję pierwszą wersję nowej gry logicznej na Amigę! Gra nosi tytuł "Astro Blox" i jest klonem popularnej łamigłówki pt. "Sokoban". Celem gry jest ułożenie niebieskich i czerwonych kryształów na odpowiadające im miejsca, po czym wyjście z poziomu. Gra oferuje atrakcyjną grafikę oraz nowe elementy w stosunku do oryginału, takie jak: różnobarwne kostki, które po zetknięciu ze sobą detonują się. Obecnie opracowałem 6 grywalnych poziomów, z rosnącym poziomem trudności. Wymagania gry to Amiga z kośćmi AGA i systemem 3.0. Gra przetestowana na komputerze Amiga 1200 z 68060 i 32MB Fast RAM. Wersja na Amigę One dostępna wkrótce!

Do ściągnięcia Tutaj.

Gra jest kompletna. Jedynie opcje "Hiscores" oraz "Passcode" jeszcze nie zaimplementowane. Proszę zapoznać się z klawiszologią (dostępna też na ekranie tytułowym). Obecnie bohaterem steruje się za pomocą klawiszy z literami. Planowana jest rozbudowa o nowe poziomy oraz efekty dźwiękowe i muzykę.

Życzę powodzenia w rozwiązywaniu łamigłówek.
Pozdrawiam.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: czwartek, 10 sty 2013, 06:37 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Gratuluje kolejnego projektu, szkoda ze nie moge go wyprobowac natywnie. Poczekam wiec na wersje dla A1, bo poki co niestety czarny ekran widze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: wtorek, 22 sty 2013, 01:55 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Mufa napisał(a):
Gratuluje kolejnego projektu, szkoda ze nie moge go wyprobowac natywnie. Poczekam wiec na wersje dla A1, bo poki co niestety czarny ekran widze.

Pierwszy wpis na moim blogu - dotyczy progresu w pisaniu Astrobloxa. Na stronie zrzut ekranu z bieżącą grafiką (jedna ze scenerii), jak i bieżący kod w języku C (póki co tylko rozszerzalne menu). Grafika skały jest załączana z pliku nagłówkowego języka C (Rock.h).

Kodowanie strony UTF-8.

http://minniatian.republika.pl

Zapraszam! :D

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: czwartek, 12 gru 2013, 18:05 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Jakiś czas temu wznowiłem pracę nad Astrobloxem i teraz o odmiennej nazwie Magicblox prezentuje się jak poniżej:

Obrazek

Gra do pobrania tutaj. Uwaga: nie testowałem pod AmigaOS 4.1, ale teoretycznie powinna zadziałać (gra jest systemowa). Najlepiej proszę nie testować gry na AmigaOS 4.1, póki sam nie przeprowadzę testów. Na Amidze 1200 działa prawidłowo.

http://members.upcpoczta.pl/r.szacki/Magicblox/Magicblox.lha

Jednocześnie chciałbym poinformować, że moja strona domowa jest teraz pod adresem:

http://members.upcpoczta.pl/r.szacki

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: piątek, 13 gru 2013, 08:06 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Robercie, fajnie, że coś robisz na Amidze - szacunek.
Niestety, powinieneś popracować trochę nad formą przekazu. Bo jeśli piszesz, że najlepiej nie testować na OS 4.1 dopóki sam nie przetestujesz gry, to nie rozumiem w ogóle o co chodzi? Ja się zastosuję do Twojej rady i nie pobiorę na dysk tej gry wcale a wcale choć wygląda na jakiegoś sympatycznego klona Sokobana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: piątek, 13 gru 2013, 13:08 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Proszę śmiało uruchomić póki co pod E-UAE :ok:

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: sobota, 14 gru 2013, 12:23 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Hextreme napisał(a):
Proszę śmiało uruchomić póki co pod E-UAE :ok:


Dzięki, spróbuję pobawić się w wolnej chwili w takim razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: sobota, 14 gru 2013, 20:01 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
Sokoban. Od razu przypomniały się stare czasy.
Bardzo popularna gra na PC na początku lat 90.
Jeszcze pamiętam jak żeśmy w to grali na praktykach w technikum na jakimś 286 z mono ekranem.
Taki nawet nie czarno biały a chyba taki czarno żółty ten monitor mieli.
Pobrałem z sieci i zagrałem se partyjkę pod DOSBoxem.
Dawno dawno temu nawet zrobiłem w asemblerze klona Sokobana pod C64.
Pamiętam rysowałem na papierze te wszystkie skrzynki i murki.
A potem to wszystko wpisywałem, w pocie czoła pod programem monitor na C64.
Oczywiście na C64 miałem zrobiony własny font gdzie były te wszystkie skrzynki murki i miejsca na skrzynki - jako romby.
Tryb tekstowy - tego brakuje na Amidze aby się nadawała do retro.
Przy takich gierkach 2D dużo ten tryb dawał.
Jeden zapis do pamięci i 64 pikseli ustawionych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: sobota, 14 gru 2013, 20:06 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Gra stara ale wciąż jara. Ja również spędziłem nad nią dużo czasu na różnych maszynkach. Właśnie. Nie sprawdzałem czy teraz na telefon też jest? (z Androidem)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: sobota, 14 gru 2013, 23:16 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
@Świnkamor12

To bardzo interesujące co piszesz. Ja również uwielbiałem tworzyć na kartce mapy do Robbo na Atari. Przynosiłem potem ten zbiór kartek do kolegi, który miał Atari. I bawiłem się Robbo Konstruktorem. Wspaniałe chwile.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: niedziela, 15 gru 2013, 10:21 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
@Hextreme

Uruchomiłem Twoją grę, pod FS-UAE na ustawieniach A4000 z 32 MB.

Cóż. Gra się uruchomiła. Wydaje mi się, że długa droga przed Tobą jeszcze (mówię o tej konkretnej grze). Kolorystyka jest OK, chyba jednak te klocki (?) zmienił bym na coś innego, jakieś diamenty może, podobnie jak powrócił bym do magazyniera zamiast strzałki.

Przydałby się jakiś licznik leveli i czas rozwiązywania łamigłówki.

Grafika - chyba powinieneś popracować nad ostrością bo jakieś to wszystko rozmazane się wydaje, o napisie w czołówce już nie wspominając.

Plansza tytułowa - za dużo informacji "skontaktuj się tu lub tam, program stworzyła firma bla bla". Takie rzeczy Panie to tylko w readme.txt :P

No i klawiszologia - nie wiem czym to się obsługuje, klawisze nie działają (u mnie) a informacji jak poruszać się po planszy - brak. In-game keys w postaci "Q" i "R" nie wystarczy by zagrać.

Generalnie - do dzieła, bo jest nad czym przysiąść.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: niedziela, 15 gru 2013, 13:30 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za testy, gra jest stale w rozbudowie. Jest już animowany bohater zamiast tych strzałek, strona tytułowa będzie podmieniona. W grze będzie wiele poziomów. Co do kontrolowania bohatera - użyj klawiszy kursora, choć nie pierwszy raz słyszę o problemie nie działania tych klawiszy pod UAE (choć w tamtym przypadku chodziło o WinUAE). Czyżby błąd w programie UAE? A może źle zmapowane klawisze. Sam nie wiem, bo ja grę testuję na A1200.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: AstroBlox
PostNapisane: niedziela, 15 gru 2013, 14:03 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Hextreme napisał(a):
Dzięki za testy, gra jest stale w rozbudowie. Jest już animowany bohater zamiast tych strzałek, strona tytułowa będzie podmieniona. W grze będzie wiele poziomów. Co do kontrolowania bohatera - użyj klawiszy kursora, choć nie pierwszy raz słyszę o problemie nie działania tych klawiszy pod UAE (choć w tamtym przypadku chodziło o WinUAE). Czyżby błąd w programie UAE? A może źle zmapowane klawisze. Sam nie wiem, bo ja grę testuję na A1200.


Niestety, nie działają żadne klawisze po za Q i R :) WinUAE i pochodne chyba nie mają tu nic do rzeczy, sprawdzę wieczorem jeszcze na tym WinUAE jak odkopię u siebie pod Parallelsem Windows.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO