Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 26 kwi 2024, 02:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 7 wrz 2016, 08:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
Autor recenzowanego na naszym blogu amigowego klona Minecrafta pracuje nad wersją wspierającą Warp3D Nova i OpenGL ES2.0.

https://youtu.be/U5_QET9GczM


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 wrz 2016, 12:00 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 20:09
Posty: 224
Lokalizacja: Katowice
FPSów trochę mało, ale to za wcześnie żeby wieszać psy ;). Ale wygląda podobnie do oryginału ;)

_________________
Niepoprawny Optymista


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 wrz 2016, 13:35 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1839
newhousik napisał(a):
FPSów trochę mało, ale to za wcześnie żeby wieszać psy ;). Ale wygląda podobnie do oryginału ;)


Hans służy pomocą chcącym programować w Warp3D Nova i OpenGL ES 2.

Interested in learning OpenGL ES 2 or Warp3D Nova:

http://www.amigans.net/modules/xforum/v ... 2&forum=25


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 wrz 2016, 17:42 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
newhousik napisał(a):
FPSów trochę mało, ale to za wcześnie żeby wieszać psy ;). Ale wygląda podobnie do oryginału ;)


Średnio cztery razy wolniej niż na X1000 ze zwykłym MiniGL. No ale to tylko SAM460 Lite, czyli najwolniejsza maszyna z PCI-e, poza tym masz rację że na razie nie ma co wieszać psów, wszak to wczesna eksperymentalna wersja i przyjdzie jeszcze czas na optymalizacje. Zresztą nawet po optymalizacjach zapewne na zwykłej SAM jakoś mocno fruwać to nie będzie. Z tego co kojarzę to Minecraft nie należy do gier z małymi wymaganiami. Własnie spojrzałem na te dla PC:

Kod:
Wymagania sprzętowe:
Procesor: Intel Pentium 4 1.6GHz / AMD Athlon XP 1600+ lub lepszy
Karta Graficzna: Nvidia GeForce 4 MX 440 / AMD Radeon HD 3200 lub lepsza
DirectX: wersja 8.0
RAM: 0,5 GB pamięci RAM
Miejsce na Dysku: 1 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor: Intel Pentium 4 3.0GHz / AMD Athlon XP 2600+ lub lepszy
Karta Graficzna: Nvidia GeForce 8600 GS / AMD Radeon HD 6320 lub lepsza
DirectX: wersja 9.0
RAM: 1+ GB pamięci RAM
Miejsce na Dysku: 1 GB


SAM460 przynajmniej w kwestii proca nie łapie się nawet na wymagania minimalne, cała więc nadzieja w tym że karta graficzna przy dobrej optymalizacji pod W3D Nova i OpenGL ES 2, maksymalnie dużo nadrobi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 8 wrz 2016, 10:58 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Mnie się wydaje że tego typu gry (renderowane duże obszary zróżnicowanego terenu) wymagają mocnego FPU, a akceleracja grafiki to jest wtórna sprawa, zważywszy na czym opiera się idea Minecrafta. To w założeniu jest gra z uproszczoną grafiką, to nie jej jakość świadczy o "miodności" a koncepcja rozgrywki, zresztą każdy kto miał styczność z Minecraftem zanim zaczęła się mania wie jak prosta to była gra.
10-15 fps to moim zdaniem niegrywalne jest, zważywszy że to co widzę na filmiku zawiera uproszczoną grafikę w stosunku do oryginału więc lepiej nie będzie. No chyba że jakaś "cudowna optymalizacja" ale jak to Mufa napisał - komputerek o wydajności mniejszej jak Pentium IV to cudów nie będzie. Przecież widać na demku jak renderowany jest obszar, po włączeniu pełnego rysowania (większa widoczność) to stęknie i stanie na 10 fps już po optymalizacji. Tak myślę.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 8 wrz 2016, 15:17 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Grałem u siebie w Amicrafta, tego nie-OGLES2, i zdarzyło mi się, że FPSy leciały na pysk od samego początku,
ale w większości wypadków chodził bardzo płynnie. Sytuacje takie miały miejsce bez zmieniania czegokolwiek
w ustawieniach, nie wykluczam natomiast że moja beta mogła coś namieszać albo ta gra po prostu jest
niedopracowana i ma sporo błędów, w końcu to też beta :S.


Cytuj:
Mnie się wydaje że tego typu gry (renderowane duże obszary zróżnicowanego terenu) wymagają mocnego FPU, a akceleracja grafiki to jest wtórna sprawa
Czyli mówisz, że OGLES2 nie da nic w kwestii ilości renderowanych wielokątów, bo chyba o to się rozchodzi?

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 8 wrz 2016, 18:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
@Adam

Możliwe że jest tak jak mówisz, nie jestem specem od Minecrafta ani tym bardziej jego silnika. Jednak dwa fakty każą tutaj postawić mały znak zapytania.

Fakt pierwszy to wymagania gry na PC. Z jednej strony minimalne wymagania a zalecane względem CPU są dosyć zbliżone. Oczywiście różnią się istotnie względem taktowania, jednak w obu przypadkach to nadal ta sama generacja kilkunastoletniego jednordzeniowego staruszka Pentium IV. W przypadku kart graficznych to już różnica trzech generacji. No i dodajmy że nie jest to jakieś R200 czy R300 z czasów Pentium IV, ale jednak generacje z roku 2007 i 2010. Tak więc wydaje się że grafika ma jakieś tam znaczenie, choć z drugiej strony nie da się ukryć że w obu przypadkach są to modele low-endowe.

Fakt drugi jest taki że autor Amicrafta od początku stawiał na akcelerację 3D. Przecież gdyby to nie miało żadnego znaczenia to mógłby robić wersję software'ową, złwaszcza że spora część amigowców wciąż posiada konfigurację skazującą ich co najwyżej na udawanego Wazp 3D. Oczywiście może postawienie na MiniGL nie miało to nic wspólnego ze zwiększeniem wydajności a autorowi chodziło wyłącznie o to by te wielgachne minecraftowskie piksele na zbliżeniu były lepiej wygładzane. No ale w takim razie po co teraz dodatkowo stawia na OpenGL ES? Może znowu nie ma to nic wspólnego z wydajnością i chodzi wyłącznie o jakieś inne korzyści ale taki do końca pewien to ja nie jestem.

Tak czy owak zapewne przekonamy się o tym gdy autor wypuści pierwsza w miarę dopracowaną wersję na OS4Depot.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 8 wrz 2016, 22:34 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Radek.. :)
Cytuj:
Czyli mówisz, że OGLES2 nie da nic w kwestii ilości renderowanych wielokątów, bo chyba o to się rozchodzi?

Czym innym jest "renderowanie" postaci która jest zbiorem wielokątów pokrytym teksturami, a czym innym generowanie terenu. Chyba zapominasz jaki jest realny rozmiar takiej mapy, i że jest generowana także wgłąb, wszak modelujesz otoczenie jak Demiurg bawiący się światem niczym klockami, ale jednak jesteś górnikiem ;)
Nie bez powodu większość gier 3D to sprytne puszczenie gracza "tunelem" ładnie obudowanym krajobrazem, budynkami, a jednak kroczysz po wytyczonych ścieżkach.
Tu niby grafika jest prosta - piksele i klocki - ale właśnie dlatego OpenGL cóż tu może - wizualnie poprawić, ale nie zwiększyć wydajności. GPU będzie wyręczał w czymś CPU? Wątpię. OpenGL da ci efekty oświetlenia, rozmycia, ale CPU nie zastąpi. Chyba. Nie czytałem dokumentacji ;]
W kwietniu robiłem u siebie na blogu testy Quake, poczytaj jakie są różnice pomiędzy AmigaOne 500 (a naprawdę mam wypasioną dzięki pomocy kolegom z forum) a np. X1000. "Duże" AmigaOne są wydajniejsze 3x. To jest deklasacja. Ja nie liczę na żadne AmiCrafty, mnie wystarczy wsparcie UVD ;] Będę mógł sobie wtedy napisać w stopce "AmigaOne happy user" ;p

@Mufa
Ja myślę że klon Minecrafta jest po prostu dobrym wyborem, bo tu mechanika gry ani szczegółowość grafiki nie jest wielka, a akcelerację można już pokazać. Dosyć długo miałem P IV, i pamiętam że na max ustawieniach szału nie było. Pewnie że nie ma co krakać, no ale chciałbym to widzieć odpalane na np. Taborze. Może być śmiesznie ;]
A poza tym to oczywiście zarówno OpenGL ES 2 jak i AmiCraft to bardzo dobre wiadomości.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 11 wrz 2016, 11:18 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 936
Porównania Amigi 500 1 GHz do PC są bez sensu.
Od strony AROSa na pc dalej nie ma czegoś takiego jak Os X od Apple.
Dalej nie ma niczego co byłoby na tyle dobre żeby miała sens rezygnacja z windows czy linuxa.
Nie ma czegoś takiego jak Amiga Os X czyli amigowe gui i grafika na unixie.
Nie ma takiego amigowego rozwiązania które byłoby na tyle dobre żeby miało sens używać tego rozwiązania samodzielnie bez innego systemu.
Amiga 500 1 GHz jest fajnym sprzętem do hobby.
Amiga 500 1 GHz to nie jest pc i nie musi być tak szybkie jak pc.
O tabora bym się nie martwił. Dalej to nie będzie pc, pewno dalej będzie to kompatybilne ze starym softem czyli FAJNE.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 18 wrz 2016, 08:38 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
Amicraft Nova jest już na OS4Depot (w chwili gdy to piszę w dziale upload), więc można zweryfikować nasze dyskusje. Po pierwszych kilkudziesięciu sekundach gry wrażenia mam dosyć dziwne. Z jednej strony w suchych liczbach rzeczywiście jest ponad dwukrotnie szybciej (czyli znaczy że OGL ES jednak ma wpływ) bo w domyślnej rozdzielczości 1024x768 mam średnio 120fps wobec 50fps w wersji dla MiniGL. Z drugiej strony gdybym miał oceniać nie po liczniku a po wrażeniach wizualnych, to powiedziałbym że stara wersja działa szybciej.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 23 wrz 2016, 13:29 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1839
AmiCraftNova: Version: 1.0.1 , Date: 22 Sep 16

http://os4depot.net/share/game/misc/amicraftnova.lha

NEW
Ambient occlusion lighting
Optimizations in loading in new chunks
Fixed the Nether
Tweaked ores to generate higher up, and more often
Option to generate more caves
Screenshots (Press F2, toggle the user interface with F1)

* Screenshots are in .tga format. There is a datatype here,
http://os4depot.net/index.php?function= ... rga_dt.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 wrz 2016, 11:27 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Mufa napisał(a):
A(...) Po pierwszych kilkudziesięciu sekundach gry wrażenia mam dosyć dziwne. (...).

Raczej nieczęste żeby opiniować cokolwiek po kilkudziesięciu sekundach kontaktu ;) Czemu tak krótko?

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 wrz 2016, 15:58 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:11
Posty: 917
Strasznie pixelowa gra, bardzo kanciasta :roll:

_________________
Amiga Rulez / YouTube

Interes życia https://www.youtube.com/watch?v=EUkYy2YItvo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 24 wrz 2016, 20:00 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4669
adam napisał(a):
Mufa napisał(a):
A(...) Po pierwszych kilkudziesięciu sekundach gry wrażenia mam dosyć dziwne. (...).

Raczej nieczęste żeby opiniować cokolwiek po kilkudziesięciu sekundach kontaktu ;) Czemu tak krótko?


Nie zawsze mam czas (a ostatnio szczególnie) by bawić się softem na dłużej. Stosuję więc zasadę dla nowych rzeczy, że ściągam z OS4Depot do RAM dysku, odpalam na chwilę, sprawdzam czy działa i jak działa oraz decyduję czy przerzucić to na HDD, czy na razie zapomnieć o sprawie. Tak było i tym razem, aczkolwiek kilka dni później (już z tą nowszą wersją o której pisał tutaj Arek), obcowałem nieco dłużej, tak około pół godziny. Mam nadzieję że od października zapanuje u mnie w pracy jakaś normalność i okazji do dłuższych sesji z oprogramowaniem amigowym, będę miał więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 6 paź 2016, 12:32 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1839
AmiCraftNova 1.0.3

http://www.os4depot.net/share/game/misc/amicraftnova.lha

NEW
No more crashes (hopefully).
Speed increases.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO