Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 20 wrz 2018, 22:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 11 cze 2018, 11:42 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1176
Paul Cuisset - Retro Stories na Pixel Heaven 2018






--------------------- Copy & Paste ---------------------------

Autor: aminulz

[Szybkie tłumaczenie dla tych, co narzekają na jego brak lub mają problem z ciężkim francuskim akcentem.]

Witajcie, nazywam się Paul Cuisset. Jestem francuskim twórcą gier. Zacząłem programować w 1982/3 r. Jestem twórcą gier takich jak Flashback, serii Moto Racer i kilku innych gier jak Future Wars, Operation Stealth, Cruise for a Corpse.

Zacząłem myśleć o tworzeniu gier, kiedy byłem na uniwersytecie w Paryżu. Zacząłem uczyć się programować. Było to bardzo nudne, dlatego odkryłem coś innego - gry. Kiedy zobaczyłem i spróbowałem zagrać w gry, stwierdziłem, że to jest to, co chcę robić.

Kiedy zacząłem tworzyć gry, na początku było to dość trudne. Było niewielu ludzi, którzy się tym zajmowali. Inni myśleli, że się bawimy, a nie pracujemy. Musieliśmy też opanować technologię. Na początku było to dość łatwe, ale z czasem stawało się coraz bardziej skomplikowane. Początkowo zespoły były małe. Programowałem osobiście i pracował ze mną artysta. Później to było 10 osób, potem 20, a obecnie ponad 100. Wyzwania są oczywiście inne, ale tworzenie gier jest trudne.

Moment w którym byłem dumny, to kiedy po ukończeniu gry Moto Racer pracownicy zamiast iść do domu zostali w pracy by grać w grę. Miałem z tego satysfakcję, że osoby, które pracowały przy grze, lubią ją.

W [moich] starych grach jest wiele rzeczy, które chciałbym poprawić, jest na to trochę za późno. Wtedy nie było aż tylu tytułów do inspirowania się, więc wiele rzeczy musieliśmy sami odkryć, tworzyć nowe systemy i sposoby programowania. Pracowaliśmy metodą prób i błędów. Teraz z posiadanym doświadczeniem na pewno zrobiłbym wiele rzeczy inaczej. Ważne jest, żeby wytrwać przy swoich decyzjach, wtedy musieliśmy dokonywać wyborów i nie myśleć o tym za dużo.

To dobre pytanie. Mój ulubiony poziom we Flashbacku... lubię wszystkie. Lubię Dżunglę, bo jest bardzo ładna artystycznie. Planeta Morph też jest ciekawa. Nie wiem. To jest jak z pytaniem, które swoje dziecko lubisz najbardziej.

Nie, nigdy nie myślałem, żeby robić coś innego. Może kiedy Delphine została zamknięta. Pracowałem tyle lat w tej firmie, więc było ciężko, ale ostatecznie odkryłem, że nie mogę przestać tworzyć gier, bo kocham to, technologię, programowanie oraz łączenie tego wszystkiego. To najlepsza praca na świecie. Będę starał się programować najdłużej jak się da.

Co ciekawe, minęło tyle czasu, że na tym etapie mogę grać w swoje stare gry - np. Flashback, Future Wars, Fade to Black - tak, jakbym nie był ich twórcą. Zapomniałem już jak je przejść i czasami myślę, że przydałby się opis. To interesująca podróż do przeszłości. Nie przejmuję się już tak popełnionymi w nich błędami.

To zaskakujące, że ludzie nadal grają w te gry. Oczywiście jestem z tego bardzo dumny. Co mają do zaoferowania, to że były tworzone z pasją, nie była to tylko praca zarobkowa. Dziś możemy odnaleźć to w grach indie. Developerzy indie robią świetne rzeczy, kontynuują naszą pracę. Miło widzieć interesujących się tym młodych ludzi, bo to część naszej historii.

W kulturze francuskiej lubimy opowiadać historie. Myślę, że francuskie gry to odzwierciedlają. Jest w nich większy nacisk na opowiadanie niż sam gameplay. To wyróżnia francuskie gry. To nei znaczy, że gameplay nie jest ważny, jednak mamy tendencję do stawiania opowiadania historii na pierwszym miejscu.

- Dziękuję.
- Dziękuję.

--------------------- End ---------------------------



Dla tych co jeszcze nie widzieli Flashbacka:




Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 11 cze 2018, 13:48 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 394
Flashback to gra genialna. Stworzyć taki spójny, futurystyczny świat i okrasić go przepiękną i realistyczną animacją! :thumbup:

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 11 cze 2018, 14:29 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 670
Gra była trochę zagmatwana, ale grało się :thumbup:

_________________
Amiga Rulez / YT
Idzie żyd ulicą i znajduje portfel. Otwiera go, liczy pieniądze i mówi: "ehh za mało"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 11 cze 2018, 14:50 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3169
Dodam że ten człowiek odwiedził nasze stoisko, wyraził zainteresowanie oraz przeprowadził rozmowę z Trevorem na temat możliwości tworzenia gier na naszą platformę. Oczywiście nie chciałbym robić komuś fałszywych nadziei. Niemniej fakt jest faktem że taka rozmowa miała miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO