Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest sobota, 27 lip 2024, 15:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 11 sie 2023, 12:22 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4693
Po tym jak w przeszłości Janne Peräaho poświęcił się między innymi portowaniu gier w języku Python na AmigaOS 4, teraz rozpoczął zupełnie nowy projekt: Amiga Game Framework. Amiga Game Framework jest przeznaczony do programowania gier 2D pod AmigaOS 4 i oferuje przyjazne dla użytkownika i intuicyjne C-API do grafiki 2D, odtwarzania dźwięków, odczytywania danych wejściowych użytkownika i nie tylko.

Zapytany o motywację i intencje swojego projektu, Janne wyjaśnia, że zamierza wykorzystać go w przyszłych portach gier, ale ma również nadzieję, że zainspiruje on innych programistów do pisania nowych gier 2D dla AmigaOS 4. Celem jest uczynienie interfejsu programowania tak prostym, aby każdy z podstawowymi umiejętnościami programowania w języku C mógł napisać za jego pomocą grę.

I wyjaśnia dalej: Interfejs programowania aplikacji (API) jest zorientowany obiektowo. Najpierw tworzysz obiekt gry, wywołując funkcję GetFrameworkInterface(), a następnie możesz wywołać metody zwróconego obiektu, takie jak OpenWindow(), Line() itp.

Framework składa się z serii plików include, które należy dołączyć do kodu gry w następujący sposób: #include <frameworks/game/game.h>

Janne nie opublikował jeszcze kodu źródłowego frameworka, ponieważ wciąż brakuje obsługi zdarzeń. Bez tego nie można pisać prawdziwych gier, gdyż nie można rozpoznać naciśnięć klawiszy lub ruchów myszy, ani zamknąć okna gry, klikając przycisk zamykania. Obecnie pracuje nad elementarnymi kształtami geometrycznymi, tzw. prymitywami graficznymi. Obraz statusu projektu na OS4 Coding pokazuje, które części frameworka są ukończone, a które wciąż w toku:


Wszystkie zaplanowane funkcje rysowania (prymitywy graficzne) są gotowe, ale niektóre z nich wymagają jeszcze poprawy. Obecnie wciąż zastanawia się nad tym, w jaki sposób powinna być zintegrowana muzyka: czy powinno być możliwe sterowanie napędem CD-ROM w celu odtwarzania muzyki, czy powinien istnieć syntezator programowy, który można kontrolować, obsługa MIDI, czy też muzyka powinna być przesyłana strumieniowo z pliku OGG/MP3. Na swojej stronie projektu opublikował kilka przykładowych zdjęć, a także archiwa.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 13 sie 2023, 14:26 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 86
Lokalizacja: Trojmiasto
Ciekawe co z tego zobaczy swiatlo dzienne i czy doprowadzi autor to do poziomu uzywalnosci. Gdyby np. bylo to zintegrowane z np. Unity jak np. sinik Scorpion dla klasyka to bylibysmy "w domu"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO