Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 19 kwi 2024, 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 31 gru 2019, 18:33 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
W poczekalni os4depot.net ...

********************
MiniGL4GL4ES (Alpha)
********************

Merry xmas and a happy new year 2020 to all the AmigaOS4 crowd around the
globe :)
For all the poor souls with a Polaris card and thus without full 3D support
this little gift might come handy:

MiniGL4GL4ES, a set of MiniGL and GLUT replacement libraries which are built
on top of GL4ES and therefore allow you to play (many of) those old school
MiniGL games for AmigaOS4 with Polaris.

Why aren't MiniGL games running on Polaris in the first place?
That's because the original MiniGL sits on top of the old school
Warp3D driver which hasn't been implemented for Polaris.

However, in the meantime, ptitSeb and kas1e ported ptitSeb's GL4ES to
AmigaOS4. Just like MiniGL it's a desktop OpenGL implementation. But in
contrast to MiniGL it doesn't sit on top of the unsupported Warp3D driver but
instead works on top of my OpenGLES2 (hence 4ES), which sits on top of W3DNova
for which Hans provided support for Polaris.

So I sat down and hacked together those libraries here. Unfortunately GL4ES
has not been designed to be used as a shared library, which is why there are
certain issues. I was able to mod GL4ES to behave pretty well inside the
lib - as long as you

DON'T TRY TO RUN MULTIPLE MINIGL APPLICATIONS AT ONCE!

Other than that, have fun! As always many thanks to kas1e for testing and
moral support :)

Cheers,
Daytona675x


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 gru 2019, 19:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Wow,

odpaliłem Jedi Otcast na szybko, bo zaraz wychodzę do znajomych. Działa na Polarisie, wydaje mi się że działa lepiej niż oryginał odpalony na oryginalnym MiniGL (pod względem szybkości jak i jakości grafiki), no ale to jeszcze na spokojnie przetestuję jutro. W każdym bądź razie jest fajnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 3 sty 2020, 00:49 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Zauważyłem że w przypadku Radeonow SI, gdzie istnieje natywna warp3d.library, można ją sobie podmienić na tą z Wazp3D i o ile w przypadku starego MiniGL, taka operacja oznaczałaby ślamazarne działanie gier 3D, to w przypadku tej nowej żadnych spowolnień nie zaobserwowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 3 sty 2020, 20:37 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Nowa wersja na os4depot:

3.3 (3.1.2020)

- Fix: if you tried to overwrite the library if it had been in use then
the system would crash / freeze.

- additional GL_EXTENSION entry GL_EXT_compiled_vertex_arrays.
This extension is a typo! It is GL_EXT_compiled_vertex_array without
s but MiniGL's original extension string has that typo...
So this has been added to satisfy programs which falsely rely on it...
(e.g. Q3 SDL2)

- additional GL_EXTENSION entry GL_MGL_packed_pixels.
Old MiniGL variant of GL_EXT_packed_pixels.

- GL_VERSION downgraded to 1.3 for now; workaround for
Hollywood's GL_Galore which refuses to run if the version is higher.

https://amitheme.amiga-ng.org/amiga/Tes ... re_OS4.lha

- Changed temporary WaitBOVP to equally temporary WaitTOF.


3.2 (31.12.2019)
- Initial release


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 6 sty 2020, 09:12 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
W poczekalni os4depot.net kolejna wersja MiniGL4GL4ES (3.4) od niestrudzonego Daytony675x, ptitSeba oraz kas1e:


3.4 (5.2.2020)

- Fix: fullscreen <-> window toggle initiated by GLUT is working now.
This means that e.g. Foobillard works flawlessly now, MiniGL demo
"warp" doesn't crash anymore, etc.
- note: in contrast to previous notes env-var-handling works.
The following issue made it appear as if it didn't:
- added extra support for env var LIBGL_FPS 1 so that it also works
with games which don't call mglSwitchDisplay but do a cgl_UpdateContext
with two alternating front- and back-bitmaps instead (e.g. Q3 SDL2).
- GL4ES messages can be enable via
setenv LIBGL_NOBANNER 0
- GL_VERSION downgrade to 1.3 fixated.
Hollywood's GL_Galore uses GLFW internally which does a very strict
GL_VERSION consistency check, too strict for MiniGL ;)
Better to play low here.
- included GL4ES fix by ptitSeb:
fixed rendering when using glPolygonMode and GL_LINE on GL_POLYGON.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 7 sty 2020, 10:11 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Kolejna wersja z obsługą portów gier Andrea Palmate: Aquaria, Equilibrio, Descent 1,2 ...

Version 3.5 (6.1.2020)

- removed experimental delayed glClear hack which had been added to work around some pixel garbage in some games. Has too many potential side-effects though.
- internal bitmaps are being cleared on creation / resize. Yet another experiment regarding those rare pixel garbage situations. Seems to do the job.
- GL4ES: some internal code cleanup regarding env var handling (wow, about 4k redundant code is gone ).
- mglut.library's version set to 2.24 (06.01.2020) to avoid confusion.
- integrated ptitSeb's latest GL4ES improvements: Better handling of games that detach and delete shaders right after linking the program. And some cleanup.

PS.

Przydatne aktualizacje dla portów Andrea: https://www.amigasoft.net/

https://github.com/salass00/openal_lib/ ... g/1.18.2r2
http://os4depot.net/share/library/misc/sdl.lha
http://kas1e.mikendezign.com/aos4/sdl1/ ... 1_2020.zip


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO