Forum AmigaOne Zone http://forum.amigaone.pl/ |
|
Gra logiczna pt. Magazyn http://forum.amigaone.pl/gry-f6/gra-logiczna-pt-magazyn-t1397-90.html |
Strona 7 z 8 |
Autor: | Hextreme [ niedziela, 19 wrz 2021, 08:22 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Mufa napisał(a): Super, ale szkoda że w pewnym momencie zrezygnowałeś z kompatybilności w górę, nie wiem jaki był tego powód. Chodziło o prędkość działania? Tak, głównie chodzi o prędkość działania. Przy rysowaniu na Amidze klasycznej można to robić na dwa sposoby - 1. za pomocą koprocesora graficznego (Blittera) na bitplanach. Wówczas wygodnie możemy łączyć pierwszy i drugi plan za pomocą tzw. masek bitowych oraz korzystać również z prostego i szybkiego kopiowania kafli, niedostępnego z poziomu funkcji systemowych. 2. za pomocą procesora i formatu chunky pixels. W tym przypadku można korzystać z jednostki Akiko w Amidze CD32 do szybkiego rysowania - albo z procedury konwersji. Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Z kolei chunky pixels wymaga zupełnie innego podejścia i ma inne wymagania - np. Amiga CD32 lub właśnie RTG. Jest też kwestia synchronizacji animacji, do której wyjątkowo dobrze nadaje się drugi koprocesor wideo Amigi (Copper), co nie jest bez znaczenia. Grę celuję w Amigę 500 wzwyż dlatego też te rozwiązania, z których korzystam są wręcz nieodzowne - mimo, że gra działa pod systemem na ekranie intuition i w wielozadaniowości. Gdybym robił grę pod grafikę chunky, czyli CD32 lub RTG, tutaj wygodnie dałoby się podpiąć to pod RTG, jednak tak jak napisałem wymaga to całkowicie innego podejścia. |
Autor: | AmigaMafia [ niedziela, 19 wrz 2021, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić. |
Autor: | Hextreme [ poniedziałek, 20 wrz 2021, 05:36 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
AmigaMafia napisał(a): Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić. Oczywiście płynnie. ![]() |
Autor: | parallax [ niedziela, 26 gru 2021, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
I jak idą postępy w tworzeniu gry? ![]() |
Autor: | Hextreme [ wtorek, 28 gru 2021, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): I jak idą postępy w tworzeniu gry? ![]() Witaj, Parallax. Wrzucę szczegółowe info o aktualizacji wkrótce. ![]() Póki co możesz zobaczyć jak wygląda to aktualnie: ![]() |
Autor: | parallax [ czwartek, 30 gru 2021, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Bardzo fajnie i schludnie ![]() Cytuj: Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Jak by to się przełożyło w działaniu na 68000 albo 020? Niegrywalne? |
Autor: | Hextreme [ piątek, 31 gru 2021, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): Bardzo fajnie i schludnie ![]() Dzięki! parallax napisał(a): Cytuj: Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio. Jak by to się przełożyło w działaniu na 68000 albo 020? Niegrywalne? No cóż, piszę grę na Amidze 1200 z 68030 i FAST RAM w języku C, więc kilka rzeczy może być dosyć wolnych na 68000 i 68020. Dlatego też stosowanie szybszych funkcji jest wskazane. Gra grywalna na tych konfiguracjach raczej będzie. ![]() Poniżej zrzut jak to aktualnie wygląda. Dodałem m.in. ramki wokół okien, uporządkowałem kwestię menu, opcji dyskowych itp. Stosuję własne funkcje do warstw, ale korzystam z systemowych struktur. Nie ma jeszcze obsługi wszystkich elementów GUI. Zrzut ekranu pochodzi z działającego programu. ![]() |
Autor: | AmigaMafia [ sobota, 1 sty 2022, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Mogę zostać testerem? ![]() |
Autor: | Hextreme [ sobota, 8 sty 2022, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
AmigaMafia napisał(a): Mogę zostać testerem? ![]() Tak, oczywiście - betatesterzy są mile widziani! ![]() Więc dzisiaj wrzucam najnowszą wersję edytora plansz. Cała szata graficzna edytora jest z gry. Edytor posiada kilka nowości w stosunku do dotychczasowych wersji, w tym: - Menu z okienkami, - Każda akcja typu wychodzenie z programu, czyszczenie planszy (oraz wkrótce też ładowanie planszy) jest poprzedzona zapytaniem i możliwością potwierdzenia bądź anulowania akcji. Sam edytor możecie pobrać z poniższego linku: https://coreprogramming.pl/Magazyn_pliki/MagazynED1.6.lha Proszę zapoznać się z pliczkiem Czytaj.txt przed uruchomieniem. Uwaga: gra i edytor nie działają pod Amiga OS 4. Wrzucam tę wersję głównie by wyłapać błędy. Funkcje odczytu/zapisu jeszcze nie działają, ale to będzie w następnej rewizji. ![]() ![]() |
Autor: | AmigaMafia [ niedziela, 9 sty 2022, 00:43 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
U mnie działa. ![]() |
Autor: | Hextreme [ sobota, 5 lut 2022, 09:37 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Wydałem wersję gry z 20 pełnymi poziomami. https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6d.lha ![]() |
Autor: | parallax [ niedziela, 6 lut 2022, 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Jestem pod wrażeniem ![]() ![]() |
Autor: | Hextreme [ poniedziałek, 7 lut 2022, 05:46 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
parallax napisał(a): Jestem pod wrażeniem ![]() ![]() Dziękuję. Tutaj masz nowszą wersję z 3 sceneriami: Aktualnie pracuję nad nową wersją z planszą przed poziomami oraz hasłami do poziomów. https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6e.lha ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Hextreme [ czwartek, 10 lut 2022, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Gra logiczna pt. Magazyn |
Serdecznie dziękuję za przetestowanie gry. Pierwszy problem to błąd w programie, zaś drugi to akurat nie jest błąd - tylko po prostu trzeba uważać, by czaszka nam nie zablokowała skrzyni - należy obserwować ich ruch - poruszają się po stałych ścieżkach. Nową wersję, pozbawioną zgłoszonych błędów wrzucę niedługo. |
Strona 7 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |