Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa
https://forum.amigaone.pl/ksiega-zyczen-i-zazalen-f9/akceleracja-grafiki-w-amigaos-4-na-tle-mosa-t1662.html
Strona 1 z 1

Autor:  Mufa [ niedziela, 4 wrz 2022, 11:23 ]
Tytuł:  Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa

Pokusiłem się o zrobienie filmu, dokumentującego moje testy dotyczące akceleracji grafiki na oprogramowaniu takim jak przeglądarka internetowa, emulator DOSBox, gry: Gigalomania, C&C, Jedi Academy oraz Neverball. Cóż na tle tzw. konkurencji możliwości systemu Amigi w tym zakresie wyglądają całkiem nieźle. Zobaczcie zresztą sami:


Autor:  Przemek [ poniedziałek, 5 wrz 2022, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa

Ta nasza akceleracja niestety nie jest na tyle wydajna żeby przeportowac Pyramid Quest, jak stwierdzili panowie z EntwicklerX. A przecież nie jest to niewiadomo jaki demon graficzny.

https://youtu.be/OsZOqY8J4yQ

PS. UVD dla RadeonHD też ledwo wyrabia z fullhd. Oby tylko Warp3DNova nie miała jakiś ograniczeń u podstaw.

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 5 wrz 2022, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa

Przemek napisał(a):
Ta nasza akceleracja niestety nie jest na tyle wydajna żeby przeportowac Pyramid Quest, jak stwierdzili panowie z EntwicklerX. A przecież nie jest to niewiadomo jaki demon graficzny.

https://youtu.be/OsZOqY8J4yQ

PS. UVD dla RadeonHD też ledwo wyrabia z fullhd. Oby tylko Warp3DNova nie miała jakiś ograniczeń u podstaw.


1)

Rozmowa dotyczyła SAM 460 i ponoć nie działania GART - ale to sprostował Hans.
EntwicklerX nie mają X1000 ani X5000 :(

https://www.amigans.net/modules/newbb/v ... post133243

@imagodespira
Liczyliśmy na wsparcie GART, ale to nie działa.

@Hans de Ruiter
Mamy wsparcie GART i na pewno działa. Jednak nie ma to tak dużego wpływu na wydajność, jak oczekiwano, i nie może być używane na Sam460 z powodu braku spójności pamięci. Próbowałem uruchomić go na Sam460 za pomocą ręcznego opróżniania pamięci podręcznej procesora, ale nie mogłem go tam niezawodnie uruchomić. GART pracuje na X1000, X5000 i A1222.

2)

https://www.amigans.net/modules/newbb/v ... post133287

@Daytona675x
Nie zapominajmy o najbardziej oczywistym wąskim gardle:
niezoptymalizowanych shaderach w samej grze.
Np. przeanalizowałem shadery Spencera i jest ogromny potencjał optymalizacji!

@imagodespira
Nie zapominaj, że musimy iść ścieżką, która działa na naszą pracę, z której musimy żyć i rzeczy związane z Amigą.
Powinien działać z przyzwoitą/realistyczną ilością optymalizacji. Może to nie jest twój cel, ale chcemy skończyć i wydać :)

3)

@Kas1e
Będzie szukał wąskich gardeł w kodzie shaderów - przypadki testowe w drodze.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 5 wrz 2022, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa

Cytuj:
EntwicklerX nie mają X1000 ani X5000


Mają SAM460 ale X1000 też mają.

Autor:  parallax [ poniedziałek, 12 wrz 2022, 07:10 ]
Tytuł:  Re: Akceleracja grafiki w AMigaOS 4 na tle MOSa

AmigaOS 4 na tle MOSa wypada zdecydowanie lepiej. Ale tego się spodziewałem :) AmigaOS 4 rulez :thumbup:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/