Forum AmigaOne Zone https://forum.amigaone.pl/ |
|
RunInUAE https://forum.amigaone.pl/emulacja-f7/runinuae-t66.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | biax13 [ czwartek, 2 lut 2012, 16:56 ] |
Tytuł: | RunInUAE |
Jako, że ostatnio straciłem styczność (ze względu na sprzedaż sprzętu do AOS-a) z "żywym" systemem, chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ? Nie ukrywam, że jako miłośnika klasyka, informacja o implementacji w upgrad'e 4 emulatora mocno mnie zelektryzowała Macie jakieś komentarze dot. szybkości emulacji, jej jakości itp. ? |
Autor: | Emu [ poniedziałek, 6 lut 2012, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Ja również nie mam dostępu do swojej Amigi w tej chwili, a ciekaw jestem jak to działa. Zanim wyjechałem zdążyłem tylko spróbować uruchomić jakiś plik ADF, nic z tego jednak nie wyszło. Może ktoś podzieli się wiedzą, jak toto używać? |
Autor: | Mufa [ poniedziałek, 6 lut 2012, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
21 lutego mija ustalony termin wykonania E-UAE JIT. Może jeśli zostanie dotrzymany, zmobilizuje mnie by zająć się tematem, bo przyznam szczerze że teżsię tym nie bawiłem. Ja nawet tej wersji UAE z GUI nie używam, ani nigdy nie używałem. Uruchamiam E-UAE na tyle rzadko że standardowa wersja w zupełności mi wystarcza i ułatwień na siłę nie szukam. |
Autor: | Emu [ poniedziałek, 6 lut 2012, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium? |
Autor: | Mufa [ poniedziałek, 6 lut 2012, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Emu napisał(a): 21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium? Jeszcze w listopadzie twierdził że ten termin jest realny, no ale fakt, obiecywał też że wcześniej wypuści jakieś pre-release, czego dotąd nie zrobił. Pewnie więc z finalną wersją będzie obsuwa, ale wciąż mam nadzieję że chociaż jakąś betą w tym miesiącu nas uraczy. |
Autor: | Emu [ poniedziałek, 6 lut 2012, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Mufa napisał(a): Emu napisał(a): 21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium? Jeszcze w listopadzie twierdził że ten termin jest realny, no ale fakt, obiecywał też że wcześniej wypuści jakieś pre-release, czego dotąd nie zrobił. Pewnie więc z finalną wersją będzie obsuwa, ale wciąż mam nadzieję że chociaż jakąś betą w tym miesiącu nas uraczy. Czytałem kiedyś bloga autora, mam jakieś takie wrażenie, że stworzenie E-UAE z Jit-em zwyczajnie go przerosło. No ale bądźmy cierpliwi, może faktycznie coś w lutym nam pokaże. Oby |
Autor: | jarema [ piątek, 10 lut 2012, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
biax13 napisał(a): chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ? Na sam460 nie działa. Uruchomienie czegokolwiek kończy się buczeniem i zwisem kompa. Może ruszy, gdy pogrzebię w P96. |
Autor: | Mufa [ wtorek, 21 lut 2012, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Emu napisał(a): Czytałem kiedyś bloga autora, mam jakieś takie wrażenie, że stworzenie E-UAE z Jit-em zwyczajnie go przerosło. No ale bądźmy cierpliwi, może faktycznie coś w lutym nam pokaże. Oby No jednak kod źródłowy do skompilowania dzisiaj udostępnił, binarki dla AmigaOS 4 też w przyszłości zamierza utworzyć. |
Autor: | Emu [ środa, 22 lut 2012, 07:49 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Dla zwykłego użytkownika, jak np. ja, źródła są całkowicie nieprzydatne... Czyli, jak na razie, plany były świetlane, a wyszło jak zawsze |
Autor: | biax13 [ środa, 22 lut 2012, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
jarema napisał(a): biax13 napisał(a): chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ? Na sam460 nie działa. Uruchomienie czegokolwiek kończy się buczeniem i zwisem kompa. Może ruszy, gdy pogrzebię w P96. Na AONE XE udało mi sie jakieś demko odpalić, wkrótce dalsze testy |
Autor: | Emu [ niedziela, 17 cze 2012, 23:47 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
No i odświeżę, bo na Sam460 - jednak działa Poświęciłem dziś trochę czasu na zabawę z RunInUAE, tym z AOS 4.1 U4. Jest... zadziwiająco dobrze. U mnie po metodach prób i błędów okazało się, że pakiet działa przy ustawionej rozdziałce 640x480 - wyboru dokonuje się z górnej belki, jest tam opcja ustawiania domyślnej rozdzielczości. Dodatkowo, co mnie ucieszyło, można wyedytować plik uae.rc i trochę tam pomieszać. Z rzeczy na których mi zależało, to głównie opcja wyświetlania aktywności dysków na ekranie - jest i działa, w końcu widać, co się dzieje przy ciemnym ekranie. Do tej pory można było się tylko domyślać, czy system już wisi, czy coś się w nieskończoność ładuje. Można również zmienić sobie sposób wyświetlania na monitorach LCD poprzez dodanie "scanlines" - też działa Reszty nie zmieniałem i o dziwo całość nie sprawiała już więcej problemów. Pobawiłem się plikami .adf - Bubble Bobble, Slam Tilt, Superfrog, Mr. BeanBag - wystarczy kliknięcie na pliku adf i już. Również nie odnotowałem problemów z pakietem WHDLoad - z gotowymi paczkami. Przy pierwszej próbie uruchomienia nastąpiła automatyczna konfiguracja i dalej już wszystko uruchamia się od pierwszego razu. Po kliknięciu na ikonkę slejwa WHDLoad otwiera się okno WB (tego 3.1) i gra startuje "normalnie". Zadziałał mi również klucz do WHDLoad, chociaż tu trochę się zamotałem bo są dwa katalogi z WB - jeden w "Amiga Disks" i drugi w folderze z RunInUAE. Pliczek wrzucamy np. do "S", ale właśnie tego w katalogu z RunInUAE. Przyznam, że pakiet działa, jak trzeba. Nie było też jakichś problemów z prędkością czy jakością emulacji. Z drugiej strony nie testowałem nic typu "AB 3D" czy innych bardziej wymagających gierek. Aha, do uruchomienia gry przeznaczonej na kości AGA trzeba zmienić nazwę pliku na taką, która zawiera w sobie słowo AGA. Czyli, jak np. w moim przypadku gra Mr. BeanBag w wersji AGA - plik BeanDemo.adf przemianowałem na BeanDemoAGA.adf. Zadziałało bez problemu. |
Autor: | Mufa [ poniedziałek, 18 cze 2012, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Emu napisał(a): Przyznam, że pakiet działa, jak trzeba. Nie było też jakichś problemów z prędkością czy jakością emulacji. Z drugiej strony nie testowałem nic typu "AB 3D" czy innych bardziej wymagających gierek. Takie gry 3D, a przynajmniej ich część niestety nie zawsze są kompatybilne z E-UAE. Kiedyś próbowałem bodaj Glooma i Testament, w obu przypadkach miałem czarny ekran. Cytuj: Aha, do uruchomienia gry przeznaczonej na kości AGA trzeba zmienić nazwę pliku na taką, która zawiera w sobie słowo AGA. Czyli, jak np. w moim przypadku gra Mr. BeanBag w wersji AGA - plik BeanDemo.adf przemianowałem na BeanDemoAGA.adf. Zadziałało bez problemu. Ooo, to ciekawostka. Dziwne rozwiązanie |
Autor: | Emu [ poniedziałek, 18 cze 2012, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Zmiana nazwy pliku na taki z AGA w nazwie podyktowana jest najpewniej tym, że po uruchomieniu takiego pliku system ładuje inny konfig, tzn. 68020, kości AGA i Kick 3.1. Domyślnie (przynajmniej u mnie) jest to 68000, Kick 1.3 i kości ECS. Załadowanie wspomnianego Mr. BeanBag bez zmiany nazwy kończyło się u mnie również czarnym ekranem. Stąd też domyślam się, że uruchomienie GloomAGA powinno się udać, szybkośc to pewnie będzie inna kwestia. W każdym razie jak skończę myć okna ( ) to odszukam na dysku parę takich gierek i dam znać co i jak. Pzdr Emu |
Autor: | Emu [ poniedziałek, 18 cze 2012, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: RunInUAE |
Nie dawało mi to spokoju więc na szybko sprawdziłem Testament i Gloom-a. I tak: Testament - kliknięcie pliku bez AGA w nazwie daje boot i "rączkę" z kicku 1.3. Zmiana nazwy plików na TestamentAGA-1, TestamentAGA-2 i TestamentAGA-3 - gra się ładuje, są screeny początkowe, pojawia się panel gry, niestety obszar widziany przez gracza (oczami gracza) jest czarny. Gloom - podobnie - bez AGA w nazwie - ładuje się intro początkowe i pisze że wymaga wersji >2.0. Zmiana nazwy na GloomAGA-1 i GloomAGA-2 (2 dyski) - gra się uruchamia bez problemu i działa.. No, pikseloza za to zabija Te cyferki w nazwie np. Testamentu - 1,2,3 - mają wbrew pozorom znaczenie, bo jeśli występują w nazwie, RunInUAE ładuje automatycznie do 3 dysków bez konieczności wkładania kolejnych. Czyli potwierdza to, że wraz z wykryciem w nazwie uruchamianego dysku słowa AGA, RunInUAE podmienia konfig. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |