Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Edytory i Konstruktory Map do gier
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/edytory-i-konstruktory-map-do-gier-t32.html
Strona 1 z 1

Autor:  Hextreme [ piątek, 20 sty 2012, 13:12 ]
Tytuł:  Edytory i Konstruktory Map do gier

W tym wątku chciałbym przeprowadzić rozmowę na temat edytorów oraz konstruktorów map do różnych gier. Zajmuję się tym fachem od wielu lat i zawsze mnie to fascynowało. Zaczęło się od komputerów osobistych 1-generacji czyli Commodore 64 i Boulder Dash Construction Kit oraz Atari 65XE oraz Robbo Konstruktor. Robiłem na potęgę mapki do Robbo, żeby u kolegi, który miał Atari wprowadzić je do komputera i w nie zagrać.

Przy okazji: Dziś mam Atari 65XE i poszukuję Robbo Konstruktora, więc jeśli ktoś ma dyskietkę 5,25" to bardzo proszę o informację bądź kontakt.

Wracając do meritum - jeśli macie jakieś pytania odnośnie map do gier bądź aspektów technicznych gier to proszę pisać. Jestem bardzo doświadczonym informatykiem. Gry, które rozkodowałem bardzo ciężką i mozolną pracą to: Benefactor, Dune 2: Battle for Arrakis, Gloom, Boulder Dash, Robbo i wiele innych. Chętnie odpowiem na Wasze pytania.

Moja strona internetowa jest cały czas w budowie, ale już niebawem jej wersja finalna wejdzie do sieci, więc proszę na to poczekać: http://minniatian.republika.pl

Autor:  parallax [ piątek, 20 sty 2012, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Na windzie nie ma polskich znaków, jakie kodowanie użyłeś?

Autor:  podnosnikikoszowe [ piątek, 20 sty 2012, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Gierki trzeba poszukać na necie w formie obrazu a następnie można użyć tego Interfejs SIO2IDE do Atari XL/XE na allegro znalazłem za 60 do 120 zł np http://allegro.pl/interfejs-sio2ide-do-atari-xl-xe-i2056774339.html , pozdrawiam

Autor:  Emu [ piątek, 20 sty 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

@Hextreme

Chwała Ci! :) Jakbyś jeszcze rozkodował "Montezuma's Revenge" w wersji na Atari to stawiam beczkę złocistego :P

PS. Jestem w kontakcie z twórcą, niedługo go "zwywiaduję", więc zapytam i jego o to :D

Autor:  Hextreme [ piątek, 20 sty 2012, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Parallax napisał(a):
Na windzie nie ma polskich znaków, jakie kodowanie użyłeś?
Nie wprowadziłem informacji o kodowaniu. Zresztą te obecne modyfikacje standardu ASCII i ANSI są według mnie jakieś dziwne (jakieś UTF-16)!

Podnosnikikoszowe napisał(a):
Gierki trzeba poszukać na necie w formie obrazu a następnie można użyć tego Interfejs SIO2IDE do Atari XL/XE na allegro znalazłem za 60 do 120 zł np http://allegro.pl/interfejs-sio2ide-do- ... 74339.html , pozdrawiam
OK, dzięki za linka, podobny kabelek mam do Commodore 64, a chciałbym i do Atari. Emulatory na PC to tragedia w dzisiejszych czasach, na Amigę jeszcze ujdą w tłoku ;)

Emu napisał(a):
@HextremeChwała Ci! :) Jakbyś jeszcze rozkodował "Montezuma's Revenge" w wersji na Atari to stawiam beczkę złocistego :P

PS. Jestem w kontakcie z twórcą, niedługo go "zwywiaduję", więc zapytam i jego o to :D
Moje gratulacje. Co do Montezuma's Revenge, to grywałem i w tę grę, ale nie będę podejmował próby rozkodowania na Atari jej kodu maszynowego, bo nie znam się na procesorze komputera Atari 65XE.

Ale chętnie posłucham co Ciebie intryguje w Montezuma's Revenge, że chcesz poznać jakieś jej tajniki. Jak porusza się bohater, jak składa się mapę z komnat, jak tworzy się relacje klucz-drzwi lub niezapomniane turlające się czaszki? Sporo tego typu informacji posiadam ;)

Autor:  Mufa [ piątek, 20 sty 2012, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Hextreme napisał(a):
Ale chętnie posłucham co Ciebie intryguje w Montezuma's Revenge, że chcesz poznać jakieś jej tajniki. Jak porusza się bohater, jak składa się mapę z komnat, jak tworzy się relacje klucz-drzwi lub niezapomniane turlające się czaszki? Sporo tego typu informacji posiadam ;)


O ile wiem to Montezuma's Revenge w wersji na Atari miał błąd i tym samym był nie do ukończenia. Sam chociaż mam miłe wspomnienia z tą grą jak i z małym Atari, jednak wolę wersję na SEGĘ. Najlepsza graficznie (oczywiście pomijając szajsowate podróbki jakie w ostatnich latach ukazały się na PC), z tych które wiernie trzymają się oryginału.

Autor:  Emu [ piątek, 20 sty 2012, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

@Hextreme

Interesuje mnie dosłownie wszystko co związane z tą grą i jej wersjami. Takie zboczenie po prostu mam :) Jeśli masz jakieś materiały to plissss, plissss :)

Co do tego urządzonka to jest ich wiele. To ma akurat dobrą cenę, ja osobiście mam i używam urządzonka na karty SD produkcji Lotharka (drożej, ale polecam z czystym sumieniem):

http://www.lotharek.pl/product.php?pid=23

EDIT: jest też coś takiego:

http://sic.pigwa.net/

To cartridge, bardzo poręczny, ja za swój dałem chyba z 70 pln jak pamiętam.

@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.

Autor:  Mufa [ piątek, 20 sty 2012, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Emu napisał(a):
@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.


Dosyć dużo znajdziesz na ten temat w książce "Dawno temu w grach", która jest dostępna do pobrania za free. Od strony 94 do strony 98 miejsce zajmuje tekst "Zemsta Montezumy", który wyjaśnia co i jak.

Autor:  Emu [ piątek, 20 sty 2012, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Mufa napisał(a):
Emu napisał(a):
@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.


Dosyć dużo znajdziesz na ten temat w książce "Dawno temu w grach", która jest dostępna do pobrania za free. Od strony 94 do strony 98 miejsce zajmuje tekst "Zemsta Montezumy", który wyjaśnia co i jak.


Mufa, rozmawiasz o "Montym" z maniakiem :) Mam chyba wszystko co dotyczy tej gry, zresztą ogólnie rynku gier też :) Stąd postanowiłem pociągnąc za język autora, bo tylko on może mi powiedzieć więcej :)

Autor:  swinkamor12 [ piątek, 20 sty 2012, 17:43 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

A udało Ci się może rozkodować Genetic Species, Trapped?

Autor:  Hextreme [ sobota, 21 sty 2012, 07:58 ]
Tytuł:  Re: Edytory i Konstruktory Map do gier

Najwięcej wiem nt. Benefactora oraz Dune 2 i o te gry możecie pytać :)

Przy okazji: bardzo się cieszę, że Rafałowi Chyle udało się stworzyć ten zakątek w internecie, gdzie można grzecznie i bez kontrowersji porozmawiać. Nikt nie sieje zamętu (jacyś pecetowcy na przykład) na forum amigowym. Takiej amigowej oazy szukałem od dawna. To też dowód na to, że Mufa jest człowiekiem o bardzo silnej osobowości. Na taką odwagę mógł sobie pozwolić tylko człowiek ze stalową wolą.

Wracając do tematu, to tzw. reverse-engineeringiem nie zajmuję się już od dawna, teraz programuję na komputery Amiga. Mam nadzieję, że mój zapał udzieli się również Wam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/