Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Heretic II - odnowiony po 20 latach.
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/heretic-ii-odnowiony-po-20-latach-t1709.html
Strona 1 z 1

Autor:  amig_os [ sobota, 31 gru 2022, 18:34 ]
Tytuł:  Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Steffen Heauser po 20 latach odnawia Heretic II.



PS.
Mam przyjemność być z kas1e i Sinanem w betatestach :)

Autor:  parallax [ wtorek, 3 sty 2023, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Przyzwoita gra :thumbup: Chociaż bardziej czekam na Quake 4 :thumbup:

Autor:  amig_os [ sobota, 7 sty 2023, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Spokojnie prace trwają ... jaki ten świat fantasy jest śliczny :)

Hereic II Rulez !

https://www.mobygames.com/images/covers ... -cover.jpg

Autor:  amig_os [ sobota, 28 sty 2023, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Heretic II - już na finiszu.

Autor:  amig_os [ piątek, 3 lut 2023, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

@ MagicSN
Kilka innych nowości dotyczących natywnego H2 OS4 - udało mi się sprawić, aby zapisy stanu gry z wersji OS3.x+WarpOS były kompatybilne z nową wersją OS 4 (trzeba skopiować user/config.cfg, aby zastąpić ustawienia, które były zamierzone dla starej wersji, ale kiedy już to zrobisz, działa doskonale ze starymi zapisami gry ;-) )

Autor:  Mufa [ sobota, 4 lut 2023, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Heretic II, nawet w wersji dla Windows, nie mówiąc już o edycji amigowej nigdy nie został wydany w polskiej wersji językowej. Społeczność graczy na PC, nie pokusiła się nawet o nieoficjalne spolszczenie. Dlatego miło mi ogłosić że polscy amigowcy takowej wersji się doczekają. Nie wiem czy względy licencyjne, techniczne itp. itd. pozwolą na to by polska wersja została oficjalnie dodana do nadchodzącego release odnowionej wersji od Hyperionu, czy też lokalizacja zachowa status nieoficjalnej i zostanie udostępniona gdzieś do pobrania osobno, ale mogę już z całą pewnością powiedzieć że takowa będzie.
Aktualnie projekt Heretic II PL, ma status W.I.P. co oznacza że w jakiś 99% został przetłumaczony i przechodzi do fazy testów, która pozwoli wyłapać błędy w czasie samej gry.

Na razie problem jest jeden, gra ma wbudowaną czcionkę, która prawdopodobnie nie obsługuje polskich znaków. Zgłosiłem jednak tę kwestie betatesterowi Heretica II, czyli Amig_OS'owi by zapytał autora czy mógłby tę czcionkę podmienić na jakąś bardziej kompatybilną z naszym kodowaniem. Jeśli nie będzie to możliwe, lokalizację wypuszczę w wersji jak na filmie poniżej, czyli bez polskich znaków, choć oczywiście posiadam też tłumaczenia w kodowaniu ISO-Latin-2 czy Windows-1250. Zatem zobaczymy, jaki to wszystko będzie miało ostateczny finał. Póki co mała zajawka.


Autor:  Mufa [ poniedziałek, 20 lut 2023, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Heretic II - odnowiony po 20 latach.

Tłumaczenie zamieszczam na razie w dziale bonus, gdzie wyjaśniam co i jak. Mam okazję testować wersję beta gry dla AmigaOS 4. Właśnie ukończyłem Heretica Ii ponownie po ponad 20 latach i muszę przyznać, że grało mi się nadspodziewanie dobrze. Zwyczajowo nie wracam do gier, które raz już ukończyłem (może poza kilkoma wyjątkami). Początkowo więc chciałem zaliczyć grę tylko pod kątem sprawdzania tłumaczenia, jednak szybko dałem się pochłonąć czystej rozrywce. O ile w grach FPP niezbędnym akcesorium jest klawiatura i mysz, o tyle w przypadku TTP dużą robotę robi pad. W pewnym sensie grając na padzie grałem jakby w trochę inną grę niż 20 lat temu na A1200 z klawiaturą. Zupełnie inna swoboda ruchu łatwość strzelania jednocześnie z broni ofensywnej i używania czarów defensywnych to tylko część zalet.

Mimo iż Heretic II oferuje taką mnogość funkcji, iż nie ma szans, by każdą z nich przypisać do pada, należy podkreślić, że w przypadku AmigaInput spokojnie obłożymy ponad 20 z nich. Działają bowiem nie tylko wszystkie przyciski, ale i oba grzybki (co w przypadku prawego jest czymś mało spotykanym), jak również lewy działa niezależnie od krzyżaka. Zatem np. ja używałem go do sterowania, a na krzyżaku miałem ustawione włączanie przycisków, czy rzucanie czarów defensywnych. Oczywiście testowałem na betatesterskiej wersji AmigaInput, jednakże zasygnalizowałem autorowi gry, że dobrze by było wydać ten komponent przy okazji wydania gry. Odpowiedział mi, że zasugeruje to Benowi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/