Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 19 kwi 2024, 00:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 8 sty 2020, 20:17 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Kas1e znowu w akcji.

https://www.amigans.net/modules/xforum/ ... 41&forum=3

Moja ulubiona gra dzieciństwa obok Another World i Flashbacka.
Wydana została pod szyldem: Amazing Studio przez Érica Chahi.

O jej wydaniu krążyły mity prawie jak o Duke Nukem Forever ... aż po latach ukazała się na PC i PSX.




Ostatnio edytowano środa, 8 sty 2020, 20:23 przez amig_os, łącznie edytowano 2 razy

Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 8 sty 2020, 20:22 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
amig_os napisał(a):
Moja ulubiona gra dzieciństwa obok Another World i Flashback
Tym razem wydane pod szyldem: Amazing Studio, Éric Chahi.

O jej wydaniu krążyły mity prawie jak o Duke Nukem Forever ... aż po latach ukazała się na PC i PSX.


Miło. Też dużo czytałem i swego czasu bardzo chciałem sprawdzić, ale na pececie w zasadzie w ogóle nie grywam, a z kolei na amigowym emulatorze PSX, ten tytuł nigdy nie chciał mi działać. Zatem po wielu latach wreszcie będę mógł się przekonać czy gra prezentuje tak dużą klasę, jak ją ongiś zapowiadano.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 8 sty 2020, 22:36 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Już możemy grać:

http://os4depot.net/share/game/platform/hode.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 9 sty 2020, 16:58 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Pewnie będzie za jakiś czas recenzja, bo już po kilku minutach grania widzę że gra ewidentnie na to zasługuje (no ale najpierw będzie recka STK, ktorą w zasadzie mam napisaną). Natomiast tak na szybko, grafika jak na fakt że ma dobre 20 lat i na fakt iż oryginał był w low-resie, a teraz jest domyślnie skalowana razy 3 do góry, wciąż budzi mój podziw. Nawet te renderowane filmiki 3D służące za przerwyniki, aż tak nie odstraszają jak w wielu produkcjach z końcówki lat 90-tych. Grywalność też jest całkiem ok, choć gra nie jest za łatwa, niemniej mamy nieograniczoną liczbę żyć i zaczynamy zawsze od miejsca w którym polegliśmy. Trzy, to dobrze widzieć że port amigowy, mimo że wzorowany na porcie mosowym nie jest pokaleczony tak jak pierwowzór. Znaczy działa joystick, fullscreen itp., wiadomo SDL2 się tutaj kłania.

Niemniej sama HODE (zakładając że faktycznie port AmigaOS 4 jest w 100% tak samo funkcjonalny, jak port dla normalnych platform) ma pewne niedociągnięcia. Często takie silniki posiadają włsny instaler, pozwalający na danej platformie od razu zainstalować grę z płyty. Tutaj tego nie ma, a nie wszystkie dane da się skopiować z płyty ręcznie. Niektóre potrzebne pliki są widoczne dopiero po zainstalowaniu na pececie. Reasumując musiałem specjalnie na chwilę zainstalować Heart Of Darkness pod WIndą, tylko po to by wyciągnąć potrzebne pliki i grać na Amidze. Drugą rzeczą jest brak dostępu do menu gry, więc rzeczy typu poziom trudności, tryb wyświetlania itp. ustawiamy edytując plik tekstowy hode.ini.

Mimo tych drobnych mankamentów fanom dobrych platformówek z elementami logicznymi, polecam. Dobra zabawa gwarantowana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 9 sty 2020, 20:59 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Mufa napisał(a):
. Trzy, to dobrze widzieć że port amigowy, mimo że wzorowany na porcie mosowym nie jest pokaleczony tak jak pierwowzór. Znaczy działa joystick, fullscreen itp., wiadomo SDL2 się tutaj kłania.


To nie jest port z mosa.

---------
Kas1e:
---------
(...) Through that port not from Morphos, but from the original. I just see that it was ported on morphos, and give it a try as well as morphos porter. There were some issues with big-endian which the main author fixed and give to morphos porter, as well as when I ask him (main author) to send them to me as well.

In the meantime, I found 2 more bugs (not problematic ones, the game can be played with no probs) so reported them to the author as well. (...)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.os4welt.de/viewtopic.php?f= ... a43#p37198
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS.

Kilka pozytywnych słów o SDL2 w wersji dla AmigOS4:

Kas1e:
Game build over SDL2, which means all tasty stuff: it works in all possible modes (window/fullscreen), in window mode it can be resized, working iconification, joystick support (tested at least on Logitech Gamepad F310) and so on.

-


Ostatnio edytowano czwartek, 9 sty 2020, 21:57 przez amig_os, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 9 sty 2020, 21:53 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
W wersji francuskiej gry dla PC na płytce zamieszczono filmik "Making Of"



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 10 sty 2020, 02:44 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Kas1e:
At moment i was able to finish first 3 levels, and playing in 4st one. At least till that moment it works for sure. It bring a skippable DSI on finishing levels, i report it to author and he fix it, and there will be another version soon. But still even with current one game can be played. Hope till final.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 12 sty 2020, 05:59 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
kas1e:

New version in os4depot's upload query.

What new:

1). fixed spiders and worms movement
2). fixed small/skippable DSI when passing the levels (there was free of uninitialized memory)
3). when exit from fullscreen mode no more "returned with unfreed signals 0xc000000". That was due missing SDL_Quit, which on other modern oses not that important and can be easily forgotten as OS doing re-cleanup of resources on app's exit too.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 22 sty 2020, 21:06 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Kas1e:
New 2.0.6 version in os4depot's upload query. Changes since last:

* release 0.2.6
- added initial code for menu (so currently not fully functional, but some parts are)
- added initial code for PSX sounds (SPU ADPCM)
- fixed skull animation in 'rock' screen 18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 1 gru 2022, 12:39 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Nowa wersja od Kas1e:

http://os4depot.net/share/game/platform/hode.lha

Changes are:

AmigaOS4 specific ones:

-- GCC 11.3 with -O2 optimisation enabled (cpu loading now 25% instead of 100%)
-- latest SDL2 2.24.0 (so more gamepads and joysticks works)
-- mode id for full screen mode now is the same as workbench one

The most notable changes in the game's code itself (of course done not by me, but by main author), is the full support for options (cinema viewers, level loadings, etc, etc) and support PC's demo datafiles. There is full list of changes:

Game specific changes (done not by me, but by main author) since latest (2.0.7) os4beta release:

- added 'linear' graphics scaler
- enabled PSX options menu
- fixed '1x' scaling
- fixed graphics glitches with PSX backgrounds
- removed 'inih' and 'libxbr-standalone' dependencies
- added gain to sounds
- added no-hit cheat for 'rock' and 'lava'
- added original sounds limiter (16 channels)
- fixed checkpoint 7 for 'lar1' screen 19
- fixed some bounding box checks
- fixed sound glitches when resuming the game after a cutscene
- added PSX hint screens
- added 'volume' submenu
- fixed sounds volume and panning
- fixed walk on chain bridge in 'lar1' screen 3
- fixed gate not closing in 'lar2' screen 8
- added PSP and Wii platforms specific code
- added support for PC demo v1.0 data files
- fixed screen state for 'fort' screens 16 and 17
- fixed checkpoint for 'pwr1' screen 21
- fixed PAF animation glitches with last frame
- added PSX background overlays (MDEC)
- fixed crash playing PAF animation #3 with Italian PC data files

Hope nothing broken, but if, plz report back so it can be fast fixed till i am on it

Thanks!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO