Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 12:57 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Hej! Chciałem tylko poinformować, że zrobiłem intro do mojej gry logicznej typu Sokoban pt. Magazyn.

Intro można pobrać stąd:
http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Intro.lha

Bardzo jestem ciekaw jak działa pod Amiga OS4. Pod systemem MorphOS działa poprawnie. :)

Gra jest celowana w 320x256 w 32 kolorach, czyli Amigę 500 oraz system Amiga OS3.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 15:29 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Jeśli chodzi o działanie, jako takie to się uruchamia. Jeśli chodzi o wierność wyświetlania grafiki, to muszę przyznać że dokonałeś nielada triku programistycznego bo udało Ci się napisać program, który oszukuje oko i SGraba ;) Używam Amigi od ponad ćwierćwiecza, AmigaOS 4 od ponad 15 lat, a Amigi z Radeonem HD od ponad 8 lat i nigdy nie widziałem czegoś co wyświetla się inaczej, a przez SGraba grabowane jest inaczej. W załączniku ilustracje z wyjaśnieniem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 16:11 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za przeprowadzenie testu. Cieszę się, że program działa. :) Skoryguję kwestię z kolorami w finalnej grze, bo wiem skąd się bierze.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 18:37 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Przesyłam usprawnione intro.

Oto nowości:
1. Wybór trybu ekranu,
2. Obraz centrowany jest na ekranie,
3. Kolory powinny być prawidłowe.

Poza tym grafika troszkę ulepszona.

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Intro2.lha

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 21:04 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Podłączyłem mojego Sam440ep celem testów i widzę, że wygląda bardzo fajnie. Tylko coś RGB32 kolory są przekłamane, bo w CLUT jest wszystko w porządku.

Aktualnie ja nie remapuję obrazka, tylko wczytuję kolory bezpośrednio do palety i być może z tego to się bierze.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 28 wrz 2019, 23:08 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Wygląda na fałszywy alarm. :) Chyba funkcja, z której teraz korzystam do załadowania kolorów jest troszkę wolniejsza.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 29 wrz 2019, 08:04 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Hextreme napisał(a):
Przesyłam usprawnione intro.

Oto nowości:
1. Wybór trybu ekranu,
2. Obraz centrowany jest na ekranie,
3. Kolory powinny być prawidłowe.

Poza tym grafika troszkę ulepszona.

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Intro2.lha


Ok. teraz działa dobrze, fajnie że ekran wreszcie wycentrowany. Nowe intro faktycznie ładniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 3 paź 2019, 17:05 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Przygotowałem działającą grę z 2 ciekawymi etapami. Etapów będzie więcej.

Wymagania to Amiga 500 i system w wersji 3.0.

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Magazyn.lha

Sterujemy klawiszami kursora. Klawiszem Esc wychodzimy.

Obrazek

Uwaga: Ta wersja pod NG może wyświetlać niepoprawne kolory.

W tej chwili dorabiam (oraz planuję) nast. rzeczy w tej kolejności:

  1. Więcej etapów,
  2. Lista najlepszych wyników, ekran tytułowy, wprowadzenie do gry,
  3. Urozmaicenie rozgrywki o kilka drobnych elementów,
  4. Dźwięki lub muzyka,
  5. Grafika w wysokiej rozdzielczości dla chipsetu AGA - 640x256 lub 640x512 w feerii 256 kolorów.

Pozdrawiam.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 3 paź 2019, 21:58 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Dodałem muzykę do gry, aż 3 utwory! :D

Działa to poprzez medplayer.library, którą załączyłem do archiwum w katalogu libs.

Do pobrania z tego samego linku.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 4 paź 2019, 14:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
No cóż gra przestała działać. Bez względu na to czy używam medplayer.library dołączonej do gry, czy też medplayer.library w wersji natywnej dla AOS 4, zawsze mam taki komunikat:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 4 paź 2019, 14:41 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
@Mufa:

Do Medplayera dla Amiga OS4 potrzebujesz tego pakietu z OS4 Depot:

http://os4depot.net/share/driver/handler/mem-handler.lha

Możesz o tych wymaganiach przeczytać tutaj:

http://aminet.net/package/util/libs/medplayer_lib

Zainstaluj proszę i powiedz czy u Ciebie gra działa (z muzyką). :)

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 4 paź 2019, 15:27 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:11
Posty: 913
Hextreme napisał(a):
Przygotowałem działającą grę z 2 ciekawymi etapami. Etapów będzie więcej.

Na dniach przetestuję na klasyku.
PS. Grałeś w Gear Works?

_________________
Amiga Rulez / YouTube

Interes życia https://www.youtube.com/watch?v=EUkYy2YItvo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 4 paź 2019, 18:44 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Hextreme napisał(a):
@Mufa:

Do Medplayera dla Amiga OS4 potrzebujesz tego pakietu z OS4 Depot:

http://os4depot.net/share/driver/handler/mem-handler.lha

Możesz o tych wymaganiach przeczytać tutaj:

http://aminet.net/package/util/libs/medplayer_lib

Zainstaluj proszę i powiedz czy u Ciebie gra działa (z muzyką). :)


No tak, ja miałem zainstalowanego Mem-Handlera od lat, ale okazuje się że niekompletnego. Nie wiem czy sobie przypadkiem kiedyś wykasowałem czy byłem roztargniony przy instalacji, ale program siedział tylko w L:, a nie było stosownej ikonki w Devs:DOSdrivers. Oczywiście po naprawieniu tego niedopatrzenia Twoja gra ruszyła i muzyka gra, niemniej kolory są koszmarnie skaszanione, więc na dziś za bardzo uzyteczny Magazyn pod AOS 4 niestaty nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 7 paź 2019, 19:16 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 11:07
Posty: 61
Hextreme napisał(a):
W tej chwili dorabiam (oraz planuję) nast. rzeczy w tej kolejności:

  1. Więcej etapów,
  2. Lista najlepszych wyników, ekran tytułowy, wprowadzenie do gry,
  3. Urozmaicenie rozgrywki o kilka drobnych elementów,
  4. Dźwięki lub muzyka,
  5. Grafika w wysokiej rozdzielczości dla chipsetu AGA - 640x256 lub 640x512 w feerii 256 kolorów.

Pozdrawiam.


No nareszcie jakiś postęp! :thumbup:

Doradziłbym Ci, abyś tworzenie etapów zostawił na sam koniec. Może zdarzyć się że dodasz coś w kodzie lub jakiś nowy feature i wtedy może się okazać że część etapów będzie wymagać zmian.

Kilka pytań:

Jak rozwiążesz kwestię muzyki + efekty dźwiękowe?
Planujesz wersję dla Amigi 500 (OS1.3 + 512 chip)?
Gra będzie płatna?

_________________
- nie cierpię peceta !!! -


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 8 paź 2019, 11:10 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:11
Posty: 913
Czy w grze "Magazyn" menu będzie domyślnie w języku polskim, czy w angielskim? Zawsze możesz dorobić opcję w menu "English" albo ikonkę flagi.

_________________
Amiga Rulez / YouTube

Interes życia https://www.youtube.com/watch?v=EUkYy2YItvo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO