Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/doom3-egl-warp-amigaos4-hunoppc-t1351-30.html
Strona 3 z 4

Autor:  amig_os [ niedziela, 5 cze 2022, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Mod Named "ClassicDoom" for Doom3 AmigaOS4 with shaders on EGL_wrap library Warp3DNOVA and Opengles2


Autor:  parallax [ poniedziałek, 6 cze 2022, 07:42 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Prezentuje się o wiele lepiej jak na tzw. pececie :thumbup:

Autor:  amig_os [ czwartek, 16 cze 2022, 10:57 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Co nowego w Doom3 dla AmigaOS4:

- dodano wielowątkowość w EGL_wrapper
- dodano obsługę joypada
- zoptymalizowano obsługę dźwięku w celu odciążenia zasobów procesora

Autor:  amig_os [ sobota, 18 cze 2022, 17:51 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Co nowego w Doom3 dla AmigaOS4:

- aktualizacja do wersji: dhewm3 1.5.2 (2022-06-13)
- wsparcie dla pełnej polskiej wersji językowej Doom3 (c) L.E.M

Autor:  amig_os [ wtorek, 21 cze 2022, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

dhewm 3 is a Doom 3 GPL source port, know to work on at least Windows, Linux, Mac OS X, FreeBSD and now! AmigaOS4.

Dhewm3 V1.5.2 release Named ALWAYS ULTRA AOS4 (betatest) by HunoPPC (21.06.2022)

- Added Joypad with EGLSDL v1.3
- Support multithreading in EGL_wrapper library for low CPU on DOOM3 now!
- Support ARB2
- Optimized sound support to relieve CPU resources
- Support for the full Polish version of Doom3 (c) L.E.M.
- Gamma and Brightness are now applied in the shaders instead of by setting hardware gamma,
can be disabled (so hardware gamma is used again) with r_gammaInShaders 0
- s_alReverbGain CVar to reduce EFX reverb effect intensity
- Fixes for looped sounds
- Replaced most usages of strncpy() with something safer to prevent buffer overflows (remaining cases should be safe)
- Support loading some mods known to need fs_game_base d3xp via Mods menu (currently, The Lost Mission and LibreCoop d3xp are supported)
- Disable assertion in idSampleDecoderLocal::DecodeOGG() that triggered when starting a new Classic Doom3 game

Versions of compatible MODS (One individual executable per Module):

- LibreCoop
- The Lost Mission
- Classic Doom3
- HardCorps
- Resurrection of Evil
- Rivensin
- Fitz Packerton
- Denton's Enhanced Doom3

- dhewm3 now supports the Doom3 Demo gamedat
- Restore "Carmack's Reverse" Z-Fail stencil shadows; use glStencilOpSeparate() if available
- Scale menus, fullscreen videos and the PDA to 4:3 (with black bars left/right) on
- Widescreen displays so they don't look stretched/distorted. Can be disabled with r_scaleMenusTo43 0.
- Lags in starting to play a sound which for example caused the machinegun or plasmagun sounds to stutter have been eliminated
- Looping .wav sounds with leadin now work
- Added support of PNG images for additional MODS

CHANGES ON THIS VERSION

Compared to the original DOOM 3, the changes of dhewm 3 worth mentioning are:

- EGLSDL for low level OS support, OpenGL and input handling
- OpenAL for audio output, all OS specific audio backends are gone
- OpenAL EFX for EAX reverb effects (read: EAX-like sound effects on all platforms/hardware)
- Better support for widescreen (and arbitrary display resolutions)

Required libraries are not part of the tree. These are:

AmigaOS 4.1 Machine PowerPC
Warp3D NOVA from A-EON
OpenglES2 from A-EON
EGL_Wrap library from HunoPPC
zlib (static)
libjpeg8 (static)
libogg (static)
libvorbis (static)
libvorbisfile (may be part of libvorbis) (static)
OpenAL Soft (static)
EGLSDL v1.3 (static)

Autor:  Mufa [ środa, 6 lip 2022, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Przemek napisał(a):
Mufa napisał(a):
[list]Minimum system requirements:
CPU:
PentiumIV 1.5 GHz or Athlon XP 1500+ processoror higher
RAM:
384MB RAM
GPU:
3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX 9.0b compatible 64MB
.


No to kiszka. Ale i tak powalcze ;)


Z tego co ię orientuję, to celem na dziś jest pobicie wyników z Linuksa. A wyniki z Linuksa, co prawda ze starą (niemniej dosyć mocną kartą graficzną) prezentują się tak:

Video Quality: ULTRA QUALITY
Screen Size: 1600x1200
Fullscreen: YES
Antialiasing: 8 x
All advanced options enabled

Results:
AmigaOne X5000/40 4 x 2200.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 80.0 seconds = 26.9 fps
AmigaOne X5000/40 4 x 2200.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Ubuntu 16.04 LTS): 2148 frames rendered in 86.2 seconds = 24.9 fps
AmigaOne X1000 2 x 1800.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 110.8 seconds = 19.4 fps

No a zmniejszenie rozdzielczości, tak jak zresztą się spodziewam i w wypadku wersji dla AmigaOS 4, nie wpływa na zwiększone osiągi poniżej wynik, z różnicą na poziomie błędu statystycznego 0.1fps:

Video Quality: ULTRA QUALITY
Screen Size: 1280x1024
Fullscreen: YES
Antialiasing: 8 x
All advanced options enabled

Result:
AmigaOne X5000/40 4 x 2200.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 79.6 seconds = 27.0 fps

Mocno za to wpływa szyna po której podpięta jest karta. Tak więc dla starszej karty, takiej np. jaką uważa się dziś za topową dla MOSa, w dodatku podpiętą przez Riser PCI-E X4 wyniki są już tragiczne i to nawet przy wyłączonym antialiasingu:

Video Quality: HIGH QUALITY
Screen Size: 1024x768
Fullscreen: YES
Antialiasing: OFF
All advanced options enabled

Result:

AmigaOne X5000/20 2 x 1995.00 MHz with an AMD/ATI Radeon X1950 PRO (RV570) (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 377.9 seconds = 5.7 fps

X5000: Radeon X1950 PRO (RV570) 1.1 PCIe device in the x4 PCIe slot: 1000 MByte/s (AGP 8x: 2133 MByte/s)

Jeszcze w ramach ciekawostki wynik dla Maliny na tle X5000 i X1000:

Video Quality: HIGH QUALITY
Screen Size: 1024x768
Fullscreen: YES
Antialiasing: OFF
All advanced options enabled

Results:
AmigaOne X5000/40 4 x 2200.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 78.8 seconds = 27.3 fps
AmigaOne X1000 2 x 1800.00 MHz with an AMD Radeon HD6970 (Fienix/Debian Sid): 2148 frames rendered in 109.1 seconds = 19.7 fps
Raspberry Pi 400 4 x 2200.00 MHz with the VideoCore VI (V3D) (Raspberry Pi OS): 2148 frames rendered in 166.4 seconds = 12.9 fps

Reasumując walka z komputerem SAM, jescze na karcie graficznej po przelotkach z organiczoną przpustowością, to może być walka z kategorii tych beznadziejnych :(

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 25 lip 2022, 06:47 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Z tego co słyszałem pracę optymalizacyjne trwają i aktualnie wersja rozwojowa dla AOS 4 daje już znacznie lepsze wyniki względem Linuksa.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 17 paź 2022, 15:48 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Mufa napisał(a):
Z tego co słyszałem pracę optymalizacyjne trwają i aktualnie wersja rozwojowa dla AOS 4 daje już znacznie lepsze wyniki względem Linuksa.


No dziś dostaliśmy kolejny update, Huno pisze o 45fps w FullHD na Polarisie. To już jest wynik zacny, którego Linuks może pozazdrościć. Sprawdzę u siebie, jeśli osiągnę znaczący progres prędkości, to pewnie ta gra będzie przedmiotem mojej kolejnej recenzji. Na razie gralem na pierwszej becie, po dojściu do 4 czy 5 poziomu przystopowałem, uznając że nie ma sensu psuć sobie wrażeń przy odświeżaniu na poziomie nastu FPS.

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 17 paź 2022, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

No to jednak z recką jeszcze zaczekam. Faktycznie ponad 40FPS jest do osiągnięcia, ale w trybie renderowania ARB, a wtedy gra wygląda niewiele lepiej niż wersja dla MOSa. By gra wyglądała dobrze musi być w trybie renderowania ARB2. niestety liczba FPS wtedy spada znacząco. Zmiana z ustawień ultra na ustawienia high, która jak podają niektore źródła robi na tyle niewielką róznicę że wizualnie dla przeciętnego gracza jest nie do odróżnienia, niestety w przypadku wersji dla AmigOS 4, nie robi także różnic we wskazaniach timedemo. No cóż każda kolejna beta jest ociupinkę szybsza od poprzedniej, nawet w trybie ARB2, ale drobimy do przodu naprawdę małymi kroczkami. Może któraś z kolejnych wersji beta będzie bardziej przełomowa w tym zakresie.

Autor:  amig_os [ sobota, 22 paź 2022, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

https://www.amigans.net/modules/newbb/v ... post134627

Update 4 is on your download betatesters

--- Copy & Paste ---

* fix crash on Save game
* fix crash ARB renderer with Null buffer.
* optimized shaders on EGL_wrap library
And others optimizations

Here with X5000/20 Rx560 FullHD 1080 and High effects

On ARB renderer 47 fps
On ARB2 20 fps

Good test

HunoPPC


--- End ---

Autor:  Mufa [ sobota, 22 paź 2022, 14:59 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Postęp jak zwykle małymi kroczkami. W zasadzie każda kolejna beta przy ustawieniach na maxa daje u mnie 1fps więcej. Najgorsze jest to że w zasadzie mamy tu do czynienia z wyborem zero-jedynkowym. Znaczy albo wybieramy tryb renderowania "ARB" i wtedy mamy koło 50fps jednak gra wygląda podobnie koszmarnie jak wersja z MOSa, co widać na grabie w zalączniku, albo wybieramy renderowanie "ARB2", wówczas gra wygląda normalnie. Niestety w tym drugim przypadku prędkość spada mniej więcej razy 3 a pole manewru mocno się nam zawęża. Róznica między ustawieniami ultra z włączonymi wszystkimi bajerami graficznymi, a Low quality w 640x480 z wyłączeniem wszystkiego (co i tak da lepszy efekt wizualny niż renderowanie "ARB"), to tylko około 4fps. Tak naprawdę, rozdziałka i większość efektów razem wziętych dają może 1fps, prawie 3fps z tych czterech daje jeden efekt cienie. Pewnie dlatego Huno w pliku konfiguracyjnym dołączonym do update proponuje ich wyłączenie. Po wyłączeniu cieni, w 1920x1080 na ustawieniach high z włączonymi wszystkimi pozostałymi efektami graficznymi faktycznie przekraczam 20fps.

Na szczęście wyłącznie tych cieni nie psuje jakoś mocno efektów wizualnych. Ja obserwując dynamiczne timedemo, różnic specjalnych nie wychwyciłem, choć pewnie gdybym na drugim monitorze obserwował rownocześnie timedemo z cieniami, to bym jakieś różnice zobaczył.

No cóż te 20fps, to jakieś absolutne minimum akceptowalności, więc na dziś co bardziej wyrozumiali posiadacze X5000 mogą sobie porgać. Niestety gra jest nadal niegrywalna na X1000 z R9 270 (przynajmniej na sterowniku RadeonHD 3.7), no chyba że godzimy się na poziom graficzny jaki oferuje renderowanie ARB. Obawiam się więc że nawet finalna publiczna wersja po wszystkich optymalizacjach, nie pozwoli na grę przy pomocy SAM460. No chyba że nagle wydarzy się jakiś wielki przełom, który przyspieszy działanie gry o kilkaset procent.

Autor:  Mufa [ niedziela, 23 paź 2022, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

A tak wygląda najnowsza beta na renderowaniu ARB2 i ustawieniach o jakich pisałem poprzednio.


Autor:  amig_os [ niedziela, 23 paź 2022, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

W dalszym ciągu trwają prace nad optymalizacją kodu aby tryb arb2 był w pełni grywalny z wszystkimi maksymalnymi ustawieniami.

Autor:  Mufa [ środa, 2 lis 2022, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Nie będę wychodził przed szereg, bo Huno sam to ogłosi gdy uzna za stosowne, ale powiem tylko tyle że Doom 3 nie jest już nabardziej zaawansowaną technicznie grą dla AmigaOS 4. Wskoczyliśmy na kolejny wyższy level :D :ok: :clap:

Autor:  amig_os [ środa, 2 lis 2022, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Doom3 - EGL Warp AmigaOS4 HunoPPC

Mufa napisał(a):
Nie będę wychodził przed szereg, bo Huno sam to ogłosi gdy uzna za stosowne, ale powiem tylko tyle że Doom 3 nie jest już nabardziej zaawansowaną technicznie grą dla AmigaOS 4. Wskoczyliśmy na kolejny wyższy level :D :ok: :clap:


Widziałem i jest mi niemiernie miło że tegoroczna gwiazdka będzie bardzo grywalna.
HunoPPC zapewnił mnie iż ta gra również wykorzysta polski dubbing i napisy.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/