W temacie: robiłem całkiem niedawno testy i 68020/14MHz to całkiem szybki procesor, a w połączeniu z Copperem może zdziałać cuda w temacie grafiki.
Włączając w to animację całego ekranu w 25 fps (lub co drugą linijkę w 50 fps). W ośmiu bitplanach. Mało osób to wie.
Bawiłem się też ostatnio techniką o nazwie "Copper driven Blitter". W tej technice Copper jest używany do sterowania pracą Blittera. W praktyce oznacza to, że można kopiować (i nie tylko) dane w obrębie pamięci CHIP za pomocą Blittera i równocześnie zsynchronizować to z promieniem wizji tworzącym obraz.
W tej technice procesor CPU nie musi w ogóle brać w udziału.
Jeśli tego sobie zażyczymy, to CPU może ingerować za pomocą tzw. przerwań Coppera. Procesor może również współpracować z Blitterem za pomocą przerwania Blittera.
Te możliwości sprawiają, że programista ma przeogromne pole do popisu.
Dlatego też wiem, że amigowy chipset jest tak fantastyczną konstrukcją. Tworzy go zespół 3 procesorów (CPU, Copper i Blitter), które ściśle ze sobą współpracują.
Ja po prostu kocham Amigę za to, choć dla Was - fanów systemu może wydawać się to nieco dziwne.