Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 19 kwi 2024, 16:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 05:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Daytona wrzucił na Faceebooka obrazek oraz informację o działającym wrapperze OpenGLES 2 dla środowiska Warp 3D Nova. Dodał że teraz z powrotem może wrócić do prac nad Wings Remastered.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 08:37 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 20:57
Posty: 1196
No to fantastycznie :mrgreen: Tak jak przypuszczaliśmy. Prace musiały rozpocząć się wcześniej. Ciekaw jestem jakiś komentarzy, szczegółów....

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB HD7750 :mrgreen: SBLive! OS4.1 FE/A500/A600/A600+Furia/A1200/CD32/A4000D+A2320+PiccoloSD64


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 09:28 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
All about OpenGL ES 2.x:

http://blog.db-in.com/all-about-opengl-es-2-x-part-1/
http://blog.db-in.com/all-about-opengl-es-2-x-part-2/
http://blog.db-in.com/all-about-opengl-es-2-x-part-3/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 10:45 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Mufa napisał(a):
Daytona wrzucił na Faceebooka obrazek oraz informację o działającym wrapperze OpenGLES 2 dla środowiska Warp 3D Nova. Dodał że teraz z powrotem może wrócić do prac nad Wings Remastered.

Komentarz pod wpisen ma FB.

Andrea Palmatè
AHHHHHHHHH!!!!!!!
I want it!!!!!

A więc czekamy na efekty pracy Andrea Palmatè: ===> http://www.amigasoft.net/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 12:42 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 9 kwi 2013, 14:06
Posty: 137
Imponujące! Choć oczywiście pozostaje czekać na udostępnienie tego GLa oraz na testy jak on sprawdza się na x1000/x5000.
Ta informacja pokazuje jak dużo dla AmigaOS zrobił Trevor i jak nieudolny jest Hyperion. Ile to lat już czekamy na to mityczne Gallium? Ech, może kiedyś Trevor przejmie prawa od AmigaOS. Oby.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 18 maja 2016, 17:31 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 935
Po tylu latach się doczekaliśmy.
Open GL 2.0 wreszcie jest.
Galium czy nie w sumie bez znaczenia.
Ważne że jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 15:04 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Miejmy nadzieję, że coś z tego wkrótce się urodzi. Zastanawiałem się co i kiedy Trevor ma zamiar zrobić
z wykupowanym oprogramowaniem, teraz układanka zaczyna się ładnie dopasowywać. Ciekawi mnie
czy będą przystosowywać stary soft do nowych możliwości zanim go zaczną sprzedawać.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 17:19 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
amig_os napisał(a):
All about OpenGL ES 2.x:

Dzięki za link, poczytałem trochę pierwszy rozdział, żeby sobie rozjaśnić co i jak.
Dość przystępnie napisane, jak na programistę ; ).

Nie doczytałem tylko jeszcze jaka jest różnica między OpenGL i OpenGLES.
Poza tym jeśli OpenGL wspiera też obliczenia grafiki 2D, czy to też będzie
wykorzystane w AmigaOS? Czy są gdzieś opisane plany co będą z W3DN i OGLES
robić?

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 18:07 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
OpenGL 2ES to jest odsłona mobilna z której korzysta Android i iOS, lecz wbrew pozorom nie jest to jakiś powód do zmartwień gdyż według znawców tematu specjalnych różnic wobec wersji desktopowej nie ma.

Jakie plany na przyszłość :?: Ludzie na AW wyraźnie mówią że ostrzą sobie zęby na Dooma 3. Jak bym ja był decydentem to bym im to dał. Taki mocny wystrzał na start to byłoby coś :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 18:55 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Mufa napisał(a):
OpenGL 2ES to jest odsłona mobilna z której korzysta Android i iOS, lecz wbrew pozorom nie jest to jakiś powód do zmartwień gdyż według znawców tematu specjalnych różnic wobec wersji desktopowej nie ma.
Zdołałem przeczytać trochę więcej z tego tutka i wyczytałem, że obie te wersje są prawie identyczne:

OpenGL ES use a little more strict version called OpenGL ES Shader Language
(also known as GLSL ES or ESSL). The difference is that you have more fixed
functions and could write more variables in GLSL than in GLSL ES, but the
syntax is the same.


Mufa napisał(a):
Jakie plany na przyszłość :?: Ludzie na AW wyraźnie mówią że ostrzą sobie zęby na Dooma 3. Jak bym ja był decydentem to bym im to dał. Taki mocny wystrzał na start to byłoby coś :!:
Ja boję się takiego podejścia do sprawy, bo znowu zacznie się ganianie i udowadnianie że Amiga też może.
Oczywiście w grę bym pograł, ale dużo bardziej będę zadowolony jeśli gra Crissota zostanie ukończona i będzie miała wysoki poziom i będzie wykorzystywać
W3DN, albo Alladin 4D czy ImageFX albo SketchBlock, szkoda czasu na porty starych FPSów, no chyba że to tylko kwestia prze kompilowania bez potrzeby wielu godzin na grzebanie w kodzie. Nie zrozum mnie źle, każda gra czy program działające z dużą płynnością będzie super, ale ważniejsze żeby Amiga miała swój soft a nie porty staroci z grzyba.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 maja 2016, 09:49 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
Radek Cz napisał(a):
... Nie zrozum mnie źle, każda gra czy program działające z dużą płynnością będzie super, ale ważniejsze żeby Amiga miała swój soft a nie porty staroci z grzyba.



Prawda. Zresztą Doom 3 w mojej opinii był przeciętną grą i poświęcenie czasu na jej port będzie miało jedną wymierną korzyść - praktyczne okiełznanie jednostek cieniujących w Radeonach HD. Na dzień dzisiejszy, Doom 3 jako gra ma do zaoferowania niewiele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 maja 2016, 10:29 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Żeby nie było, to dla mnie też Doom 3 jest przeciętną grą, podobnie zresztą jak Quake 3. Natomiast jest to znana, prestiżowa marka a amigowcy lubią jak takie rzeczy lądują na ich kompach, w myśl zasady że na Amidze też się da. Oczywiście popieram tezę że jest sporo ciekawszych rzeczy do zrobienia. No ale czy w pierwszej kolejności powstaną rzeczy potrzebne, czy jednak może trzeci Doom, to już czas pokaże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 maja 2016, 13:30 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1838
Doom 3 and ES2 :
http://omcfadde.blogspot.co.nz/2012/04/doom-3-and-es2.html

Fabien Sanglard's Website:
http://fabiensanglard.net/doom3_bfg/index.php


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 maja 2016, 19:09 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Budujące że Daytona robi to na SAM 460, jest szansa że dzięki temu będzie to faktycznie wydajne.

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 26 maja 2016, 16:24 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Następny filmik z nowym przykładem wykorzystującym OpenGLES2

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO