Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 17:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 15:22 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Ludzie stojący za WarpOSem dla Crescendo od niedawna pracują nad ReWarp, czyli nową biblioteką Powerpc.library dla AmIgaOS 4, która w przeciwieństwie od tej od Strohmayera ma działać na nowszych architekturach niż tylko G3 i G4.

Przez ostatnie kilka dni na projekt patrzyłem trochę z boku, zwłaszcza że wśród założeń na liście wspieranych procesorów nie było PA6T. Dzisiaj "z pewną taką nieśmiałością" postanowiłem jednak przetestować tę bibliotekę. Spodziewałem się tego, że nie zadziała nic, że przy próbie uruchomienia programów zobaczę może Grimm Reaperów i nic więcej. Tymczasem zostałem miło zaskoczony, działają nie tylko demka z pakietu WarpOS takie jak Voxel, Landscape czy Cyberman. Udało mi się z powodzeniem uruchomić rzeczy znacznie większego kalibru. Pograłem dzisiaj na mojej X1000 np. w WOSową wersję gry Earth 2140. Heh nie miałem okazji tego robić od czasu sprzedaży A1 G4 XE.

Rozochocony próbowałem uruchamiać rzeczy 3D, takie jak emulator Nintendo 64 True Reality i muszę przyznać, że nawet to ruszyło, tyle że w oknie był czarny ekran. Wersja od Joerga miała w pakiecie do powerpc.library, dołączoną także WARP3Dppc.library. Dennis van der Boon tej drugiej biblioteki póki co nie dostarcza, a nie wiem, czy jego powerpc.library współpracuje z biblioteką 3D powyżej. Być może współpracuje, a po prostu WARP3Dppc.library nie współpracuje z W3D_SI.library, bądź aktualna biblioteka MiniGL ma zbyt dużo różnic w porównaniu do tej z czasów AmigaOS 3.9.

Mimo tych problemów z 3D, z testów jestem zadowolony. Oczywiście zdarzały się rzeczy niedziałające i wyskakujące okienka z GR, jednak jak na tak wczesną wersję i na pozór nieobsługiwanej architektury PA6T, jako posiadacz X1000 nie mogę narzekać. Mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał i emulacja WOSa, ponownie będzie udziałem wszystkich platform sprzętowych działających pod kontrolą AmigaOS 4.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 11 maja 2016, 06:44 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
Moze udaloby sie namowic Strochmayera na wydane nowej wersji WarpOS w Enhancer Software ?
Argumenty za: lepiej, kompatybilniej i ze wsparciem 3D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 12:12 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
amig_os napisał(a):
Moze udaloby sie namowic Strochmayera na wydane nowej wersji WarpOS w Enhancer Software ?
Argumenty za: lepiej, kompatybilniej i ze wsparciem 3D.


Jakieś wsparcie 3D zaczyna kiełkować. Poniżej grab z emulatora Nintendo 64 True Reality. Biblioteka MiniGL się inicjalizuje a na ekranie coś tam się nawet wyświetla. Co prawda dalej Mario 64 nie chce działać, no ale kilka dni temu MiniGL w ogóle nie chciało ruszyć a w oknie emulatora była wyłącznie czerń, więc pomału idzie to do przodu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 22:03 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 20:42
Posty: 8
ReWarp jest już wystarczająco dobry aby odpalać niektóre bardziej zaawansowane gry i dema korzystające z 3D.

glQuakeWOS: https://www.youtube.com/watch?v=GV26o079aU8
Sulaco by Encore: https://www.youtube.com/watch?v=VDqZk7YD1qc

Niestety z uwagi na niekompatybilności między wersją Warp3D 4 a 5, konieczny jest dodatkowy patch - http://aminet.net/driver/video/PatchWarp3D.lha

_________________
http://www.NetBSD.org/~rkujawa/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: poniedziałek, 23 maja 2016, 06:06 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Potestuję, mam tylko że instalacja tego patcha nie przyczyni się z kolei do pogorszenia kompatybilności z natywnym softem dla AOS 4& W3D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 18:59 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
Sulaco - fajne demo, szkoda że już takich nie robią.
Nie udało mi się uruchomić.
Ale i tak z przyjemnością jeszcze raz obejrzałem, tylko w avi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 20:10 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Mi na razie ten patch też nie pomógl w żadnej z rzeczy które testowałem. Dla przykładu intro potionów "Option" czy z patchowanym W3D czy bez, wygląda jak w załączniku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 25 maja 2016, 06:24 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
Mufa napisał(a):
Mi na razie ten patch też nie pomógl w żadnej z rzeczy które testowałem. Dla przykładu intro potionów "Option" czy z patchowanym W3D czy bez, wygląda jak w załączniku.


Option nie ruszy prawdopodobnie nigdy (o ile nie wszystkie intra dla PPC od Potion) - to jest intro w którym cały raytracing był pisany pod B/CVision. Jest jakaś znikoma szansa, że odpali się na karcie PCI z Permedia2, ale to i tak wymagałoby pewnie jakichś niskopoziomowych haków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 25 maja 2016, 14:03 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
To tylko zamiennik :( ... myślę że nie uda się osiągnąć efektów jakie oferował Jörg Strohmayer w swoim WarpOS z obsługą 2D/3D.
Osobiście bardzo zależy mi na HereticII i Payback - kupiłem oryginały które leżą bezużyteczne na półce.
Z drugiej strony mogę zainstalować AmigaOS4.0 i WarpOS Emu (C) Jörg Strohmayer i powyższe gry ruszą ale ... po co mnożyć systemy na dysku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: środa, 25 maja 2016, 17:22 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
Coś mi się udało uzyskać w temacie dema.

Trochę pomieszałem przy bibliotekach

Systemową Warp3DPPC.library zamieniłem na tę z warposemu Jorga z os4depot.net

Warp3D oryginalny zmieniłem na Wazp3D

W Wazp3D włączyłem wykorzystanie kompozycji

Demo uruchamiałem - za każdym razem dając odpowiedni stos ok 300000

napierw w osobnym CLI plik snd_server

potem w kolejnym CLI PatchWarp3D

potem w kolejnym CLI sulaco.wos

Działa w 50% - niektóre efekty ok, część z przekłamaniami, cześć się nie pokazuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: czwartek, 26 maja 2016, 13:06 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 20:42
Posty: 8
amig_os napisał(a):
myślę że nie uda się osiągnąć efektów jakie oferował Jörg Strohmayer w swoim WarpOS z obsługą 2D/3D.


Fascynujące twierdzenie, nie wiem na jakiej podstawie - to że ktoś nie jest oficjalnym developerem AmigaOS, to nie oznacza od razu, że efekt jego pracy będzie gorszy. Dennis pracuje z Daytoną i Hansem de Ruiterem nad poprawkami w Warp3D, które docelowo mają wyeliminować konieczność stosowania Wazp3D czy też jakiś patchy na Warp3D.

Tak przy okazji, jeśli coś nie działa, to polecam zarejestrować się na GitHubie i zgłaszać tutaj:
https://github.com/Sakura-IT/ReWarp/issues
Pamiętając o dołączeniu informacji, o które prosimy w tym dokumencie:
https://github.com/Sakura-IT/ReWarp/blo ... IBUTING.md

Sporo osób już testowało ReWarpa ale do tej pory nikt nie zgłosił tą drogą żadnego błedu, ciężko nam śledzić wszystkie fora i na podstawie postów domyślać się co dokładnie w jakich warunkach nie działa. O zgłoszeniu na GitHubie automatycznie jest informowany Dennis.

swinkamor12 napisał(a):
Coś mi się udało uzyskać w temacie dema.

Trochę pomieszałem przy bibliotekach


A próbowałeś z oryginalnym Warp3D + PatchWarp3D ? Bez Wazpa.

_________________
http://www.NetBSD.org/~rkujawa/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: czwartek, 26 maja 2016, 14:46 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
strim napisał(a):
Sporo osób już testowało ReWarpa ale do tej pory nikt nie zgłosił tą drogą żadnego błedu,


Warp3D dla starszych kart może się trochę różnić od SI.

strim napisał(a):
A próbowałeś z oryginalnym Warp3D + PatchWarp3D ? Bez Wazpa.


Tak, niestety nie działa.
To mogą być różnice między Warp3D dla R200 i wcześniejszych kart graficznych, a Warp3D dla Radeonów SI.
QT też mi działa tylko pod Wazp3D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: czwartek, 26 maja 2016, 15:59 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 sty 2012, 20:42
Posty: 8
swinkamor12 napisał(a):
Tak, niestety nie działa.


Hmm, nie wiem dokładnie na jakiej konfiguracji Dennis nagrywał filmik z Sulaco, ale jak widać u niego działa ;). Ja nie mogę sprawdzić z niczym innym niż Wazp, bo nie mam karty z 3D w swojej Sam460ex.

Najlepiej zrobisz zgłaszając błąd na GitHubie.

_________________
http://www.NetBSD.org/~rkujawa/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 27 maja 2016, 09:35 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz

Dołączył(a): czwartek, 29 lis 2012, 14:34
Posty: 73
amig_os napisał(a):
To tylko zamiennik :( ... myślę że nie uda się osiągnąć efektów jakie oferował Jörg Strohmayer w swoim WarpOS z obsługą 2D/3D.
Osobiście bardzo zależy mi na HereticII i Payback - kupiłem oryginały które leżą bezużyteczne na półce.
Z drugiej strony mogę zainstalować AmigaOS4.0 i WarpOS Emu (C) Jörg Strohmayer i powyższe gry ruszą ale ... po co mnożyć systemy na dysku.



O ile mnie pamięć nie myli to z Paybackiem jest problem natury sprzętowej - tj brak dźwięku i mega popieprzona metoda na uruchomienie programu. Ta gra nie do końca przeszła próbę czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: ReWarp
PostNapisane: piątek, 27 maja 2016, 11:40 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
Mnie najbardziej brakuje Heretic II z softu pod WOSa.
Takie tam payback i Wipeout to w sumie bym olał, tak samo dema.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO