Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 29 mar 2024, 00:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SDL2
PostNapisane: sobota, 28 maja 2016, 11:05 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 20:57
Posty: 1196
Na Depocie w dziale upload jest już pierwsza beta. Ciekawe co przyniesie....

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB HD7750 :mrgreen: SBLive! OS4.1 FE/A500/A600/A600+Furia/A1200/CD32/A4000D+A2320+PiccoloSD64


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SDL2
PostNapisane: poniedziałek, 6 cze 2016, 06:27 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Na razie wyszedł CannonBall, czyli arcadowy engine dla gry Outrun. Ten silnik był już dostępny wcześniej w dwóch różnych wersjach, konkretnie pod SDL1 jak i w wersji "bezSDLowej" typowo zoptymalizowanej pod Amigę, więc można się przekonać co daje nam SDL2. Zrobiłem krótki test przy ustawieniach skalowania obrazu razy dwa, gdyż przy nominalnej rozdzielczości na X1000 każda wersja działa dobrze. Poza skalowaniem ustawiłem grę w oknie i framerate na "original".

Przy takich ustawieniach wersja dla SDL1 jest niegrywalna, dźwięk rwie i gra klatkuje. Wersja amigowa jeśli wyrabia to na oko ledwo, ledwo. Dźwięk na samym starcie lekko przyrwał, potem było już dobrze. Gra działała znacznie płynniej niż w wersji pod SDL 1 jednak nie dał bym sobie uciąć ręki że został osiągnięty żądany framerate (niestety nigdzie nie widzę opcji włączenia licznika fps). Najnowszy port wykorzystujący SDL 2, działa na tych ustawieniach spokojnie i bezproblemowo pozostawiając do dyspozycji wolne około 50% mocy procesora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SDL2
PostNapisane: niedziela, 12 lut 2017, 12:47 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
1. W archiwum jest benchmark polecam uruchomić.
2. StarFighter SDL2.0.x game: http://os4depot.net/share/game/shmup/sf.lha

Co nowego w SDL 2.0.4:

Full 3D hardware acceleration
Support for OpenGL 3.0+ in various profiles (core, compatibility, debug, robust, etc)
Support for OpenGL ES
Support for multiple windows
Support for multiple displays
Support for multiple audio devices
Android and iOS support
Simple 2D rendering API that can use Direct3D, OpenGL, OpenGL ES, or software rendering behind the scenes
Force Feedback available on Windows, Mac OS X and Linux
XInput and XAudio2 support for Windows
Atomic operations
Power management (exposes battery life remaining, etc)
Shaped windows
32-bit audio (int and float)
Simplified Game Controller API (the Joystick API is still here, too!)
Touch support (multitouch, gestures, etc)
Better fullscreen support
Better keyboard support (scancodes vs keycodes, etc).
Message boxes
Clipboard support
Basic Drag'n'Drop support
Proper unicode input and IME support
A really powerful assert macro
Lots of old annoyances from 1.2 are gone
Many other things!

Next stop SDL 2.0.5...

https://sourceforge.net/projects/sdl2-amigaos4/files/
https://sourceforge.net/projects/sdl2-a ... r_r164.lha
https://sourceforge.net/projects/sdl2-a ... K_r164.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SDL2
PostNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 10:01 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
SDL2 (2.0.5) nowa wersja:

Features:
- Based on version 2.0.5
- 2D renderers: compositing, OpenGL (MiniGL) and software
- OpenGL 1.x context using MiniGL
- OpenGL ES 2.0 context (beta)


https://sourceforge.net/projects/sdl2-a ... K_r177.lha
https://sourceforge.net/projects/sdl2-a ... r_r177.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SDL2
PostNapisane: niedziela, 18 lut 2018, 14:41 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
SDL2 (2.0.7) nowa wersja:

https://github.com/AmigaPorts/sdl2-amig ... er-RC1.lha
https://github.com/AmigaPorts/sdl2-amig ... dk-RC1.lha

Changes:
- SDL 2.0.6 changes
- SDL 2.0.7 changes
- lots of bugfixes (OpenGL, fullscreen, keyboard handling)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SDL2
PostNapisane: czwartek, 4 lip 2019, 03:49 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829
SDL2 v2.0.9-rc3:

https://github.com/AmigaPorts/SDL/relea ... 4/SDL2.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO