Forum AmigaOne Zone https://forum.amigaone.pl/ |
|
Warp3D Nova's Performance Boost Partially Hidden By Lazy Cow https://forum.amigaone.pl/sprzet-f4/warp3d-nova-s-performance-boost-partially-hidden-by-lazy-cow-t934.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | amig_os [ piątek, 20 sty 2017, 10:29 ] |
Tytuł: | Warp3D Nova's Performance Boost Partially Hidden By Lazy Cow |
Artykuł powstał w związku z tematem Cow3D i renderowaniem licznika. https://keasigmadelta.com/blog/warp3d-novas-performance-boost-partially-hidden-by-lazy-cow Wersja BEZ renderowanego licznika: https://keasigmadelta.com/assets/Upload ... nfoBar.lha Wersja Z renderowanym licznikiem: http://aminet.net/dev/src/Cow3D.lha -------- pomocne linki: 1) http://amigaworld.net/modules/news/arti ... t=40#98720 Just discovered that Cow3D's fps counter measures *all* operations, including rendering the line of text at the top containing the fps counter. Text is currently rendered in software, and so involves RAM=>VRAM transfers (CPU-based because it's line segments which are usually too small to use DMA on). This could explain some of the results. 2) http://amigaworld.net/modules/news/arti ... t=40#98723 The length of the command sequences sent to the GPU is longer than you think. However, as I discovered yesterday the fps calculations include the time taken to render the fps counter and info bar at the top of the window (plus whatever else the computer is doing). That increases the amount of PCIe bandwidth used per frame. 3) http://amigaworld.net/modules/news/arti ... t=40#98731 Not necessarily. Cow3D is but one test under specific conditions. Plus, I've discovered that rendering the fps counter & info-bar is skewing the results significantly. Have a look here for my comments and a modified test: https://keasigmadelta.com/blog/warp3d-n ... y-lazy-cow So the fps counter does *not* measure purely the Warp3D/Nova performance; it's skewed by the relatively-slow text rendering done afterward (and all other operations). |
Autor: | amig_os [ piątek, 20 sty 2017, 13:34 ] |
Tytuł: | Re: Warp3D Nova's Performance Boost Partially Hidden By Lazy |
AmigaOne X5000, Radeon R9 280X: http://amigaworld.net/modules/news/arti ... t=40#98737 CoW3D6-NoInfoBar-os4-Warp3D - 391fps CoW3D6-NoInfoBar-os4-War3DNova - 1399 fps AmigaOne X1000, Radeon R9 270X: http://www.amigans.net/modules/xforum/v ... post105484 CoW3D6-NoInfoBar-os4-Warp3D - 206fps CoW3D6-NoInfoBar-os4-War3DNova - 1558 fps |
Autor: | Radek Cz [ piątek, 20 sty 2017, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Warp3D Nova's Performance Boost Partially Hidden By Lazy |
Zastanawiające jest tylko dlaczego X1000 jest szybsza o 159 klatki od X5000 pod W3DN i aż o 185 wolniejsza pod zwykłym W3D. Jak w drugim przypadku można winić brak optymalizacji AOS4 pod X5000 to jakie jest wytłumaczenie pierwszego, szybszy procesor? |
Autor: | adam [ sobota, 21 sty 2017, 01:40 ] |
Tytuł: | Re: Warp3D Nova's Performance Boost Partially Hidden By Lazy |
To niczego nie dowodzi ponieważ w rożnych komputerach są różne karty. Wyznacznikiem jakości karty jest wydajność pod Warp 3D Nova, ale ten benchmark nie określa wydajności procesora. Jakbyś przejrzał wyniki na stronie Ruitera to jest bardzo wiele sytuacji gdy teoretycznie słabszy komputer wypada lepiej. To jest możliwe tylko w określonym zadaniu, w użytkowaniu powiedzmy codziennym to widać jak jest X5000 jest komputerem szybszym. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |