Emu napisał(a):
Mufa napisał(a):
No i macie juz dostep do wersji 0.54 ze wsparciem dla kazdego Radka jakiego znajdziecie w sklepie
A skąd ją pobrać? To co jest na stronie A-EON ma w Readme wersję 0.52?
Czy ktoś się orientuje o co w ogóle chodzi z tymi numerkami? Wersja 0.53 ma w Readme wpis, że to wersja 0.52; wersja 0.49 - że to 0.45?
Wersja instalacyjna nie zawiera samego sterownika, dlatego jest zamieszanie z tym readme. Sterownik jest do pobrania osobno, no ale faktycznie widze ze pomimo anonsu jest to wersja 0.53.
Sama dokumentacja rzeczywiscie jest dziurawa i nie wiem czemu historia zmian nie jest uzupelniana, skoro Hans genrealnie ja w innych miejscach podaje i wystarczyloby tylko przekopiowac. Ponizej leci historia zmian od wersji 0.51.
v0.51
- 16-bit blitting now working on Southern Islands series GPUs
- Ensured that the parameter space for ALL AtomBIOS calls are cleared prior to use so that random bits in memory cannot screw up the function calls
v0.52
- Enabled the RadeonHD_RM.resource
- Fixed all bugs that were preventing VRAM buffer management from working
properly. The driver can now handle 3D drivers allocating more buffers than
fits in VRAM
- Added intelligent shadow buffering of VRAM buffers that get paged out. This
reduces the need to copy the buffer back out of VRAM should it be paged out
again without being modified (i.e., less slow-down in subsequent paging
operations)
In short, this version is fully ready for 3D drivers.
v0.53
This is a minor update, with the following changes:
- Adjusted the order of mutex locking in some places in order to avoid the possibility of race conditions
- Adjusted the cache flushing when uploading and downloading data to/from VRAM. This further reduces the chance of the PA6T's IOCache transferring stale data
v.054
- Southern Islands (Radeon HD 7000 series cards) compositing is operational
- Fixed a bug in the power table parsing code that could cause the GPU voltage to not be set correctly on Northern Islands and newer GPUs (caused my Radeon HD 7770 to lock up with GPU intensive stuff)