swinkamor12 napisał(a):
Ja uważam że nie ma sensu mieszać.
Chipset zostawiłbym do tego do czego się nadaje czyli do gier na Amigę 500 z 1MB, FDD/Gotek w rozdzielczości 320x256 i max 64 kolory, w stylu gier na amigę 500 czyli 2D lub 3D bez tekstur.
Wszystko inne pod system.
Po prostu albo idziemy drogą a500 i robimy gry tak jak w latach 1990-1992, albo dajemy sobie spokój i robimy pod system.
Takie podejście da mniej czasu na zrobienie softu, mniej błędów, a także więcej radości z tworzenia softu.
Mimo wszystko uważam, że mój program jest bardzo ciekawy i otwiera szerokie możliwości.
Daje możliwość tworzenia dowolnie swojej Copperlisty na ekranach Intuition umożliwiając również sterowanie Blitterem za pomocą Coppera (niemożliwe w Copperlistach systemowych i użytkownika) oraz wywoływanie CPU tam gdzie potrzeba.
Wyobraź sobie dema Amigowe na ekranach Intuition, które można przełączać. Oczywiście to przykład, który ma zadziałać na wyobraźnię.
W praktyce planuję napisać przykładową prostą grę/program które wykorzystuje nowe możliwości.
Najwygodniejsza konfiguracja, na której mój program zadziała to Amiga 1200 i trochę pamięci FAST.
Amiga 1200 też ma Chipset, tylko że AGA. Dzięki zastosowaniu Coppera można tworzyć bardziej zaawansowane i szybsze graficznie programy.
Jeśli zaś chodzi o System Amigi to zgadzam się, że warto na niego pisać. W moim programie pokazuję, jak połączyć atuty Systemu i atuty Chipsetu.
Mój program prezentuje nowatorskie podejście. Nie trzeba wyłączać systemu, by nasza gra/program działał szybko na Amidze. Warunkiem jest posiadanie bardziej rozbudowanej Amigi.
W przypadku Amigi 500 1MB rzeczywiście czasem wyłączenie systemu jest konieczne. Ale ja nie przepadam już za grami, które działają tylko z dyskietek, bez możliwości instalacji na dysku twardym (no i preferuję gry korzystające z systemu).
Z kolei zupełne przejście na system i RTG nie jest możliwe, bo mam Amigę 1200 z AGA i to wymaga odpowiedniego podejścia.
Co do radości to zapewniam Cię, że czerpię radość z programowania takich rzeczy na Amidze.
Moje główne motto brzmi: Jedynym statycznym miejscem w pamięci Amigi jest adres $00000004. Znajduje się tam adres biblioteki exec.