Po tym jak w przeszłości
Janne Peräaho poświęcił się między innymi portowaniu gier w języku Python na AmigaOS 4, teraz rozpoczął zupełnie nowy projekt:
Amiga Game Framework. Amiga Game Framework jest przeznaczony do programowania gier 2D pod AmigaOS 4 i oferuje przyjazne dla użytkownika i intuicyjne C-API do grafiki 2D, odtwarzania dźwięków, odczytywania danych wejściowych użytkownika i nie tylko.
Zapytany o motywację i intencje swojego projektu, Janne wyjaśnia, że zamierza wykorzystać go w przyszłych portach gier, ale ma również nadzieję, że zainspiruje on innych programistów do pisania nowych gier 2D dla AmigaOS 4. Celem jest uczynienie interfejsu programowania tak prostym, aby każdy z podstawowymi umiejętnościami programowania w języku C mógł napisać za jego pomocą grę.
I wyjaśnia dalej: Interfejs programowania aplikacji (API) jest zorientowany obiektowo. Najpierw tworzysz obiekt gry, wywołując funkcję GetFrameworkInterface(), a następnie możesz wywołać metody zwróconego obiektu, takie jak OpenWindow(), Line() itp.
Framework składa się z serii plików include, które należy dołączyć do kodu gry w następujący sposób: #include <frameworks/game/game.h>
Janne nie opublikował jeszcze kodu źródłowego frameworka, ponieważ wciąż brakuje obsługi zdarzeń. Bez tego nie można pisać prawdziwych gier, gdyż nie można rozpoznać naciśnięć klawiszy lub ruchów myszy, ani zamknąć okna gry, klikając przycisk zamykania. Obecnie pracuje nad elementarnymi kształtami geometrycznymi, tzw. prymitywami graficznymi. Obraz statusu projektu na OS4 Coding pokazuje, które części frameworka są ukończone, a które wciąż w toku:
Wszystkie zaplanowane funkcje rysowania (prymitywy graficzne) są gotowe, ale niektóre z nich wymagają jeszcze poprawy. Obecnie wciąż zastanawia się nad tym, w jaki sposób powinna być zintegrowana muzyka: czy powinno być możliwe sterowanie napędem CD-ROM w celu odtwarzania muzyki, czy powinien istnieć syntezator programowy, który można kontrolować, obsługa MIDI, czy też muzyka powinna być przesyłana strumieniowo z pliku OGG/MP3. Na swojej stronie projektu opublikował kilka przykładowych zdjęć, a także archiwa.