Jeśli chodzi o Amigę 500.
IDE do A500 nie ma, to nie te czasy.
Do robienia gier pod a500 potrzebujesz:
Książki z opisem hardware:
- Vademecum Programisty Amiga - autor Grzegorz Miechowski
- AMIGA bez tajemnic - książka niezbędna dla każdego kodera - zrób własne demo
- Mapa pamięci Amiga 500 2000
Kompilator SAS C - wersja 6.x
Oraz mnóstwo wolnego czasu. Do opanowania masz ponad sto rejestrów oryginalnych układów Amigi.
Assembler coopera - drugiego procesora z oryginalnych układów Amigi.
Skomplikowany system sprite'ów, dwa obrazy wyświetlane naraz.
2D można robić w 320x256 dwie płaszczyzny po 8 kolorów.
3D tylko bez tekstur. Maksymalna teoretyczna wydajność oryginalnych układów Amigi to 320x200 w 16 kolorach.
Najlepszym udało się wyciągnąć 256x200 w 8 kolorach (gra Desert Wolf).
Nie polecam pisania na Amigę 500 ze względu na czas potrzebny do opanowania oryginalnego amigowego hardware,
czas żeby móc zrobić coś co nie będzie kompletną pomyłką.
Dodatkowe informacje mój blog o programowaniu na amidze
http://owbreaction.wordpress.com