No to
mamy ciekawą alternatywę dla początkujących względem Hollywood.
Klasycznego Blitz Basica nie treba chyba przedstawiać, powstaly w nim gry takie jak
Skidmarks czy
Center Court Tennis a plotki mówią że miał swój mniejszy bądź większy udział przy takich produkcjach jak
Worms czy
Gloom.
BlitzMax to najnowsza i najlepsza odmiana. Za Wikipedią:
"Najbardziej nowoczesny i elastyczny, obsługuje programowanie obiektowe zachowując prostotę składni Basica, w wersji podstawowej zaimplementowane procedury obsługi grafiki 2D, możliwość bezpośredniego użycia kodu w C++, dzięki elastycznemu dołączaniu tzw. modułów, ma duże możliwości (grafika 3D – IrrLicht, Ogre, Impact3d, internet, silniki fizyki – Newton), warto również zwrócić uwagę na prędkość wykonywania kodu. Jedną z cech tego języka jest jego przenośność, gdyż odpowiednie wersje zostały napisane dla Windows, Linuksa i MacOS".Poniżej kilka przykladów produkcji stworzonych przy pomocy BlitzMax.