Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 21 sie 2025, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Doom 64 EX+
PostNapisane: niedziela, 27 lip 2025, 12:18 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4845
Doom 64 - nie ośmielę się napisać czy jest to najlepsza. lecz bez cienia wątpliwości mogę stwierdzić że jest to najbardziej mroczna i psychodeliczna odsłona pierwszej generacji Dooma. Gra pierwotnie została wydana o dziwo na konsolę Nintendo 64, która kojarzona jest raczej jako platforma oferująca kolorowe, ugrzecznione gry dla młodszych adeptów komputerowej rozrywki. Od teraz jest możliwość by zapoznać się z tym kultowym tytułem również na Ami, wystarczy tylko pobrać stosowne archiwum z serwera OS4Depot oraz zakupić dane z grą w serwisie GOG, gdzie jeszcze do 2 sierpnia gra oferowana jest w promocyjnej cenie 8,40zł. Sam port nie jest tylko wiernym przeniesieniem oryginału, ale oferuje też kilka ulepszeń w postaci nowych broni, przeciwników czy poziomów. Nie musimy też rzecz jasna polegać wyłącznie na posługiwaniu się padem, gdyż port oferuje nowoczesne sterowanie klawiatura + mysz.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: piątek, 15 sie 2025, 12:50 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
Wspaniała wiadomość! Załapałem się nawet na cenę promocyjną (dzięki za wskazówkę! :thumbup:).

@Mufa
Cytuj:
bez cienia wątpliwości mogę stwierdzić że jest to najbardziej mroczna i psychodeliczna odsłona pierwszej generacji Dooma


Zdecydowanie potwierdzam. Mam na Xbox i faktycznie klimat jest niesamowity. Zupełnie inny odbiór niż w przypadku gier z głównej linii serii.

Niestety, w wersji amigowej jest jeden (ale za to dość istotny ;)) minus - gra nie chce u mnie działać. Po wystartowaniu otwierają się dwa okienka:
  • okienko konsoli z logami ze startu
  • czarne okienko, w którym - jak rozumiem - po załadowaniu powinna się wyświetlić gra

Po kilku(nastu) sekundach cały ekran robi się czarny (pierwsze wrażenie trochę jakby gra przełączyła się w tryb pełnoekranowy) i nic już się nie dzieje. Co więcej, monitor całkiem traci sygnał video od komputera i nie pozostaje nic innego, jak restart przyciskiem na obudowie.

Z logów startowych jedyne potencjalnie niepokojące wpisy to ostrzeżenia z libpng:
  • iCCP: known incorrect sRGB profile
  • iCCP: cHRM chunk does not match sRGB profile

a ostatnie wpisy tuż przed utratą obrazu to ustawienia z GL Extension.

Mój konfig to:
Sam460LE, 2GB RAM, Radeon RX560 4GB RAM, SoundBlaster AudigyFX.
System działa pod AmigaOS 4.1 FE Update2 + hotfix z ES 2.2, WB chodzi w rozdzielczości 2560x1440, mam zainstalowaną najnowszą wersję SDL3.

Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną?

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: piątek, 15 sie 2025, 21:41 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 46
@Djk83
Gra nie wymaga biblioteki SDL3. Jest statycznie skompilowana z SDL2 GL4ES. Nie ładuje żadnej biblioteki z systemu.
Z twego co opisałeś wyglada na to, że gra próbuje się uruchomić w jakimś trybie której twój monitor nie obsługuje. Doom64Ex ma w kodzie na sztywno przypisane wartości ekranu. Nie skanuje jakie są możliwe na danym systemie.
Na os4depot z tego co widzę paczka jest z plikiem "config.cfg". Usuń to. Gra przy nowym uruchomieniu stworzy bezpieczny nowy plik konfiguracyjny domyślnie w trybie okna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: sobota, 16 sie 2025, 09:45 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź :)

Patrzyłem już wcześniej trochę w ten plik konfiguracyjny i wywnioskowałem z niego, że gra powinna odpalić się w oknie w rozmiarze 1680x1050. W każdym razie po jego usunięciu istotnie tworzony jest nowy plik i widać nawet, że teraz okno, w którym gra ma się uruchomić, ma inny (mniejszy) rozmiar.

Niestety, końcowy efekt jest taki sam - monitor całkowicie przestaje otrzymywać sygnał video.

Przełączyłem się na rozdzielczość FullHD i przepiąłem do innego monitora.

Dodam, że mam włączone głośniki, ale nie słychać nawet żadnego dźwięku z gry. Zrobiłem natomiast inny eksperyment - puściłem w tle muzę z AmigaAMP. Po próbie uruchomienia gry i ostatecznym odłączeniu monitora muzyka jest dalej normalnie odtwarzana - czyli OS działa dalej a wygląda na to, że problem jest gdzieś wokół sterownika video / karty graficznej.

Doprecyzuję jeszcze info odnośnie mojego GPU:
to karta AFOX Radeon RX 560 4GB RAM, przy czym jest to karta oparta na Polaris 11 (a SysMon identyfikuje go jako RX 460, co też nie dziwi ;)).

Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, żeby zidentyfikować źródło problemu. Pewnie byłoby prościej, gdyby zwyczajnie odwiedził mnie Ponury Żniwiarz ze swoim raportem o błędzie :doh:

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: niedziela, 17 sie 2025, 19:21 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 46
Sprawdz jeszcze jedną rzecz.
Jak sumę kontrolną ma plik DOOM64.WAD. Może jest uszkodzony

Tutaj masz dane jakie powinny być sumy kontrolne pliku DOOM64.WAD
https://doomwiki.org/wiki/DOOM64.WAD
Polecenie md5sum DOOM64.WAD

Mam jeszcze jedno pytanie może głupie, Czy miałeś już jakiś wcześniej jakieś problem z grami GL4ES/SDL2/ogles?
.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: niedziela, 17 sie 2025, 20:18 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
Sumy kontrolne pliku się zgadzają (odpowiadają wersji 1.1).

Pytanie wcale nie głupie :) Mam jeden problem z Q2 (właśnie napisałem do Steffena w tej sprawie) - zawiesza się i rzuca Grim Reaper, ale zawsze w jednym konkretnym momencie. To jest mniej więcej w 2/3 gry (Unit 7 z 10), do tego etapu gra śmiga u mnie bez kłopotu (w dodatkowe misje też trochę grałem i było ok) - więc może to akurat nie ma związku.

W sumie jeszcze ZGloom nie chodzi poprawnie. Obraz wyświetlany jest jakby z nałożonym na obraz niebieskim filtrem (chociaż nie wiem w oparciu o jakie biblioteki działa).

Poza tym nie kojarzę. Na pewno dobrze działają OpenLara, Heretic, Heretic II, Hexen, Hexen II.

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: poniedziałek, 18 sie 2025, 07:05 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4845
Djk83 napisał(a):
Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, żeby zidentyfikować źródło problemu. Pewnie byłoby prościej, gdyby zwyczajnie odwiedził mnie Ponury Żniwiarz ze swoim raportem o błędzie :doh:


Masz tylko jeden sprzęt dla AOS 4 i jedną kartę graficzną? Przy założeniu że sterowniki i OGles są w odpowiednich wersjach, sprawdziłbym jeszcze bibliotekę graphics.library. Ta biblioteka lubiła mi bruździć w systemie zwłaszcza po przejściu na 1440p, choć raczej w wersjach beta, bo wersja publiczna działa wzorowo. No ale może jakimś przypadkiem podmieniłeś grphics.library na starszą odsłonę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: poniedziałek, 18 sie 2025, 18:19 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
Dzięki za wskazówki. Niestety nie mam za bardzo jak potestować alternatywnych konfigów i ew. wykluczyć potencjalnie problematyczny komponent, bo rzeczywiście mam tylko Sam'a z tą jedną karta (Radeona HD 6450 nie biorę pod uwagę, nie wiem czy na nim w ogóle cokolwiek by ruszyło).

Jeśli chodzi o wersje bibliotek i sterowników, to mam następujące:
  • ogles2.library: 3.3 (30.4.2022)
  • graphics.library: 54.248 (23.2.2020)
  • Warp3DNova.library: 54.16 (22.04.2022)
  • W3D_NovaBridge.library: 54.16 (22.04.2022)
  • RadeonRX.chip: 2.11 (26.1.2022)

Nie jestem tylko pewien jakie powinny być najnowsze wersje wspomnianych bibliotek. Wszystko pozyskiwałem oficjalnymi kanałami dystrybucji, więc mam nadzieję, że są najnowsze :)

Jeśli jest jeszcze coś, co mogę sprawdzić, będę wdzieczny za podpowiedź :)

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: wtorek, 19 sie 2025, 09:55 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4845
Djk83 napisał(a):
Dzięki za wskazówki. Niestety nie mam za bardzo jak potestować alternatywnych konfigów i ew. wykluczyć potencjalnie problematyczny komponent, bo rzeczywiście mam tylko Sam'a z tą jedną karta (Radeona HD 6450 nie biorę pod uwagę, nie wiem czy na nim w ogóle cokolwiek by ruszyło).

Jeśli chodzi o wersje bibliotek i sterowników, to mam następujące:
  • ogles2.library: 3.3 (30.4.2022)
  • graphics.library: 54.248 (23.2.2020)
  • Warp3DNova.library: 54.16 (22.04.2022)
  • W3D_NovaBridge.library: 54.16 (22.04.2022)
  • RadeonRX.chip: 2.11 (26.1.2022)

Nie jestem tylko pewien jakie powinny być najnowsze wersje wspomnianych bibliotek. Wszystko pozyskiwałem oficjalnymi kanałami dystrybucji, więc mam nadzieję, że są najnowsze :)


RadeonRX.chip powinien być w wersji 2.12 - taką mam ja i taka jest najnowsza w narzędziu Updater. Co do graphics.library pewny nie jestem czy jest to najnowsza oficjalna wersja, ale z racji że ostatnia aktualizacja systemu była na początku 2021 roku, a Ty masz wersję z początku roku 2020 (komponentu, ktory jest raczej dość często aktualizowany), na Twoim miejscu bym to zweryfikował. Reszta komponentów się zgadza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: wtorek, 19 sie 2025, 17:56 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
@Mufa

Wielkie dzięki! Aktualizacja sterownika RadeonRX rozwiązała problem :ok:

Co jakiś czas sprawdzam AmiUpdate i na bieżąco z łapy aktualizuję komponenty takie, jak AmiSSL czy SDL 2 / 3 (w miarę informacji o nowych wersjach). Natomiast przynam się, że kompletnie zapomniałem o istnieniu Updater'a od A-EON :roll: Doom64EX+ bangla 8-)

Niebawem pojawią się The Settlers 2, do tego jeszcze kilka innych tytułów, które mam w kolejce (jak chociażby Planescape: Torment)... dobrze, że wieczory zaczynają się powoli wydłużać 8-) :lol:

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: wtorek, 19 sie 2025, 21:20 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 46
@Djk83
Super, że wszystko ci już działa z Doom64 EX+ :-)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: środa, 20 sie 2025, 20:16 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): niedziela, 1 paź 2023, 13:50
Posty: 38
@smarkusg

Dzięki serdeczne! :)

Można gdzieś wesprzeć Twoją pracę? Np. ko-fi czy coś w tym rodzaju?

Pozdrawiam :)

_________________
Jeden z wielu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Doom 64 EX+
PostNapisane: czwartek, 21 sie 2025, 10:12 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4845
smarkusg napisał(a):
@Djk83
Super, że wszystko ci już działa z Doom64 EX+ :-)
Pozdrawiam


Zrobię jakąś reckę u siebie na kanale.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO