Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest sobota, 7 gru 2024, 15:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BLOOD
PostNapisane: sobota, 11 wrz 2021, 06:55 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Niestrudzony Bszili przygotował port legendarnej gry z gatunku FPS Blood. Pliki wykonywalne są przeznaczone dla Amigi 68k, w wersjach dla procesora 060 i 040, jednak jak donosi sam autor oraz inni użytkownicy, wersja 040 z powodzeniem działa także pod systemem AmigaOS4. Więcej szczegółów, plus pliki do pobrania znajdziecie tutaj.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: niedziela, 17 paź 2021, 20:42 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1863
Nowa wersja v1.1 z 2021-10-11:

http://aminet.net/game/shoot/nblood.lha


Changelog:
1.1
- improved CAMD MIDI compatibility
- MP3 playback using MHI
- reverted to the original CTF HUD
- various multiplayer bugfixes
- improved next/prev weapon handling underwater
- fixed visual glitches with shadows in stacked sectors
- sounds for burning enemies are now precached

1.0
- initial release


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: wtorek, 26 paź 2021, 16:11 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Grać pod AmigaOS 4 można ... ale tylko teoretycznie. Bo i owszem gra u mnie działa, ale już przy próbie wykonania zaspisu stanu gry mam zwiechę, nie udało mi się też zmusić Blood do odtwarzania muzyki, choć przyznam że ze względu na pierwszy fundamentalny problem, nie miałem motywacji by jakoś przesadnie długo starać się rozwiązać drugi. Chyba trzeba będzie poczekać na wersję natywną.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: wtorek, 9 lis 2021, 23:21 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Jest wersja dla WOSa, kompatybilna z AmigaOS 4. W archiwum jest nowa poprawiona powerpc.library, którą należy przekopiować do katalogu libs: (pozostawienie jej w katalogu z grą nic nie da). Przetestowałem przez może 3 minuty, więc za wcześnie na jakieś wnioski, ale nic nie grimmuje na starcie i działają sejwy. Jutro dalsze testy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: środa, 10 lis 2021, 13:56 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Dłuższe testy (przejście trzech poziomów) wykazały że gra chodzi w zasadzie bez zarzutu. Drobne niedogodności wynikają chyba tylko ze specyfiki klasyka. Np. nie działają klawisze PageUp/Page Down, Home/End no ale to zapewne dlatego że klasyczna klawiatura amigowa ich nie ma. Poza tym wszystko stabilne jak skała i szybkie. Będzie w co popykać w długie zimowe wieczory. Blood to gra, na którą na Amidze długo czekałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: czwartek, 18 lis 2021, 14:54 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Bardzo długie testy (czyli ukończenie gry), potwierdzają że port działa (poza drobnostkami o których wspomniałem poprzednio) w zasadzie tak dobrze jak by był natywny. Popełniłem już nawet reckę. Pewnie wrzucę na bloga jeszcze w tym tygodniu. Tymczasem w ramach tegorocznego powrotu do "Duke Nuke-owskiej klasyki" chętnie zaliczyłbym też Reneck Rampage, choć to już nie ta klasa co Blood.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: środa, 11 wrz 2024, 20:35 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 35
@Mufa

Cześć

Po wakacjach nabawiłem się kowida. Miałem tydzień L4 niestety .. Po zobaczeniu starych filmów nrhn na YT dotyczących Duke Nukem ...
Powstało to - jeszcze troche dopracowywuje. Natywne porty Blood (NBlood-Amiga) oraz Duke (JFDuke3D).
Autor portów BSzili oraz Beworld. Ja je tylko dostosowuje pod AOS4.



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: czwartek, 26 wrz 2024, 11:35 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Czy NBlood obsługuje też inne gry niż Blood? W readme na OS4Depot pisze coś o Redneck Rampage i kilku innych tytułach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: czwartek, 26 wrz 2024, 21:49 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 35
Opis na os4depot jest błędny.
NBlood jest backportem dla JFBuild przystosowanym przez BSzili. Ja go skompilowałem i przystosowałem pod AOS4.
Rednukem jest pod EDuke32. Jednyny port EDuke32 był chyba pod MorphOS. Jak dobrze pamiętam zrobił to chyba nasz rodak.
Działał strasznie wolno. JFBuild od BSzili działa szybko.
Aby Redneck Rampage działał wymagał by przystosowania gry pod PPC oraz pod JFBuild. Nie wiem czy ktoś ma tyle czasu i chęci aby to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: sobota, 19 paź 2024, 15:39 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Dzisiaj odpaliłem Twoją wersję Blood, no i mam pytanie czy działają tracki audio? W readme pisze że można skopiować stosowne tracki w wersji OGG lub flac, pobrałem więc muzę OGG z GOGa, aktywowałem w opcjach muzykę CD, jednak z głośników "wybrzmiewa" cisza. Ja robię coś źle, czy po prostu aktualny port tej funkcjonalności niie obsługuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: niedziela, 20 paź 2024, 08:25 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 35
O! widze ze nie ma ich w paczce na os4depot.
Najprościej dodaj te. Umieśc pliki WAV w katalogu gry.
https://github.com/smarkusg/NBlood-Amig ... _music.lha

Problem jest wielkość liter. Nazwa plików musi być z dużych liter.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: niedziela, 20 paź 2024, 15:21 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
smarkusg napisał(a):
O! widze ze nie ma ich w paczce na os4depot.
Najprościej dodaj te. Umieśc pliki WAV w katalogu gry.
https://github.com/smarkusg/NBlood-Amig ... _music.lha

Problem jest wielkość liter. Nazwa plików musi być z dużych liter.


Dzięki :ok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: piątek, 25 paź 2024, 18:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4753
Co jest nowego w tej wersji R1, która pojawiła się dzisiaj na OS4Depot. Pytam, bo gość, który to uploaduje jest dość oszczędny w redagowaniu pliku Readme i nie ma tam sekcji history czy changelog. Będziemy omawiać tę grę jako jedną z horrorowatych pozycji w naszym niedzielnym odcinku live.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: BLOOD
PostNapisane: sobota, 26 paź 2024, 10:29 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 5 wrz 2023, 20:15
Posty: 35
To jest ta sama wersja. Przekazałem tylko to co Ty odkryłęś (brakuje muzyki) przy jednej korespondencji @ z Samir.
Nie wiem dlaczego nie dodał informacji o tym edytując starą wersję tylko ponownie przesłął plik jako nowa wersja.
Opis potrzebnych plików i tak jest błędny jak juz pisałem. Tutaj jest z oryginalengo portu dla AOS3 BSzili (Szilard Biro).
https://aminet.net/game/shoot/nblood.readme
Dodałem jako komentarz na os4depot w razie czego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ems i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO