Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest niedziela, 21 paź 2018, 08:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 15 wrz 2016, 10:39 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ckpieAJQ430&feature=youtu.be[/youtube]

----------------------- Copy & Paste -----------------------------

http://www.amigans.net/modules/xforum/v ... post103624

Hello,

I'm working on a wrapper EGL OpenGLES 2.0 that will allow us to make portages or creations easily.
The goal is easy integration into an existing engine.
Currently it works well and allows you to run almost all demos provided in OpenGLES 2.0 samples (Just 2 demos unsupported by NOVA on native functions)
This library is still in beta and is not considered stable.
It begins to allow to run a minimum OpenGLES 2.0 via EGL
I need beta testers to find potential bugs and also try to fully optimize this wrapper.
I know it is not easy to find developers and especially the time to work with. I am sure that NOVA can allow us to take off our AmigaNG I believe in strongly and I believe what I see, according to tests conducted by myself I concluded that there really the power under the hood.
Hans made a sacred work and trying to get things done but many have left the ship and no longer believe in the AmigaNG unfortunately.
If you are interested to get things contact me by mail to nouvel.hugues (AT) free.fr

All new features will be added in the future:
The key is that in the end we can do portages, creation of new games, etc .. démomaking for our machine as simply as possible without taking the head and re-learn a new library

The library supports virtually all functions of opengles.library simplifying to the maximum to avoid that complicate life
- Full keyboard support
- The joypad support (lowlevel.library) in writing yard of a sample code
- The window mode
- Full screen mode
- Limit fps (option in GUI reaction)
- Frame rate display function (option in GUI reaction)
- Selection Screen depth (option in GUI reaction)
- Vsync (option in GUI reaction)
- Iist of screen (option in GUI reaction)
- PNG Image natively with alpha
- Uncompressed TGA image with alpha
- MiniGlutES planed (for ease glut OpenGLES view)
- Sound Effects via datatype planed

You must of course have the thumb Enhancer beta test pack because I would supply my library egl_wrap, thank you for your understanding

------------------------------- End ----------------------------------------


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 1 lip 2017, 14:05 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Library EGL_wrapper beta1 DEV KIT and DEMOS:

Download:
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites ... -beta1.zip

Tak to wygląda w działaniu:



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 11 lut 2018, 18:31 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Library EGL_wrapper beta2 DEV KIT and DEMOS:

Download:
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites ... -beta2.lha


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 11 lut 2018, 19:37 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Porównałem przyrost skoku numeracji: beta1 vs beta2 i otrzymałem:

libegl_warp.so - 0.7.1 (May 4 2017 at 22:09:01) beta 1

libegl_warp.so - 0.7.3 (Feb 11 2018 at 12:16:23) beta 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 mar 2018, 17:16 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
Dodam że Huno nie zwalnia tempa i na jego stronie są już dostępne nowe odsłony EGL w wersji beta. Aktualnie najnowsza to beta 5, choć ja mam już na dysku beta 6, więc pewnie i ona wkrótce zostanie upubliczniona. Niestety jak to z wersjami beta bywa (zwłaszcza w połączeniu z przestarzałymi, dostepnymi publicznie serownikami i bibliotekami) nie wszystkie przykłady się uruchamiają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 mar 2018, 17:43 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 21:57
Posty: 766
O ile przydatność wrapperów robionych przez Daniela i Romana jest dla mnie jasna, to nie rozumiem co daje ten robiony przez Huno?

Dodam jedynie, że to wszystko trochę potrwa. Daniel przyznał, że jego wrapper jest we wczesnej wersji a wrapper Romana czeka na ulepszenia w W3D Nova bo dotychczasowe wyniki są ciągle gorsze niż stare MiniGL, co niestety jest trochę smutne. Priorytetem dla Hansa jest obsługa linii Polaris a nie nowe funkcje :doh:

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB R9250 SBLive! OS4.1 FE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 7 mar 2018, 19:13 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
Przemek napisał(a):
O ile przydatność wrapperów robionych przez Daniela i Romana jest dla mnie jasna, to nie rozumiem co daje ten robiony przez Huno?

Dodam jedynie, że to wszystko trochę potrwa. Daniel przyznał, że jego wrapper jest we wczesnej wersji a wrapper Romana czeka na ulepszenia w W3D Nova bo dotychczasowe wyniki są ciągle gorsze niż stare MiniGL, co niestety jest trochę smutne. Priorytetem dla Hansa jest obsługa linii Polaris a nie nowe funkcje :doh:


Jak dla mnie postęp w tym zakresie i tak jest duży. Nie wszystko to co rzeczywiście jest zrobione pojawia się w dyskusji na Amigans.net. Co do wyników, to ja też nie do końca jestem przekonany czy te kompilacje Romana są dopracowane jak trzeba.

Fakt że od Q III od Kas1e na MiniGL działa na X5000 4 - 5 fps szybciej niż na OGles (w przypadku wolniejszego proca w mojej X1000 jest to 1 - 2 fps, więc nie wykluczam że na SAM 460 już teraz nowy wrapper daje więcej), mógłbym wytłumaczyć że jest to wczesna wersja GL4ES, czy że są jakieś inne braki w sterownikach, bibliotekach itp. Natomiast nijak nie mogę sobie wytłumaczyć że ta ostatnio skompilowana wersja działa w trybie MiniGL niemal dwa razy wolniej niż taki sam QIII na takim samym MiniGL, tyle że skompilowanym kilka lat temu przez Huna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 8 mar 2018, 00:47 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 21:57
Posty: 766
Jakie by nie były te kompilacje robione przez Romana to niestety są jedyne (widoczne), realne działania. Przy okazji można się wielu rzeczy dowiedzieć :shock: Generalnie, wychodzi jak wiele pracy trzeba jeszcze włożyć. Nova jest daleka od pełnego wykorzystania GPU. Polarisy mają priorytet. UVD cisza. Jest walka żeby łatwiej portować starocie na SDL. Trochę słabo jak na dwa lata po wprowadzeniu shaderów. Ale trzymam kciuki. Może po przekroczeniu jakiejś magicznej bariery nastąpi przełom ;)

...a koniec pierwszego kwartału tuż, tuż :cry:

PS. Tak z czystej ciekawości też bym chętnie zobaczył jakieś wyniki z SAM460 bo tam GPU mogłoby bardziej wspomóc słabe CPU.

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB R9250 SBLive! OS4.1 FE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 28 mar 2018, 00:38 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 21:57
Posty: 766
Pierwszy namacalny efekt pracy. Neverball/Neverputt stał się 2 a nawet 3 razy szybsze niż wersja MiniGL, dzięki wrapperowi GL4ES :D

http://www.amigans.net/modules/xforum/v ... post110366

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB R9250 SBLive! OS4.1 FE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 28 mar 2018, 06:09 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
Przemek napisał(a):
Pierwszy namacalny efekt pracy. Neverball/Neverputt stał się 2 a nawet 3 razy szybsze niż wersja MiniGL, dzięki wrapperowi GL4ES :D

http://www.amigans.net/modules/xforum/v ... post110366


No dobrze bo skurat Neverball to była jedna z tych produkcji, gdzie w przypadku kompów klasy A1 G4XE ewidentnie brakowało "pary" a i na A1 X1000 na dalszych bardziej rozbudowanych etapach poziom płynności gry spadał do granicy, która odbiegała od standardów jakie oferowały inne gry 3D dla MiniGL, nawet te teoretycznie bardziej skomplikowane jsk Jedi Academy cz RTCW. Drugą produkcją która została skompilowana na AmigaOS 4 niejako na kredyt (znaczy grać idzie ale komfort w zależności od trasy od średniego do takiego sobie) to SuperTux Kart, więc też by się przydało skompilować to pod nowsze rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 lip 2018, 01:10 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
"Zaz ain’t Z" - AmigaOS4 EGL renderer.



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 lip 2018, 08:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
Fajnie że to działa aczkolwiek na oko nie jest to ani szybciej, ani jakoś specjalnie wolniej niż dla wersji pod tradycyjne MiniGL, gdzie też mam w rozdziałce FullHD rezultaty mieszczące się w widełkach 80 - 100fps.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO