Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 10:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 2 paź 2017, 09:53 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Dokładnie, na mojego nosa na 90% płyta będzie z pamięcią. Nawet X1000 i X5000, które mają standardowe moduły na wszelki wypadek były zawsze sprzedawane z pamięcią. Nie wydaje mi się by z Taborem miało być inaczej.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 2 paź 2017, 11:30 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Przy x5000 nie było przymusu, można było kupić samą płytę a pamięci samemu, dużo taniej bo bez zdzierstwa amigakitu. Aczkolwiek niektóre pamięci nie chciały współpracować, zazwyczaj jakiś tani badziew.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 2 paź 2017, 12:21 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 20:09
Posty: 224
Lokalizacja: Katowice
Czyli to będą takie:
PC3-6400 (DDR3-800) o przepustowości 6,4 GB/s, istnieje też możliwość że będzie się dało użyć pamięci z wyższym taktowaniem zejść do ustawień 800. Praktycznie 2 gb, teoretycznie 4 gb, a 8gb to abstrakcja.

_________________
Niepoprawny Optymista


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 10:55 
Offline
Generał
Generał

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1829



Jest szybko i sprawnie:

1. W tle uruchomione Candy - animowany blat, aplikacja bardzo zasobożerna.
2. Obsługa kart Radeon HD, 7xxx, Rx na PCI-E.
2. Warp3D Nova - demo obracającego się sześcianu na którego ścianach w czasie rzeczywistym wyświetlany jest aktualny stan Pulpitu. Wszystko co robimy widzimy na sześcianie (uruchomione gry, filmy itp.)
3. Na temat obsługi FPU możemy przeczytać na najnowszym blogu Trevora:

--- Copy & Paste ---

http://blog.a-eon.biz/blog/

15Oct/17:

This time however, the plan is to show AmigaOS 4.1 running on the AmigaOne A1222 in a live public demonstration for the first time. Although there is still some work needed to done on audio and Ethernet drivers before the AmigaOne A1222 can be commercially released, the FPU optimization appears to be progressing well.

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 10:59 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lut 2016, 09:29
Posty: 20
Lokalizacja: Chotomów
To, że prace nad FPU trwają to wiadomo, natomiast nikt nie chce podać szczegółów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 17:21 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
No wygląda dobrze, szybko i gładko. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to ilość kolorów
dema w3d w tle, wyglądało jakby było ich mniej niż w true color.

Poza tym ciekawe jak ze stabilnością i przede wszystkim kiedy będzie w sprzedaży.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 17:57 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lut 2016, 09:29
Posty: 20
Lokalizacja: Chotomów
Mam wrażenie, że jeszcze sobie poczekamy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 20:27 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 20:09
Posty: 224
Lokalizacja: Katowice
Oby w tym roku, bo zaczynam wydawać odłożone pieniądze ;).

_________________
Niepoprawny Optymista


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 17 paź 2017, 20:21 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Typuję identyczny scenariusz jak przy X5000 (terminy prezentacji, wysyłki i organizacja sprzedaży).

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 paź 2017, 23:18 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 20:57
Posty: 1196
newhousik napisał(a):
Oby w tym roku, bo zaczynam wydawać odłożone pieniądze ;).


W jedynym z ostatnich wywiadów Trevor podał początek 2018 a w jego ostatnim blogu napisał, że do dokończenia jest audio i sieć.

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB HD7750 :mrgreen: SBLive! OS4.1 FE/A500/A600/A600+Furia/A1200/CD32/A4000D+A2320+PiccoloSD64


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 paź 2017, 10:07 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
To już z rok czasu słyszę że sieciówka to główny problem.
Kolejny rok zapowiedzi, Tabor i Alice to już trzeci raz będą na AmiWest :mrgreen:

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 paź 2017, 12:08 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Kokos napisał(a):
To, że prace nad FPU trwają to wiadomo, natomiast nikt nie chce podać szczegółów.


No dzisiaj wypłynęło trochę szczegółów od Daytony, ktory jednak zastrzega się że nie może za dużo powiedzieć.

No więc aktualny emulator FPU jest całkiem dobry o ile uzywa tylko kilku instrukcji, w miarę skomplikowania kodu wydajność spada. Thomas Frieden pracuje nad "Turbo FPU", co powinno rozwiązać wszystkie problemy z wydajnością. Procesor Tabora jest na tyle szybki że powinien chodzić z prędkością 1.5 raza większą od SAM460 przy sofcie specjalnie kompilowanym, tudzież takim z małą ilością kodu FPU i przynajmniej taką samą jak SAM460 z dużą ilością kodu FPU.

Tower 57 jest specjalnie skompilowany dla Taborowego SPE, więc działa szybciej niż na SAM460. Jednak nie wszystko da się łatwo skompilować dla SPE, np. Wings Remastered ze względu na intensywne wykorzystywanie starego Warp3D, nie jest łatwy do przeniesienia na SPE, dlatego Daytona zaleca by podejść do tej gry dopiero wówczas gdy będzie ukończony emulator "Turbo FPU".

Więcej szczegółów tutaj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 paź 2017, 15:52 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 22:31
Posty: 617
Mufa napisał(a):
Kokos napisał(a):
To, że prace nad FPU trwają to wiadomo, natomiast nikt nie chce podać szczegółów.


No dzisiaj wypłynęło trochę szczegółów od Daytony, ktory jednak zastrzega się że nie może za dużo powiedzieć.

No więc aktualny emulator FPU jest całkiem dobry o ile uzywa tylko kilku instrukcji, w miarę skomplikowania kodu wydajność spada. Thomas Frieden pracuje nad "Turbo FPU", co powinno rozwiązać wszystkie problemy z wydajnością. Procesor Tabora jest na tyle szybki że powinien chodzić z prędkością 1.5 raza większą od SAM460 przy sofcie specjalnie kompilowanym, tudzież takim z małą ilością kodu FPU i przynajmniej taką samą jak SAM460 z dużą ilością kodu FPU.

Tower 57 jest specjalnie skompilowany dla Taborowego SPE, więc działa szybciej niż na SAM460. Jednak nie wszystko da się łatwo skompilować dla SPE, np. Wings Remastered ze względu na intensywne wykorzystywanie starego Warp3D, nie jest łatwy do przeniesienia na SPE, dlatego Daytona zaleca by podejść do tej gry dopiero wówczas gdy będzie ukończony emulator "Turbo FPU".

Więcej szczegółów tutaj.


Nie łapę tego, dlaczego muszą emulować fpu na maszynie, która ma procek z fpu?
Poza tym coś tu jest nie teges, bo skoro Wings używają "starego dobrego Warp3D" to czemu to jest nie kompatybilne z nowym,
i jaką wersję W3D ma na myśli? Tyle pracy wkłada Hans w sterowniki a one są niecacy dla Tabora? Jak dla mnie to za dużo tych Warpów3D, W3D nova,
RadeonówHD 1.x, 2.x a teraz jeszcze 3.x. A czy coś wykorzystuje te dobrodziejstwa? Czy tylko piszą je, a po skończeniu dawaj następną wersję,
i nic to, że softu na to nie ma. Ja wiem że Hans wszystkiego sam nie napisze, bo on wyspecjalizował się w sterownikach, ale kurcze mogli by całą
parę wpuścić w rzeczy takie jak filmy FullHD, bo co z tego że karty będą wstanie obsługiwać wyświetlacze 4K jak nie będzie co na nich wyświetlać,
mała rozdzielczość na tych wypasionych monitorach będzie jeszcze większą pikselozą niż teraz na moim 1920x1280.

_________________
AmigaOne X5000/020, Sapphire Radeon R9 270X Toxic, 2GB RAM.
Amiga1200/060 32MB RAM
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 paź 2017, 16:47 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 20:57
Posty: 1196
Muszą emulować bo procek Tabora ma niekompatybilne fpu. Co do reszty to po prostu jeszcze nie ma nic pod W3DNova. A gry pisane są pod stare W3D bo jest najpopularniejsze, niestety. Co do wspomagania dekodowania wideo to mamy znowu tajemnicę. Nie wiadomo czy pracują. Niby AMD uwolniło okumentację do tego ale Hans ostatnio zastanawiał się nad innym rozwiązaniem. Tak jakby zadanie było zbyt duże albo dokumentacja niepełna. Ciężko powiedzieć....Ja przestałem na to liczyć.

PS. Stare i nowe W3D to dwie inne bajki.

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB HD7750 :mrgreen: SBLive! OS4.1 FE/A500/A600/A600+Furia/A1200/CD32/A4000D+A2320+PiccoloSD64


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 paź 2017, 19:08 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
No cóż na następnej dużej imprezie w nadchodzący weekend, będzie gościł zarówno Daytona jak i Huno. Nie chcę głośno prorokować konkretów, bo po ostatniej porażce jaką był Amiwest można się łatwo czymś takim zbłaźnić, więc ograniczę się jedynie do stwierdzenia że ubogi kalalog pozycji wykorzystujących Warp3D Nova, teoretycznie może ulec powiększeniu zarówno na polu gier jak i softu użytkowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO