Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest środa, 22 maja 2019, 07:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 1 gru 2014, 19:53 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1282
PPaint 7.1c AmigaOS 3.x - do pobrania za darmo ze strony A-EON.

Aktywny link na końcu strony:
http://ppaint.amistore.net/index.php


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 1 gru 2014, 23:15 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 759
Raczej nie ma szansy na nowszą wersję Deluxe Painta, ale fajnie by było, gdyby w kolejnych wersjach Personal Painta wprowadzili możliwość tworzenia animacji jak jest w Deluxie Paincie :) Program wówczas zyskał by bardzo dużo :)

_________________
Amiga Rulez / YouTube


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 12:44 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3452
Możliwość tworzenia animacji to jest cały czas. Nawet sprawdzałem tę natywną wersję 7.3 pod kątem tworzenia animacji na Amidze One (bo z tworzeniem formatu anim na nowych sprzętech jest ciężko) i muszę powiedzieć że się taką animkę bezproblemowo udało utworzyć. Z odtwarzaniem tego bezpośrednio pod PPaintem jest już gorzej (znaczy odtwarza się ale nie tak jak trzeba), natomiast nie było problemu z poprawnym odtworzeniem animacji z PPainta pod systemowym Multiviewem.

Co do postulowanych zmian, to dla mnie najważniejszą byłoby zerwanie z ograniczeniem do 8-bitowej palety kolorów, wówczas byłaby konkurencja dla Perfect Painta 68k, który swego czasu był dostosowywany do poprawnej współpracy z AmigaOS 4.0, ale dzisiaj mamy już czasy 4.1 i tak poprawnie to on niestety nie działa. No i byłaby konkurencja wobec TvPainta, który działa jak najbardziej poprawnie i jest programem wciąż znakomitym, lecz niestety klątwa jednopoziomowego undo jest trudna do zniesienia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 15:37 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 759
O ile mnie pamięć nie myli, to już ponad dekadę temu PP miał operować na 24 bitowej palecie:think: Pozostaje czekać i zobaczymy jakie wprowadzą kolejne zmiany :) P.S. Tylko jedno undo jest też w DP co jest się niejako zmuszonym do częstszego zapisywania :)

_________________
Amiga Rulez / YouTube


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 16:06 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 06:09
Posty: 441
Mufa napisał(a):
lecz niestety klątwa jednopoziomowego undo jest trudna do zniesienia.
Przy jednopoziomowym Undo (który jest również w DeluxePaincie firmy Electronics Arts) da się pracować - wystarczy zmienić (dostosować) sposób pracy przy obrazku.

Zasady są proste:
  • Wykorzystaj możliwość pracy na dwóch stronach w programie graficznym. Na drugiej stronie eksperymentuj z obrazkiem do woli,
  • Pracuj nad pierwszym i drugim planem niezależnie od siebie; potem połącz oba plany,
  • Podziel pracę na etapy, po zakończeniu jednego etapu zapisuj obrazek na dysk,
  • Podziel obrazek na kilka brushy, pracuj niezależnie na każdym z nich,
  • Jeśli zamierzasz wprowadzać istotną modyfikację obrazka/brusha zrób jego kopię i ew. zapisz na dysku.

Trzymając się tych prostych zasad sprawisz, że jednopoziomowe Undo stanie się w praktyce nieskończonym, zaś praca nad obrazkiem przyjemnością. :thumbup:

_________________
Robert "MasterMax" Szacki - Inner Power Software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 16:36 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3452
Hextreme napisał(a):
Mufa napisał(a):
lecz niestety klątwa jednopoziomowego undo jest trudna do zniesienia.
Przy jednopoziomowym Undo (który jest również w DeluxePaincie firmy Electronics Arts) da się pracować - wystarczy zmienić (dostosować) sposób pracy przy obrazku.

Zasady są proste:
  • Wykorzystaj możliwość pracy na dwóch stronach w programie graficznym. Na drugiej stronie eksperymentuj z obrazkiem do woli,
  • Pracuj nad pierwszym i drugim planem niezależnie od siebie; potem połącz oba plany,
  • Podziel pracę na etapy, po zakończeniu jednego etapu zapisuj obrazek na dysk,
  • Podziel obrazek na kilka brushy, pracuj niezależnie na każdym z nich,
  • Jeśli zamierzasz wprowadzać istotną modyfikację obrazka/brusha zrób jego kopię i ew. zapisz na dysku.

Trzymając się tych prostych zasad sprawisz, że jednopoziomowe Undo stanie się w praktyce nieskończonym, zaś praca nad obrazkiem przyjemnością. :thumbup:


Przyjemnością, ale pod warunkiem że jest się bezkrytycznym fanem retro. Jednak dla mnie najczęściej uruchamianym programem graficznym na Amidze jest Gimp. Tam jednak nie musisz niczego dzielić na części, bo masz praktycznie dowolną liczbę osobnych warstw, masz ograniczone tylko wielkością pamięci Undo, oraz pełną historię operacji, do której możesz wrócić bez przedzierania się przez system cofania krok po kroku.

Wiem że programy malarskie to nie programy do image processingu i pewnie wszystkich rzeczy przenieść się tam nie da, niemniej taką pełną historię operacji do Personal Painta można by zaimplementować, zwłaszcza w wersji dla AmigaOS 4, gdzie mało kto ma dzisiaj mniej niż 0.5GB RAMu. Na szczęście przynajmniej w kwestii undo Personal Paint nie wygląda tak źle i w zasadzie można sobie ustawić dowolną liczbę cofnięć. Ja w preferencjach programu wprowadziłem sobie liczbę 200, bo na ustawieniach domyślnych programu, wziętych chyba z klasyka było można jedynie cofnąć się kilkanaście razy wstecz i juz podczas wstępnych testów zbrakło mi cofnięć.

Że DeluxePaint miał jednopoziomowe undo to już nawet zapomniałem, ale przyznam się że lata tego nie używałem. Jeszcze w czasach AGA, większe możliwości dawał Brillance, a już w czasach AGA, bezdyskusyjnymli liderami byli dla mnie TvPaint i PerfectPaint. Ten PersonalPaint zawsze gdzieś tam na twardym dysku był, bo dołączali go do A1200 Magic, bo potem dawali go na CoverCD MA, bo dosyć dobrze chodził pod AmigaOS 4 itd.itp. Natomiast stary król prorgamów malarskich DeluxePaint, szybko u mnie poszedł w zapomnienie, mimo że pod AmigaOS 4 też podobnież działa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 18:04 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:11
Posty: 759
Używałem, ale nie pamiętam już za dobrze wszystkich funkcji w Brillance, ale Deluxe Paint daje możliwość tworzenia animacji bez konieczność ręcznego klatkowania, coś ala po ścieżce :) Często do animowania napisów mi się to przydawało. Do animacji 2d Deluxe Paint dla mnie był w czołówce :thumbup: A kojarzy ktoś Paint Bench i Digi Paint? :)

_________________
Amiga Rulez / YouTube


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 2 gru 2014, 20:20 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3452
parallax napisał(a):
Używałem, ale nie pamiętam już za dobrze wszystkich funkcji w Brillance, ale Deluxe Paint daje możliwość tworzenia animacji bez konieczność ręcznego klatkowania, coś ala po ścieżce :) Często do animowania napisów mi się to przydawało. Do animacji 2d Deluxe Paint dla mnie był w czołówce :thumbup: A kojarzy ktoś Paint Bench i Digi Paint? :)


Digi to pamiętam, ale o Paint Bench pierwsze słyszę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 10 lut 2019, 20:47 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1282
Nowa wersja PPaint 7.3c [PPC] i [68k]

--- Copy & Paste ---

https://forum.amiga.org/index.php?topic=73938.0

A new version of Personal Paint for OS3 and OS4 is arriving soon from A-EON Technology.
It will be a free download update available to registered customers who already purchased v7.3 from http://www.ppaint.com

Changes
The main ppaint executable has been updated and also the personal_req.library


Changes for this build against 7.3.b:


Feature additions:

Add polygon mode to grab brush tool.
Update Itialian translation (contributed Luca Longone)

Bug fixes:

Fix long filename support.
Fix buffer overflows in brush scaling.
Fix buffer overflows in brush shearing.
Extend internal brush structure to include shear status values so that when
shearing brush twice in a row is starts from the current sheared state and
not the original brush state.

Fix incorrect calculation of visble files in builtin requester resulting in an occasional corrupt looking filename at end of file list.
(personal_req.library 1.6)

Thanks to Amiga Developer Team member Andy Broad for his work on this project.

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 5 mar 2019, 23:53 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3452
Dzisiaj wreszcie aktualizacja jest do pobrania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO