radzik napisał(a):
Wychodzi na to, że muszę odświezyć temat UAE. Strasznie słabo mi działa Alien Breed 3D 2 i Breathless, na pełnym ekranie, gubi klatki. Przestawiałem opcje, ale generalnie mam wrażenie, że nie ma 25 fps, co najwyżej połowa. Ktoś coś wie? Bo nie chcę wstawić na YT babola.
P.S. Tego LW masz pod E-UAE zainstalowanego? Bo u mnie na OS 4 nie działa, a na Pegu działał...
Ile masz MIPSów pod Sysinfo? Jeśli wierzyć temu programowi to np. X1000 jest pod E-UAE mniej więcej odpowiednikiem 060?66MHz. Ja co prawda nigdy fizycznej 060 nie miałem, bo swoją przygodę z klasykiem zakończyłem na Blizzardzie PPC z 040 + BVision lecz zaryzykuję stwierdzenie że dla większości gier 3D, sześćdziesiątka jest zbyt słaba by grać w hi-resie.
My już jesteśmy trochę rozpieszczeni patrząć np. ile fps wyciąga Doom na Amidze One, lecz jak tak patrzę na wyniki z forum Apollo (wiem że to nie jest do końca miarodajne, bo niewygodne posty są kasowane lecz mimo wszystko jakiś to punkt odniesienia stanowi), to ADoom.WOS wyciągał na mocno kręconym klasycznym PPC
CyberstormPPC 604e/333 + 060/50 zaledwie 16fps w 800x600 a ADoom 68k na .Wampirze w 640x480 22fps.
Teraz weź pod uwagę że silniki AB 3DII i Breathless są starsze i zapewnie mniej zoptymalizowane niż ADoom i że te gry nie były pisane z myślą o kartach graficznych (nie licząc nieoficjalnej łatki na Alien Breed), wreszcie że szczytem marzeń autorów było uzyskanie płynności przy pikselach 1x1 ale w
low-resie. Ja też się kiedyś zdziwiłem odpalajac na pełnym ekranie Glooma, kiedy zobaczyłem prędkość wcale nie lepszą od tej jaką pamiętałem z czasów 040/33MHz. Dopiero po chwili zorientowałem się że przecież wtedy to ja grywałem w Glooma w 320x256, a wieć
na 4 razy mniejszym ekranie. Zmieniłem więc rozdzielczość w preferencjach gry, zmieniłem też odpowiednie opcje w uae.RC, wyłączając skalowanie grafiki i wówczas Gloom na tej wirtualnej sześćdziesiątce zaczął całkiem zgrabnie pomykać.
Tak więc do kręcenia filmów, doradzałbym wyłączenie skalowania i uruchamianie gier w low-resie tak jak to się robiło 20 lat temu (choć wtedy niestety gra nie wypełni całego ekranu w najniższej rozdziałce oferowanej przez współczesne Radeony), no chyba że X5000 ma tekiego "pałera" że oferuje pod E-UAE prędkość 060 x 3. Mimo wszystko jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie taki że w momencie gdy był robiony Breathless, gdzieś koło 1995 roku to standardem była 020 z fastem a 030, to już była całkiem mocna turbina. O ile mnie pamięć nie myli to Blizzard 060 dopiero w 1996 wszedł na rynek. Niektóre gry nie były do końca poprawnie pisane pod lepszy sprzęt np. nasza rodzima Cytadela, kţóra chwali się tym że jest jedynym "prawdziwym Doomowcem" na A500, niestety była tak skopana że na moim Blizzardzie 030/50MHz a potem Blizzku PPC z 040/33MHz działała dokładnie tak samo wolno jak na A500 z 1MB RAM.
Dodam jeszcze że Nemac IV, co już zresztą kiedyś
opisywałem działa bez pośrednictwa E-UAE dzięki czemu nawet w wysokiej (jak na standardy klasyka) rozdzielczości działa na tyle dobrze iż śmiało można wrzucać film na YT.