Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest sobota, 8 maja 2021, 23:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 31 mar 2021, 19:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
adam napisał(a):
możesz to zrobić programowo obserwując różnice temperatur jeśli masz jakiś sensor i utilek który to podaje.


Tak że pomysł był ciekawy, ale własnie sprawa rozbija się o utilek, który by to wyświetlał, wszystkie znane mi czy utilki czy dockies, skupiają się jedynie na temperaturze CPU. Nie wiem czy jest coś co wyświetla temperaturę GPU. Tak że tą metodą tego nie sprawdzę, chyba że ktoś zna taki programik. Żadnego fizycznego sensora też nie posiadam.


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 31 mar 2021, 20:21 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1162
Sugerowałem się " SensorMaster library: a new hardware Sensor API for the first time on next generation systems.", że może coś dodali.
A te "Power Prefs" coś wyświetla, jakieś wartości? Czy tylko są trzy przyciski mocy "dużo, średnio, mało"?

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 31 mar 2021, 21:42 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
adam napisał(a):
Sugerowałem się " SensorMaster library: a new hardware Sensor API for the first time on next generation systems.", że może coś dodali.
A te "Power Prefs" coś wyświetla, jakieś wartości? Czy tylko są trzy przyciski mocy "dużo, średnio, mało"?


Dużo, mało oraz dynamicznie. Zapewne ten sensor master odpowiada za tę trzecią wartość, czyli dynamiczną regulację w zależności od potrzeb, ale wskazań temperatury nigdzie użytkownikowi nie wyświetla. Choć jeszcze jutro to sprawdzę, może gdzieś coś da się wyczytać jakąś komendą w konsoli, ale dużych nadziei nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 1 kwi 2021, 16:01 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
Na razie zrobiłem jeden krótki test tego mechanizmu zarządzania energią. Zapuściłem sobie Shaderjoy 1.19 i wczytałem testowy projekt, który jest chyba dosyć wymagający bo wyświetla w jednym oknie cztery różne demka jednocześnie. Normalnie mam DPM na max (domyślne ustawienie to dynamic, ale jak już pisałem wcześniej mam wóczas problemy z akceleracją dekodowania wideo), przy tych ustawieniach demka chodza 75fps, czyli w zgodzie z vsync bo mam monitor 75hz. Jak przełączyłem ustawienia DPM na low, to prędkość demek natychmiast spadła do 37fps, natomiast gdy włączyłem dynamic, skakała tak między 65 a 69fps, najczęściej oscylując wokół 67fps.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwi 2021, 19:53 
Offline
Ultra forumowicz
Ultra forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 22:11
Posty: 1503
Mój Radeon Sapphire Pulse RX 560 4GB oraz ASUS RX560 2GB Unplugged działają.
Wygląda to niesamowicie gdy lecą 4 filmy FullHD z dragowaniem ekranów i odpaloną przeglądarką OWB.

Wydaje się, że jedyny problem to doszlifowanie narzędzia Power odpowiadającego za dostarczenia odpowiedniego napięcia do karty Radeon RX oraz zaktualizowanie go dla Radeon HD.

To się dzieje .....

PS.
W newsie na AWN jest błąd - poniżej poprawna numeracja bibliotek dla Enhancer 2.0:

RadeonHD v3.6 (updated) ===> v3.7
RadeonRX v2.4 (added) ===> OK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 kwi 2021, 12:41 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 23
Ja zainstalowalem Enhancera 2 i zaczely sie dziwne zachowania.
Podczas uruchamiania systemu czesto wisi na planszy os4.1 loading
Klikniecie na Update zawiesza system i koniec...
Strach sobie cos "poprawić"... nawet nie wiem jak to odkręcić teraz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 kwi 2021, 21:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
arturB napisał(a):
Ja zainstalowalem Enhancera 2 i zaczely sie dziwne zachowania.
Podczas uruchamiania systemu czesto wisi na planszy os4.1 loading
Klikniecie na Update zawiesza system i koniec...
Strach sobie cos "poprawić"... nawet nie wiem jak to odkręcić teraz


No niestety jest trochę bugów w ES. Niebawem napisze na blogu o moich doświadczeniach w tym względzie. Na PPA doradzałem Ci aby przy instalacji, nie klikać machinalnie na przycisk "tak" i nie zastępować wszystkich elementów, a wręcz przeciwnie. Nie wiem na ile się do tego zastosowałeś. Odkręcić można to w ten sposób że na partycji systemowej w katalogu storage masz backup nadpisanych plików, ścieżka powinna wyglądać mniej więcej tak System:Storage/Enhancer_Software_v2.0_. Możesz stamdąd przekopiować spowrotem poprzednio nadpisane pliki. Oczywiście niekoniecznie wszystkie (bo szkoda by było np. tracić nowych wersji sterowników graficznych). No ale metodą prób i błędów możesz przywracać częściowo pewne elementy i sprawdzać czy wpływa to u Ciebie na stabilność.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 9 kwi 2021, 22:59 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 23
Cytuj:
No niestety jest trochę bugów w ES. Niebawem napisze na blogu o moich doświadczeniach w tym względzie. Na PPA doradzałem Ci aby przy instalacji, nie klikać machinalnie na przycisk "tak" i nie zastępować wszystkich elementów, a wręcz przeciwnie. Nie wiem na ile się do tego zastosowałeś. Odkręcić można to w ten sposób że na partycji systemowej w katalogu storage masz backup nadpisanych plików, ścieżka powinna wyglądać mniej więcej tak System:Storage/Enhancer_Software_v2.0_. Możesz stamdąd przekopiować spowrotem poprzednio nadpisane pliki. Oczywiście niekoniecznie wszystkie (bo szkoda by było np. tracić nowych wersji sterowników graficznych). No ale metodą prób i błędów możesz przywracać częściowo pewne elementy i sprawdzać czy wpływa to u Ciebie na stabilność.


Pierwsze co udalo sie uratowac to zwiechy przy uruchomieniu Updater-a. Trzeba bylo wywalic ze startupa NotificationServer. To on w moim przypadku miesza - lub poprostu Updater zle dziala z nim - ale widziale ze inne apki wysylajace komunikat do NotificationServer rowniez zawieszaja sie. Reszta po tym zabiegu zdaje sie byc OK. BTW to nie powinno tak wygladac. Mam nadzieje ze pojawia sie jakies fixy do tego. W koncu za darmo nie bylo ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 10 kwi 2021, 08:43 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
A to dziwne, bo u mie akurat z notyfikacjami wszystko jest ok. A teoretycznie ja powinienem mieć tutaj bardziej pod górę, bo używam jednocześnie systemowego mechanizmu notyfikacji (którego niestety nie dodano do ostatniego update AmigaOS), więc dwa serwery to większa szansa że coś się z czymś pogryzie, a nie zauważyłem najmniejszego problemu w działaniu zarówno jednego jak i drugiego. A fixy chyba będą bo już na zagranicznych forach pojawiają się informację że poprawiono ten czy inny problematyczny element.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 10 kwi 2021, 14:00 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
Przemek napisał(a):
Dalej "mówi się", że Radeony SI dostaną wspomaganie, ale w późniejszym terminie.



Przeglądając dzisiaj "bebechy" ES 2.0 pod kątem dalszej części mojej recenzji natknąłem się na katalog firmware. A tam na pliki:
polaris10_uvd.bin
polaris11_uvd.bin
polaris12_uvd.bin

ale i również
Tahiti_uvd.bin

Nie wiem czy to coś znaczy i czy można na podstawie tych plików wyciągać jakieś wnioski. Niemniej gdyby jednak wyciągać, to faktycznie oznaczałoby wsparcie dla SI, ale tylko tego z najwyższej półki, bo nazwa kodowa Tahiti jest przypisana od Radeona HD 7870XT do Radeona HD 7970. Takie karty chyba nie występują w wersji niskoprofilowej, co byłoby przydatną cechą we współpracy z małymi Amigami One.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 11 kwi 2021, 10:41 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 23
Mnie z punktu widzenia uzytkownika koncowego - z nieco tylko wieksza swiadomoscia - interesuje by te rzeczy jakos same znalazly sie we wlasciwych miejscach a komp nie wymagal magii zeby dzialal. Z mojej amigi NG w tej chwili korzystaja tez mlodsze osoby 18 i 7 lat. To sa incydentalni amigowcy, bo oczywiscie pecetow w domu wiecej niz mieszkancow, ale jesli maja sprobowac cos w tym srodowisku kiedys cos zrobic to musi dzialac.
Fajnie by bylo gdyby rownolegle z rozwojem grafiki - co ma kolosalne znaczenie dla gier, pojawilo sie wsparcie rdzeni - bo bez tego apki typu blender dostaja sporej zadyszki - ten zreszta na OS4 jest juz mocno zacofany - nie przez przypadek pewnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 14 kwi 2021, 08:15 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 23
Moje spostrzezenia:
Tapeta na ekranie o rozmiarze wiekszym niz wyswietlany ekran - w trybie center powoduje czeste niewlasciwe uruchomienie startupa i system w praktyce nie dziala. Znaczy uruchamia sie ale bez dzwieku i elementow w WBStartup. Mozna jedynie otwierac katalogi. Zachodzilem w glowe co nie tak bo juz wszystko w miare dzialalo az mnie ruszylo ze jedyna rzecza ktora sie zmienila to obrazek w tle workbencha. Po usunieciu tego wszystko chodzi dobrze.
OpenGL - sciagnalem jakies gry ( nieco starsze ) z os4depot i proba uruchomienia wyrzyca komunikat ze nie moze otworzyc OpenGL... Niby najnowsze w ostatnim ES ? Ktos ma takie objawy? Probowalem uruchomic gre Torcs oraz dema z biblioteki OpenGL od kast1e
Kolejna sprawa to czy po aktualizacji ES nie powinny na YouTube filmy sie dawac odtworzyc przy wsparciu hw? Zainstalowalem OWB beta oraz skrypt ktory powinien przy maksymalizacji okna dac hw wsparcie ale widze ze to nie robi nic. Moze cos zle robie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 14 kwi 2021, 19:01 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
arturB napisał(a):
Moje spostrzezenia:
Tapeta na ekranie o rozmiarze wiekszym niz wyswietlany ekran - w trybie center powoduje czeste niewlasciwe uruchomienie startupa i system w praktyce nie dziala. Znaczy uruchamia sie ale bez dzwieku i elementow w WBStartup. Mozna jedynie otwierac katalogi. Zachodzilem w glowe co nie tak bo juz wszystko w miare dzialalo az mnie ruszylo ze jedyna rzecza ktora sie zmienila to obrazek w tle workbencha. Po usunieciu tego wszystko chodzi dobrze.


Dziwne, ja co prawda staram się raczej mieć obrazek w rozdzielczości ekranu, ale bywało w przeszłości ze miałem obrazek WB skalowany i problemów nie miałem. A praktycznie zawsze od 2004 roku mam skalowane tło w oknach i nigdy nie odczuwałem z tego powodu dyskomfortu w użytkowaniu AmigaOS 4.

Cytuj:
OpenGL - sciagnalem jakies gry ( nieco starsze ) z os4depot i proba uruchomienia wyrzyca komunikat ze nie moze otworzyc OpenGL... Niby najnowsze w ostatnim ES ? Ktos ma takie objawy? Probowalem uruchomic gre Torcs oraz dema z biblioteki OpenGL od kast1e


Torcs z OS4Depot wymaga do działania starego Warp3D i MiniGL (nawiasem mówiac, słaby port, który słabo chodzi). Domyślam się że nie masz Polarisa, tylko jakiegoś Radeona HD 7xxx, czy też R7xxx. Jeśli jest tak jak myślę, to musisz mieć klasyczną wersję Warp 3D dla Radeonów z rodziny SI. Tego o ile pamiętam nie ma standardowo w ES, trzeba to osobno dokupić.
Musisz wejść na Amistore, do katalogu drivers, widzę że aktualnie jest tam tylko jedna pozycja, właśnie to czego potrzebujesz. W takim układzie zadziałają Ci dema z MiniGL, zadziała Torcs, zadziałają Jedi Outcast, Jedu Academy, Shogo, Warzone 2100, Hexen 2, Quake 2 i koło 30 innych gier, których porty pojawiły się tak do 2016 roku. Z tym co masz standardowo w ES, czyli z Warp3D Nova, to możesz pobróbować Barony, o którego ongiś pytałeś na PPA, tudzież np. gry Spencer, SuperTux Kart, Reborn To Castle Wolfenstein, Alien vs. Predator czy trochę innych gier sportowanych przez Huna (musisz z tej strony ściągnąć jeszcze dodatkowo jego bibliotekę EGL).

No chyba że masz Polarisa, wtedy to co napisałem na temat gier pod Warp3D Nova, się nie zmienia, natomiast starsze gry opierające się o MiniGL, możesz uruchamiać używając tej bibiloteki (klasycznego Warp3D w takim układzie nie kupuj).

Cytuj:
Kolejna sprawa to czy po aktualizacji ES nie powinny na YouTube filmy sie dawac odtworzyc przy wsparciu hw? Zainstalowalem OWB beta oraz skrypt ktory powinien przy maksymalizacji okna dac hw wsparcie ale widze ze to nie robi nic. Moze cos zle robie?


Jak nie masz Polarisa, to nie masz prawdziwego UVD. Nawet jeśli masz Polarisa, to i tak nie masz UVD w przeglądarce. Pisałem w ostatnim artykule, że jak na razie jedynym programem który obsługuje takie wsparcie jest odtwarzacz Emotion. Można oczywiście skonfigurować sobie Odyssey żeby odtwarzał filmy za pomocą zewnętrznego odtwarzacza. Natomiast jeśli chodzi o wewnętrzny odtwarzacz, to w trybie pełnoekranowym masz akcelerację realizowaną przez kompozycję obrazu, jaka jest różnica w wydajności obu rozwiązań, też pisałem w ostatnim artykule.

Przeglądarka się nam starzeje z miesiąca na miesiąc, coś co działało rok temu od strzału, dziś nie jest takie oczywiste. Mój przepis na pełnoekranowe filmy na wewnętrznym odtwarzaczu Odyssey. Ustawiam spoofing na Chrome 80, jak się ładuje strona YT i widzę już okno z filmem, klikam na przycisk zatrzymania transferu (gdyż u mnie pozostałe rzeczy poza wideo, już i tak się nie wyświetlają, więc szkoda tracić czas), potem w oknie z filmem klikam na tryb pełnoekranowy i takie wyświetlanie, cały czas działa całkiem dobrze. Oczywiście dalej działa to w oknie, aby to wyglądało zbliżenie do tego co na PC, trzeba ręcznie wbić klawisz F11, możesz sobie jeszcze dodatkowo kliknąć na środkowy przycisk myszki, to Ci zniknie GUI z paskiem postępu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 14 kwi 2021, 19:48 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): czwartek, 8 kwi 2021, 13:48
Posty: 23
A to dobrze ze mowisz, ze to o Warp3D hodzi. Myslalem ze nowe aktualizacje maja "rownanie poziomu" driverow.
Mi na chrome 80 pokazuje tylko szare okienka. Odpalam wersje dla mobilkow i wtedy w miare to wyglada jak normalny youtube. Natomiast powiekszanie okna nic mi nie poprawia a wrecz jest wolniej i klatkuje. Jak zmniejsze do 1/4 ekranu i jakosc 360linii to chodzi akceptowalnie. Nie wiem doprawdy jak to poustawiac zeby chodzilo jak innym co pokazuja na YT. Mam karte RHD R7 250


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 15 kwi 2021, 18:57 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 3971
arturB napisał(a):
A to dobrze ze mowisz, ze to o Warp3D hodzi. Myslalem ze nowe aktualizacje maja "rownanie poziomu" driverow.
Mi na chrome 80 pokazuje tylko szare okienka. Odpalam wersje dla mobilkow i wtedy w miare to wyglada jak normalny youtube. Natomiast powiekszanie okna nic mi nie poprawia a wrecz jest wolniej i klatkuje. Jak zmniejsze do 1/4 ekranu i jakosc 360linii to chodzi akceptowalnie. Nie wiem doprawdy jak to poustawiac zeby chodzilo jak innym co pokazuja na YT. Mam karte RHD R7 250


Tak wersja mobilna choć wygląda lepiej, to działa wolno. W takim układzie jakoś inaczej odrysowywany jest ekran, czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie, bo wątki na ten temat były na amigans.net z rok temu, fakt jest faktem że w wersji mobilnej wideo na YT działa dużo wolniej niż w wersji tradycyjnej.

Na tym filmie z kartą muzyczną, widać że Kas1e ma jakiś sposób by nie było szarych kwadracików, tylko YT wyglądało w miarę normalnie, a i filmy też odtwarzały się normalnie (albo ma nowszą niepubliczną betę Odyssey). Ja gdy kilkam np. na poniższy film, zagnieżdzony na naszym forum i klikam na tryb pełnoekranowy, to mi to działa nawet bez podszywania się pod inną przeglądarkę. Jeśli natomiast zamiast oglądać bezpośrednio na forum, skorzystam z opcji obejrzyj w YT, to w takim wypadku mam szare kwadraciki. Jeśli jednak podszyję się pod Chrome 80 i przeładuję stronę na YT, to co prawda nadal nie mam prawie nic (nie widze już komentarzy, czy miniatur kolejnych filmów), jednak okno z filmem mam i ten zaczyna się odtwarzać i oczywiście mogę przełączyć na tryb pełnoekranowy. Powinieneś mieć tak samo, jesli nie to przeanalizuj ten wątek na amigans.net o ile pamiętam byłą tam stosowna instrukcja, jak dokładnie instalować skrypty. Testy możesz przeprowadzać na moim filmie, w którym recenzuję betę 5. Niestety film był kręcony rok temu, dziś już tak dobrze to nie działa.



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO