Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest środa, 27 paź 2021, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 19 wrz 2021, 08:22 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 526
Mufa napisał(a):
Super, ale szkoda że w pewnym momencie zrezygnowałeś z kompatybilności w górę, nie wiem jaki był tego powód. Chodziło o prędkość działania?

Tak, głównie chodzi o prędkość działania. Przy rysowaniu na Amidze klasycznej można to robić na dwa sposoby -

1. za pomocą koprocesora graficznego (Blittera) na bitplanach. Wówczas wygodnie możemy łączyć pierwszy i drugi plan za pomocą tzw. masek bitowych oraz korzystać również z prostego i szybkiego kopiowania kafli, niedostępnego z poziomu funkcji systemowych.

2. za pomocą procesora i formatu chunky pixels. W tym przypadku można korzystać z jednostki Akiko w Amidze CD32 do szybkiego rysowania - albo z procedury konwersji.

Systemowe implementacje rysowania z maską BltMaskBitMapRastPort() są nieco wolne, dlatego wolę odwoływać się do koprocesora bezpośrednio.

Z kolei chunky pixels wymaga zupełnie innego podejścia i ma inne wymagania - np. Amiga CD32 lub właśnie RTG.

Jest też kwestia synchronizacji animacji, do której wyjątkowo dobrze nadaje się drugi koprocesor wideo Amigi (Copper), co nie jest bez znaczenia.

Grę celuję w Amigę 500 wzwyż dlatego też te rozwiązania, z których korzystam są wręcz nieodzowne - mimo, że gra działa pod systemem na ekranie intuition i w wielozadaniowości.

Gdybym robił grę pod grafikę chunky, czyli CD32 lub RTG, tutaj wygodnie dałoby się podpiąć to pod RTG, jednak tak jak napisałem wymaga to całkowicie innego podejścia.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 19 wrz 2021, 19:49 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): sobota, 25 maja 2019, 11:07
Posty: 46
Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić.

_________________
- nie cierpię peceta !!! -


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 20 wrz 2021, 05:36 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 526
AmigaMafia napisał(a):
Postać porusza się skokowo czy płynnie? Bo z filmiku trudno to ocenić.

Oczywiście płynnie. :)

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO