Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest środa, 20 mar 2019, 03:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 18:23 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
http://www.hyperion-entertainment.com/index.php/news

Shogo: Mobile Armor Division available as digital download for AmigaOS 3 and 4


Shogo: MAD coverBrussels, March 17, 2019

Hyperion Entertainment CVBA is pleased to announce the immediate availability of the first-person shooter game Shogo: Mobile Armor Division for AmigaOS 3 (WarpOS) and AmigaOS 4.1 Final Edition from the direct downloads section of our website.

Customers can now buy this amazing game as a purely digital version at a price of only EUR 14.95 incl. VAT* for download from our restricted download area. The downloadable content consists of an image of the original CD for AmigaOS 3 (WarpOS) and an archived game drawer for AmigaOS 4.1 Final Edition.

The excellent port to AmigaOS 4.1 Final Edition was done by Frank Menzel, who was already responsible for the just as excellent ports of Gorky 17 and Descent: Freespace.

Customers who already bought the boxed version will be able to download the AmigaOS 4.1 Final Edition version free of charge after registration of their copy.

* may very depending on your local taxes

========================================

Shogo MAD (AmigaOS) - 1.5

Suma częściowa: 52.30 zł
Kwota VAT (23%) : 12.03 zł
----------------------------------
Cena ogółem: 64.33 zł


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:03 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
Kupione i zarejestrowane na stronie Hyperionu.

PS.
Nie przeszkadzać męczę X1000 i X5000 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:08 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
Kupione, widzę w wymaganiach PPC 500MHz. Gdyby Amigafan jeszcze amigował, znowu zrobiłby jazdę że "port spieprzony, bo przecież pierwsza wersja wymagała PPC 603e 160MHz" :D :D

Ogólnie to Shogo w przeciwieństwie do Hereticów czy Quake'ów było jedyną "powerną" grą tego typu, której nie udało mi się przejść w czasach klasyka, więc będzie teraz okazja. W sumie to tydzień temu uległem małemu wypadkowi, mam parę tygodni chorobowego, a że nie za bardzo mogę chodzić to zabijałem czas grając w Herosów pod DOSBoxem, więc jak dla mnie to Hyperion / Entwickler X idealnie wstrzelili się z terminem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:19 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
EntwicklerX Rulez ! - gra jest śliczna, port super miodny, muzyka klimatyczna.

Gorky17, Descent FS, Shogo ... jeszcze Heretic II i Soldier of Fortune.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:25 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
W sumie to dopiero teraz doczytałem że zarejsetrowani użytkownicy wersji BOX mają uaktualnienie za darmo. Ja miałem zarejestrowane Shogo i Ty chyba też. Osobiście nie żałuję tych sześciu dych, bo traktuję to jako formę wsparcia dla środowiska spod znaku czerwonej piłeczki, ale dobrze by inni mieli świadomość iż drugi raz kupować tego nie muszą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:40 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
Pierwsze testy i jak można było się spodziewać w porownaniu do starej wersji WOSowej na klasykach, jest mega szybko. Gra działa płynnie w 1920x1080 przy detalach na max. Niestety nawet po ustawieniu tych detali i nawet biorąc pod uwagę to co dotąd wyszło dla AmigaOS 4, jest kanciasto. W tym wypadku jest to minus względem wrażeń z 2001r, wtedy grafika wydawała się cudowna ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 20:43 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
EntwicklerX umieścił filmik z gry:



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 22:10 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
Podobnie jak w przypadku gry Gorky 17, tak i w przypadku Shogo istniała wersja PL, niestety wersja amigowa jest jak można się domyślać wyłącznie po angielsku. Jednakże tak jak w przypadku Gorky, można sobie poradzić domowymi sposobami.

Zatem potrzebujemy płytki Shogo z peceta w wersji polskiej. Uwaga: Jeśli chcemy grę kupić warto się upewnić że jest to rzeczywiście wersja PL, słyszałem że np. na platformie Steam, również rozprowadzana jest jedynie wersja angielska.

Wszystkie pliki w wersji amigowej są rozpakowane, natomiast pliki w wersji pecetowej są spakowane w egzotycznym formacie REZ. Nie rozpakujemy tego niczym na Amidze, a i na pececie nie jest tak łatwo, gdyż najpopularniejsze programy do rozpakowywania archiwów tego nie łapią.

Uwaga jeśli wpiszemy w wyszukiwarce coś w stylu Rez extractor, to z pewnością trafimy albo na podejrzane strony, na których łatwo złapać jakieś świństwo, albo na jakieś dziwne pliki przy otwarciu których alertują programy antywirusowe. Polecam program SF Rez Extract, z pewnego źródła, który w zupełności wystarczy do naszych potrzeb.

Następnie rozpakowujemy plik Sound.REZ z pecetowej gry Sogo PL. Teraz wchodzimy do amigowej instalacji gry, do katalogu Sounds i zmieniamy nazwę podkatalogu Voice np. na Voice_, w to samo miejsce kopiujemy katalog voice z rozpakowanego pliku Sound.REZ na PC. Od tej pory w amigowym Shogo rozmawiamy po polsku :ok:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 22:40 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
Mufa napisał(a):
Podobnie jak w przypadku gry Gorky 17, tak i w przypadku Shogo istniała wersja PL, niestety wersja amigowa jest jak można się domyślać wyłącznie po angielsku. Jednakże tak jak w przypadku Gorky, można sobie poradzić domowymi sposobami.

Zatem potrzebujemy płytki Shogo z peceta w wersji polskiej. Uwaga: Jeśli chcemy grę kupić warto się upewnić że jest to rzeczywiście wersja PL, słyszałem że np. na platformie Steam, również rozprowadzana jest jedynie wersja angielska.

Wszystkie pliki w wersji amigowej są rozpakowane, natomiast pliki w wersji pecetowej są spakowane w egzotycznym formacie REZ. Nie rozpakujemy tego niczym na Amidze, a i na pececie nie jest tak łatwo, gdyż najpopularniejsze programy do rozpakowywania archiwów tego nie łapią.

Uwaga jeśli wpiszemy w wyszukiwarce coś w stylu Rez extractor, to z pewnością trafimy albo na podejrzane strony, na których łatwo złapać jakieś świństwo, albo na jakieś dziwne pliki przy otwarciu których alertują programy antywirusowe. Polecam program SF Rez Extract, z pewnego źródła, który w zupełności wystarczy do naszych potrzeb.

Następnie rozpakowujemy plik Sound.REZ z pecetowej gry Sogo PL. Teraz wchodzimy do amigowej instalacji gry, do katalogu Sounds i zmieniamy nazwę podkatalogu Voice np. na Voice_, w to samo miejsce kopiujemy katalog voice z rozpakowanego pliku Sound.REZ na PC. Od tej pory w amigowym Shogo rozmawiamy po polsku :ok:



Mam polski CD z Shogo wydanie "CoolGames TOP WARE" z gazetką :)

https://www.ppe.pl/encyklopedia/11217/s ... ision.html

W wolnej chwili sprawdzę.

PS.
Mandi ATO zrobił spolszczenie ale nie zdecydowali się go wydać - może był problem jak w przypadku Gorky17 (inna licencja/źródła gry na rynek Europy i Zachodu).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 23:03 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
Zrobił spolszczenie tekstów, jak je masz to podeślij. Zresztą zapewne na tej płycie z peceta, też w którymś pliku są ukryte polskie teksty. Jeszcze nie próbowałem tego rozgryzać, bo w sumie podczas wyświetlania tekstów i tak są odgrywane sample, a te już mam po polsku. Jednakowoż jutro postaram się dać przepis również na polski tekst.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 17 mar 2019, 23:26 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
Mufa napisał(a):
Zrobił spolszczenie tekstów, jak je masz to podeślij. Zresztą zapewne na tej płycie z peceta, też w którymś pliku są ukryte polskie teksty. Jeszcze nie próbowałem tego rozgryzać, bo w sumie podczas wyświetlania tekstów i tak są odgrywane sample, a te już mam po polsku. Jednakowoż jutro postaram się dać przepis również na polski tekst.


Niestety Mandiemu nie zachowała się kopia :( - to stare dzieje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 18 mar 2019, 10:11 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
Ogólnie co do tych zlokalizowanych tekstów, to ja nie za bardzo mogę to wyśledzić, być może jest to wszyste w plik wykonywalny, być może ukryte pod jakąś mylącą nazwą. Póki co dałem sobie spokój z poszukiwaniami. Może ktoś inny znajdzie właściwą receptę.

Natomiast wracając do mojego wczorajszego postu i pliku Sound.REZ, pisałem że na Amidze tego nie ugryziemy i trzeba rozpakowywać na PC, ale w Shogo Launcher, jest coś takiego jak zakładka MCustomize i tam można dodawać i aktywować, pliki REZ. Przyznam że skoro już poradziłem sobie w inny sposób, to nie sprawdzałem czy można spolszczyć grę z poziomu launchera, aktywując po prostu plik Sound.REZ, lecz jest to całkiem możliwe iż mozna tego dokonać również właśnie tą, nieco mniej skomplikowaną metodą.

Tak czy owak spolszczenie dźwieków chyba warto sobie zainstalować, gdyż jest całkiem dobrze wykonane, co podkreślalo większość rodzimych recenzentów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 18 mar 2019, 12:48 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
Wydaje mi się, że plik SHOGOL.REZ zawiera polskie teksty i nie są one w postaci jawnej a w bibliotece .dll

- rozpakowujemy: SHOGOL.REZ
- otrzymujemy: CRES.DLL
- pobieramy: resourcehacker z http://www.angusj.com/resourcehacker/
- tlumaczymy, kompilujemy, etc ...

2)
Może wystarczy tylko podmienić: SHOGOL.REZ z polskiej wersji (PC) ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 18 mar 2019, 18:11 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3407
amig_os napisał(a):

2)
Może wystarczy tylko podmienić: SHOGOL.REZ z polskiej wersji (PC) ?


Sprawdziłem to przed chwilą i z głównym plikiem Shogo.REZ się nie da, wywala błąd missing DLL coś tam. Nadmieniam że aby pliki REZ były widoczne pod launcherem, należy je skopiować do katalogu custom.

Na marginesie, jeszcze raz podkreślę to co napisałem wczoraj iż w przypadku sampli, warto zmienić nazwę katalogu Voice, a nie go kasować. Dzisiaj doszedłem do poziomu Public Nuisance i tam na samym początku, podczas pierwszego dialogu, gra mi się wywalała. Nie wiem być może miałem jakiś błąd na płycie, być może jakiś spolszczony sampel był uszkodzony i u innych ten problem występować nie będzie. Niemniej ja musiałem na chwilę spowrotem przełączyć się na angielski, minąć ten kłopotliwy dialog, zapisać grę i ponownie pozamieniać nazwy katalogu Voice, by znowu było w PL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 18 mar 2019, 19:47 
Offline
Prestiżowy forumowicz
Prestiżowy forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1260
Mufa napisał(a):
Na marginesie, jeszcze raz podkreślę to co napisałem wczoraj iż w przypadku sampli, warto zmienić nazwę katalogu Voice, a nie go kasować. Dzisiaj doszedłem do poziomu Public Nuisance i tam na samym początku, podczas pierwszego dialogu, gra mi się wywalała. Nie wiem być może miałem jakiś błąd na płycie, być może jakiś spolszczony sampel był uszkodzony i u innych ten problem występować nie będzie. Niemniej ja musiałem na chwilę spowrotem przełączyć się na angielski, minąć ten kłopotliwy dialog, zapisać grę i ponownie pozamieniać nazwy katalogu Voice, by znowu było w PL.


1)

Wydaje mi się, że powinien być podmieniony cały katalog SOUND z wersji polskiej a nie tylko jego podkatalog VOICE.
Ponieważ znalazłem też w katalogach z "odgłosami" - polskie dialogi "odgłosów".

np.
Sound/MAJORCHARACTER/Admiral/Bumped1.wav (polski dialog - komenda wojskowa)
Sound/MAJORCHARACTER/Admiral/Bumped2.wav (polski dialog - komenda wojskowa)

2)

Niestety z napisami jest trudniej - musi być to zrobione przez programistę ze źródłami bo polskie teksty są zaszyte w amigową CRES.dll niekompatybilną z wersji polskiej z PC :(

3)

Podmień cały katalog na polski SOUND i sprawdź miejsce które Ci się wiesza.

4)

Działa Ci konsola podczas gry ?
Naciśnij tyldę jak w Quake.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO