Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest niedziela, 21 paź 2018, 07:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 16:02 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 21:57
Posty: 766
Fajnie, chociaż główny cel tej aktualizacji ma na celu możliwość sprzedawania Amig z nowymi kartami graficznymi.
Prawdopodobnie w tej aktualizacji będzie też uzupełnienie Warp3D Nova o pewne funkcje, których domagał się Daytona i Kas. Ich implementacja ma umożliwić kolejne porty gier oraz przyspieszy testowane wrappery.

Nie chce mi się logować na ppa ale na potrzeby tamtejszej dyskusji poszukajcie, bo wydaje mi się, że Huno pokazywał Jedi Outcast w wersji ze specjalnymi teksturami w wysokiej rozdzielczości i wtedy konieczny był dodatkowy VRAM.

PS. Nadal podtrzymuję tezę, że to całe 3D jest poza pierwszą trójką najpilniejszych spraw....ale na bezrybiu i rak ryba ;)

_________________
SAM440 Flex 800MHz 1GB R9250 SBLive! OS4.1 FE


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla TwitterUdostępnij dla Google+
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 16:41 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
Przemek napisał(a):
Fajnie, chociaż główny cel tej aktualizacji ma na celu możliwość sprzedawania Amig z nowymi kartami graficznymi.
Prawdopodobnie w tej aktualizacji będzie też uzupełnienie Warp3D Nova o pewne funkcje, których domagał się Daytona i Kas. Ich implementacja ma umożliwić kolejne porty gier oraz przyspieszy testowane wrappery.


MIejmy nadzieję że to popchnie pewne sprawy do przodu.

Cytuj:
Nie chce mi się logować na ppa ale na potrzeby tamtejszej dyskusji poszukajcie, bo wydaje mi się, że Huno pokazywał Jedi Outcast w wersji ze specjalnymi teksturami w wysokiej rozdzielczości i wtedy konieczny był dodatkowy VRAM.


Nie wiem czy jest sens pokazywać im kolejne dowody, skoro wiadomo że niektórzy wiedzą lepiej.Ja naczytałem się setki kilobajtów narzekań na VRAM nie od kogo innego jak od niebieskich. Teraz nagle ilość VRAMu okazuje się być czymś totalnie przez nich marginalizowanym. To jest podobny mechanizm jak z benchmarkami, gdy w czymś czerwoni okazują się być lepsi, to nagle pierwotne benchmarki rosną niebieskim razy trzy.

A propos Jedi Academy, to pozwolę sobie zacytować fragment tego co napisał Recendent w recenzji zamieszczonej w piśmie PPA 13:
Cytuj:
Pora na kilka słów o oprawie audiowizualnej:
Po pierwsze podstawą gry jest (podobno
niebywale ulepszony, ale jakoś tego nie za-
uważyłem) silnik Quake 3, co powinno dać
Wam już jakiś osąd. Jeśli nie daje, to powiem
tak: jak na amiwarunki jest całkiem nieźle,
choć okupione jest to podwyższonymi wymaganiami sprzętowymi Mac Mini wyposażony w Radeona 9200 z 64 MB
VRAM lubi niestety dostać zadyszki (z typowymi dla braku pamięci graficznej artefaktami na ekranie), więc niestety
trzeba będzie pogrzebać w opcjach i poświęcić rozdzielczość, tudzież detale na ołtarzu płynności


No ale to było kiedyś, a dzisiaj dowiadujemy się że 64MB VRAM wystarcza do wszystkiego. Nie mam więc wątpliwości że dzisiejszy film, jaki wykona Recendent dziwnym trafem zaprezentuję grę, w której wszystko będzie śmigało na full detalach i w maksymalnej rozdziałce ;)

Cytuj:
PS. Nadal podtrzymuję tezę, że to całe 3D jest poza pierwszą trójką najpilniejszych spraw....ale na bezrybiu i rak ryba ;)


Zgodzę się że nie jest to w pierwszej trójce, najważniejszych spraw, ale jak dla mnie w pierwszej piątce - szóstce i owszem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 16:49 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:28
Posty: 1071
Zdaje się, że ich problemy dotyczyły czasów gdy większość używała Maców mini z 32 i 64 MB pamięci graficznej. Teraz część przesiadła się na G5 więc te problemy już ustąpiły, ba - dopuszczam możliwość, że faktycznie nie mają nic co wymaga więcej niż 256 MB, więc z ich punktu widzenia (i użytkowania) mają O.K.

Czy nowy ES ma coś do zaoferowania dla tych, który nie zmieniają karty i nie mają X5000?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 16:59 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
adam napisał(a):
Czy nowy ES ma coś do zaoferowania dla tych, który nie zmieniają karty i nie mają X5000?


Zobaczymy, na pewno postaram się zrobić recenzję (choć w sierpniu jestem zawalony robotą), również uwzględniającą punkt widzenia posiadacza karty z rodziny Southern Islands. Dobrze że obok ES 2.0 ma pojawić się darmowe uaktualnienie 1.4. Możliwe że będzie to najlepsza opcja dla tych co nie są zainteresowani nowymi sterami graficznymi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 20:20 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Przemek napisał(a):
Fajnie, chociaż główny cel tej aktualizacji ma na celu możliwość sprzedawania Amig z nowymi kartami graficznymi.
Prawdopodobnie w tej aktualizacji będzie też uzupełnienie Warp3D Nova o pewne funkcje, których domagał się Daytona i Kas. Ich implementacja ma umożliwić kolejne porty gier oraz przyspieszy testowane wrappery.

Nie chce mi się logować na ppa ale na potrzeby tamtejszej dyskusji poszukajcie, bo wydaje mi się, że Huno pokazywał Jedi Outcast w wersji ze specjalnymi teksturami w wysokiej rozdzielczości i wtedy konieczny był dodatkowy VRAM.

PS. Nadal podtrzymuję tezę, że to całe 3D jest poza pierwszą trójką najpilniejszych spraw....ale na bezrybiu i rak ryba ;)




To był autor sterownika Hans de Ruiter.
HunoPPC walczy z Doom3 :)


--- Copy & Paste

https://amigaworld.net//modules/news/ar ... t=20#99577

Quote:
If i'd go and choose a 8 GB Ram gfx card (e.g. RX580), will the new driver (programs, games etc.) make use of all the RAM?


Yes. That was announced at AmiWest 2017, and I showed a clip of OpenJK with texture detail set to extreme using up over 600 MiB of VRAM with zero slowdown.

Hans

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 20:31 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Mufa napisał(a):
adam napisał(a):
Czy nowy ES ma coś do zaoferowania dla tych, który nie zmieniają karty i nie mają X5000?


Zobaczymy, na pewno postaram się zrobić recenzję (choć w sierpniu jestem zawalony robotą), również uwzględniającą punkt widzenia posiadacza karty z rodziny Southern Islands. Dobrze że obok ES 2.0 ma pojawić się darmowe uaktualnienie 1.4. Możliwe że będzie to najlepsza opcja dla tych co nie są zainteresowani nowymi sterami graficznymi.


Zauważcie, że dostęp do pamięci >256Vram dotyczy zarówno Southern Islands jak i Polaris.
Nie trzeba zmieniać karty i można kupić tylko sam sterownik 2d/3d bez Enhancera.

- RadeonRX v1.10 (2D Polaris graphics driver with 64-bit VRAM support)
- RadeonHD v3.6 (2D graphics driver with 64-bit VRAM support)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 21:02 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Podrzuciłem wypowiedź Hansa, żeby @recedent się z nią zapoznał. Kto wie może upcha to w 64MB VRAM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 22:22 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
amig_os napisał(a):
Podrzuciłem wypowiedź Hansa, żeby @recedent się z nią zapoznał. Kto wie może upcha to w 64MB VRAM.


Upchał w 70MBVRAM :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: wtorek, 31 lip 2018, 23:33 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Rzokol zwrócił uwagę na istotną rzecz:

"A co jesli tekstury będą kompresowane? :D bo MorphOS 3.10 pozwala na takie coś. Dodatkowo pytanie czy tekstury lecą na 16bit czy na 32bity. Poza tym pewnie trzeba zainstalowac JK2 FX MOD zeby podbic jakosc tekstur."

-------------

Hans chciał w teście maksymalnie zapełnić VRAM w Polarisie który miał pewnie min 2GBVRAM więc może użył textur w wysokich rozdzielczościach by wypełnić ponad 600 MBVRAM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 1 sie 2018, 09:49 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
amig_os napisał(a):
amig_os napisał(a):
Podrzuciłem wypowiedź Hansa, żeby @recedent się z nią zapoznał. Kto wie może upcha to w 64MB VRAM.
Upchał w 70MBVRAM :)


To była ściema, po pokazaniu preferencji okazało się że: zamiast 1920x1080x32 było 1280x1024x32 przy zajętości 70MBVRAM->120MB VRAM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 1 sie 2018, 12:20 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
http://amigaone.pl/robocze/ja.png

Tak to wygląda na AmigaOS 4 w trybie fullscreen 1280x1024 32Bit.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 1 sie 2018, 12:30 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 16:14
Posty: 3220
amig_os napisał(a):
Rzokol zwrócił uwagę na istotną rzecz:

"A co jesli tekstury będą kompresowane? :D bo MorphOS 3.10 pozwala na takie coś. Dodatkowo pytanie czy tekstury lecą na 16bit czy na 32bity. Poza tym pewnie trzeba zainstalowac JK2 FX MOD zeby podbic jakosc tekstur."


No coś tam pisze w release notes 3.10:

All non-compressed textures are now microtiled. Works around an R300 hardware bug where textures get trashed if you sample multiple textures per pixel and you mix linear textures with compressed/microtiled textures

Nie wiem jak rozumieć to przenoszenie do kosza tekstur, co wynikać ma z błędu chipsetu R300. Może po prostu R300 gubi pewne tekstury, przez to grafika jak pisał w recce Recendent wygląda gorzej i ma artefakty (których ja w wersji dla AmigaOS 4 nie zauważyłem, a przeszedłem całą grę), lecz dzięki temu zachodzi automatyczna oszczędność VRAM? Oczywiście zgaduję, pewnie Hans mógłby się tutaj wypowiedzieć w sposób fachowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: czwartek, 2 sie 2018, 13:21 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 23:11
Posty: 1191
Podsumowując wątek - 256MB VRAM to jednak za mało dla OpenJA w rozdzielczościach FullHD i maksymalnych detalach.
Nie były testowane ekstremalne tekstury.

--- Copy & Paste ---

Recedent:

Z tego co wiem to w porcie BSziliego na G5 jeśli włączy się kompresję tekstur to gra w ogóle nie chce działać, dlatego i tak musiałem ją wyłączyć - i to dawno temu.

P.S. Uruchomiłem grę w okienku w rozdzielczości 1920x1080 (rozmiar okna wpisany w konsoli, jak podawał wcześniej w wątku Mufa - gra w ustawieniach nie daje możliwości wybrania tej rozdziałki), dzięki czemu widziałem belkę. Wczytałem grę i zacząłem grać. Wydaje mi się, że apetyt na VRAM rośnie w miarę rozwoju misji, najwięcej ile udało się grze skonsumować to było około 230 MB.

--- End ---


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO