Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

Warp3D Nova na testach
https://forum.amigaone.pl/ksiega-zyczen-i-zazalen-f9/warp3d-nova-na-testach-t971.html
Strona 1 z 1

Autor:  Mufa [ sobota, 11 mar 2017, 14:26 ]
Tytuł:  Warp3D Nova na testach

Zgodnie z niedawno złożoną obietnicą, na na tapetę wziąłem środowisko Warp3D Nova. Przedstawiłem główne cechy tego API, a także zebrałem w całość wyniki testów i pokusiłem się o ich małą analizę. Oczywiście gdy pojawią się poważniejsze aplikacje dla W3DN, nie wykluczam kontynuacji artykułu. Tymczasem zapraszam do lektury.

Autor:  Radek Cz [ sobota, 11 mar 2017, 15:29 ]
Tytuł:  Re: Warp3D Nova na testach

Bardzo, bardzo fajny artek. Nie mogę się jedynie zgodzić z:
Cytuj:
Dalsze drążenie teoretyki dotyczącej technicznych aspektów możliwości Warp 3D Nova nie ma chyba sensu
Napisałeś ten tekst w przystępny sposób, łatwo się go czyta i łatwo przyswaja informacje o tym co siedzi pod maską.
Jak zaczynam czytać o takich rzeczach w sieci to po chwili robię się śpiący i sobie odpuszczam, poza tym piszesz o
rzeczach dotyczących naszych komputerów, nie pecetów, nie maków itd.

Zaskakujące są te wyniki, a nawet nie. Podejrzewałem że taktowanie GPU będzie miało znaczenie i dlatego też kupiłem
kartę z mocno podkręconym zegaram. Niestety, tak jak piszesz, niewiele rzeczy wykorzystuje na razie W3DN.
Boli też trochę, że żeby dostać ten sterownik trzeba kupić cały pakiet Enhancera. No cóż, jak się nie ma co się lubi...

Wyniki dobrze wróżą na przyszłość Taborowi, jeśli tylko zdołają zaprząc W3DN do pracy nie tylko w grach i programach
graficznych to A1222, a nawet A1 500, będą całkiem szybkie.

Autor:  Mufa [ sobota, 11 mar 2017, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Warp3D Nova na testach

Radek Cz napisał(a):
Bardzo, bardzo fajny artek. Nie mogę się jedynie zgodzić z:
Cytuj:
Dalsze drążenie teoretyki dotyczącej technicznych aspektów możliwości Warp 3D Nova nie ma chyba sensu
Napisałeś ten tekst w przystępny sposób, łatwo się go czyta i łatwo przyswaja informacje o tym co siedzi pod maską.
Jak zaczynam czytać o takich rzeczach w sieci to po chwili robię się śpiący i sobie odpuszczam, poza tym piszesz o
rzeczach dotyczących naszych komputerów, nie pecetów, nie maków itd.


Dzięki za miłe słowa.

Cytuj:
Zaskakujące są te wyniki, a nawet nie. Podejrzewałem że taktowanie GPU będzie miało znaczenie i dlatego też kupiłem
kartę z mocno podkręconym zegaram. Niestety, tak jak piszesz, niewiele rzeczy wykorzystuje na razie W3DN.
Boli też trochę, że żeby dostać ten sterownik trzeba kupić cały pakiet Enhancera. No cóż, jak się nie ma co się lubi...

Wyniki dobrze wróżą na przyszłość Taborowi, jeśli tylko zdołają zaprząc W3DN do pracy nie tylko w grach i programach
graficznych to A1222, a nawet A1 500, będą całkiem szybkie.


Na tu i teraz tak to właśnie wygląda, aczkolwiek kilkukrotnie podkreśliłem w tekście i podkreślę to w komentarzu jeszcze raz, że przy bardziej skomplikowanych rzeczach te wnioski mogą się zmienić. Zauważ że przy prostej krowie w niewielkim oknie, powolna SAM 460 z wysoko taktowanym R9 250X, miała nad szybką X1000 z taktowanym o 250MHz GPU 7950, prawie 200fps przewagi. Lecz wystarczyło tylko demo StarBox, czyli kilka oteksturowanych kul, trochę światła i zmiana rozdzielczości do 1920x1080 by przewaga spadła do niespełna 1fps, czyli w zasadzie można mówić o remisie.

Teraz wyobraźmy sobie jak to będzie wyglądało w zaawansowanej grze 3D, z wybuchami płomieniami, dymami i tłumem przeciwników o dużej szczegółowości.... Zatem mój tekst ma charakter wyłącznie poglądowy, lecz nie może być traktowany jako absolutny drogowskaz na przyszłość. Niech więc nikt się nie zdziwi jeśli kupi R9 270X jako kartę najlepszą dla Amigi, a potem np. wypuszczą Dooma 3 i okaże się że są szybsze rozwiązania.

Znaczy R9 270X to absolutnie górna półka w rodzinie (lepsza od mojej R9 270 bez X) i bezwzględnie świetna karta. Jednakże podając choćby z serwisem benchamrk.pl podkręcona przez producenta karta MSI R9 270X Gaming OC w porównaniu do referencyjnego Radeona R9 280X ma o 7% wolniejszą pamięć, o połowe mniejszą szerokość szyny, o 61% mniejszą przepustowość pamięci o 60% mniej jedostek cieniujących o 60% mniej jednostek TMU, o 52% mniejszą wydajność zmiennoprzecinkową i o tyleż mniejszą prędkość wypełniania tekseli. Góruje natomiast taktowaniem GPU (o 5%) i prękością wypełniania pikseli (o 4%).

Na tę chwilę i na te benchmarki jakie mamy, te dwie przewagi wystarczają. Niemniej czy taka sytuacja będzie miała miejsce zawsze :?: Z pewnością bałbym się o to założyć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/