Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest piątek, 19 kwi 2024, 09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RunInUAE
PostNapisane: czwartek, 2 lut 2012, 16:56 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:19
Posty: 277
Lokalizacja: Podbeskidzie
Jako, że ostatnio straciłem styczność (ze względu na sprzedaż sprzętu do AOS-a) z "żywym" systemem, chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ?
Nie ukrywam, że jako miłośnika klasyka, informacja o implementacji w upgrad'e 4 emulatora mocno mnie zelektryzowała :idea:
Macie jakieś komentarze dot. szybkości emulacji, jej jakości itp. ?

_________________
CommodorOwca
A4000D CVISION PPC/A1200 BVISION PPC
A1200 060/Sam 460ex/C128D
W oczekiwaniu na Amigę 4000T


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 6 lut 2012, 15:22 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Ja również nie mam dostępu do swojej Amigi w tej chwili, a ciekaw jestem jak to działa. Zanim wyjechałem zdążyłem tylko spróbować uruchomić jakiś plik ADF, nic z tego jednak nie wyszło. Może ktoś podzieli się wiedzą, jak toto używać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 6 lut 2012, 16:25 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
21 lutego mija ustalony termin wykonania E-UAE JIT. Może jeśli zostanie dotrzymany, zmobilizuje mnie by zająć się tematem, bo przyznam szczerze że teżsię tym nie bawiłem. Ja nawet tej wersji UAE z GUI nie używam, ani nigdy nie używałem. Uruchamiam E-UAE na tyle rzadko że standardowa wersja w zupełności mi wystarcza i ułatwień na siłę nie szukam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 6 lut 2012, 16:36 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 6 lut 2012, 17:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Emu napisał(a):
21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium?


Jeszcze w listopadzie twierdził że ten termin jest realny, no ale fakt, obiecywał też że wcześniej wypuści jakieś pre-release, czego dotąd nie zrobił. Pewnie więc z finalną wersją będzie obsuwa, ale wciąż mam nadzieję że chociaż jakąś betą w tym miesiącu nas uraczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 6 lut 2012, 17:27 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Mufa napisał(a):
Emu napisał(a):
21 luty to tuż, tuż. Mam jednak wrażenie, że z tego JIT-a nic nie będzie, jakoś dawno nic nie było słychać na ten temat. Autor w ogóle pokazał coś działającego choćby we wczesnym stadium?


Jeszcze w listopadzie twierdził że ten termin jest realny, no ale fakt, obiecywał też że wcześniej wypuści jakieś pre-release, czego dotąd nie zrobił. Pewnie więc z finalną wersją będzie obsuwa, ale wciąż mam nadzieję że chociaż jakąś betą w tym miesiącu nas uraczy.


Czytałem kiedyś bloga autora, mam jakieś takie wrażenie, że stworzenie E-UAE z Jit-em zwyczajnie go przerosło. No ale bądźmy cierpliwi, może faktycznie coś w lutym nam pokaże. Oby :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: piątek, 10 lut 2012, 20:30 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:15
Posty: 31
biax13 napisał(a):
chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ?


Na sam460 nie działa. Uruchomienie czegokolwiek kończy się buczeniem i zwisem kompa. Może ruszy, gdy pogrzebię w P96.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: wtorek, 21 lut 2012, 19:18 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Emu napisał(a):

Czytałem kiedyś bloga autora, mam jakieś takie wrażenie, że stworzenie E-UAE z Jit-em zwyczajnie go przerosło. No ale bądźmy cierpliwi, może faktycznie coś w lutym nam pokaże. Oby :)


No jednak kod źródłowy do skompilowania dzisiaj udostępnił, binarki dla AmigaOS 4 też w przyszłości zamierza utworzyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: środa, 22 lut 2012, 07:49 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Dla zwykłego użytkownika, jak np. ja, źródła są całkowicie nieprzydatne...

Czyli, jak na razie, plany były świetlane, a wyszło jak zawsze :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: środa, 22 lut 2012, 09:20 
Offline
Aktywny forumowicz
Aktywny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 16:19
Posty: 277
Lokalizacja: Podbeskidzie
jarema napisał(a):
biax13 napisał(a):
chciałem zapytać użytkowników 4.1 upgr4 jak działa RunInUAE ?


Na sam460 nie działa. Uruchomienie czegokolwiek kończy się buczeniem i zwisem kompa. Może ruszy, gdy pogrzebię w P96.


Na AONE XE udało mi sie jakieś demko odpalić, wkrótce dalsze testy :mrgreen:

_________________
CommodorOwca
A4000D CVISION PPC/A1200 BVISION PPC
A1200 060/Sam 460ex/C128D
W oczekiwaniu na Amigę 4000T


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: niedziela, 17 cze 2012, 23:47 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
No i odświeżę, bo na Sam460 - jednak działa :D

Poświęciłem dziś trochę czasu na zabawę z RunInUAE, tym z AOS 4.1 U4. Jest... zadziwiająco dobrze.
U mnie po metodach prób i błędów okazało się, że pakiet działa przy ustawionej rozdziałce 640x480 - wyboru dokonuje się z górnej belki, jest tam opcja ustawiania domyślnej rozdzielczości. Dodatkowo, co mnie ucieszyło, można wyedytować plik uae.rc i trochę tam pomieszać. Z rzeczy na których mi zależało, to głównie opcja wyświetlania aktywności dysków na ekranie - jest i działa, w końcu widać, co się dzieje przy ciemnym ekranie. Do tej pory można było się tylko domyślać, czy system już wisi, czy coś się w nieskończoność ładuje. Można również zmienić sobie sposób wyświetlania na monitorach LCD poprzez dodanie "scanlines" - też działa :)

Reszty nie zmieniałem i o dziwo całość nie sprawiała już więcej problemów. Pobawiłem się plikami .adf - Bubble Bobble, Slam Tilt, Superfrog, Mr. BeanBag - wystarczy kliknięcie na pliku adf i już.
Również nie odnotowałem problemów z pakietem WHDLoad - z gotowymi paczkami. Przy pierwszej próbie uruchomienia nastąpiła automatyczna konfiguracja i dalej już wszystko uruchamia się od pierwszego razu. Po kliknięciu na ikonkę slejwa WHDLoad otwiera się okno WB (tego 3.1) i gra startuje "normalnie". Zadziałał mi również klucz do WHDLoad, chociaż tu trochę się zamotałem bo są dwa katalogi z WB - jeden w "Amiga Disks" i drugi w folderze z RunInUAE. Pliczek wrzucamy np. do "S", ale właśnie tego w katalogu z RunInUAE.

Przyznam, że pakiet działa, jak trzeba. Nie było też jakichś problemów z prędkością czy jakością emulacji. Z drugiej strony nie testowałem nic typu "AB 3D" czy innych bardziej wymagających gierek. Aha, do uruchomienia gry przeznaczonej na kości AGA trzeba zmienić nazwę pliku na taką, która zawiera w sobie słowo AGA. Czyli, jak np. w moim przypadku gra Mr. BeanBag w wersji AGA - plik BeanDemo.adf przemianowałem na BeanDemoAGA.adf. Zadziałało bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 18 cze 2012, 18:47 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4667
Emu napisał(a):
Przyznam, że pakiet działa, jak trzeba. Nie było też jakichś problemów z prędkością czy jakością emulacji. Z drugiej strony nie testowałem nic typu "AB 3D" czy innych bardziej wymagających gierek.


Takie gry 3D, a przynajmniej ich część niestety nie zawsze są kompatybilne z E-UAE. Kiedyś próbowałem bodaj Glooma i Testament, w obu przypadkach miałem czarny ekran.

Cytuj:
Aha, do uruchomienia gry przeznaczonej na kości AGA trzeba zmienić nazwę pliku na taką, która zawiera w sobie słowo AGA. Czyli, jak np. w moim przypadku gra Mr. BeanBag w wersji AGA - plik BeanDemo.adf przemianowałem na BeanDemoAGA.adf. Zadziałało bez problemu.


Ooo, to ciekawostka. Dziwne rozwiązanie :think:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 18 cze 2012, 19:23 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Zmiana nazwy pliku na taki z AGA w nazwie podyktowana jest najpewniej tym, że po uruchomieniu takiego pliku system ładuje inny konfig, tzn. 68020, kości AGA i Kick 3.1. Domyślnie (przynajmniej u mnie) jest to 68000, Kick 1.3 i kości ECS. Załadowanie wspomnianego Mr. BeanBag bez zmiany nazwy kończyło się u mnie również czarnym ekranem. Stąd też domyślam się, że uruchomienie GloomAGA powinno się udać, szybkośc to pewnie będzie inna kwestia. W każdym razie jak skończę myć okna ( :( ) to odszukam na dysku parę takich gierek i dam znać co i jak.
Pzdr
Emu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: RunInUAE
PostNapisane: poniedziałek, 18 cze 2012, 20:14 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Nie dawało mi to spokoju więc na szybko sprawdziłem Testament i Gloom-a. I tak:

Testament - kliknięcie pliku bez AGA w nazwie daje boot i "rączkę" z kicku 1.3.
Zmiana nazwy plików na TestamentAGA-1, TestamentAGA-2 i TestamentAGA-3 - gra się ładuje, są screeny początkowe, pojawia się panel gry, niestety obszar widziany przez gracza (oczami gracza) jest czarny.

Gloom - podobnie - bez AGA w nazwie - ładuje się intro początkowe i pisze że wymaga wersji >2.0. Zmiana nazwy na GloomAGA-1 i GloomAGA-2 (2 dyski) - gra się uruchamia bez problemu i działa.. No, pikseloza za to zabija :)

Te cyferki w nazwie np. Testamentu - 1,2,3 - mają wbrew pozorom znaczenie, bo jeśli występują w nazwie, RunInUAE ładuje automatycznie do 3 dysków bez konieczności wkładania kolejnych.

Czyli potwierdza to, że wraz z wykryciem w nazwie uruchamianego dysku słowa AGA, RunInUAE podmienia konfig.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO