No i odświeżę, bo na Sam460 - jednak działa
Poświęciłem dziś trochę czasu na zabawę z RunInUAE, tym z AOS 4.1 U4. Jest... zadziwiająco dobrze.
U mnie po metodach prób i błędów okazało się, że pakiet działa przy ustawionej rozdziałce 640x480 - wyboru dokonuje się z górnej belki, jest tam opcja ustawiania domyślnej rozdzielczości. Dodatkowo, co mnie ucieszyło, można wyedytować plik uae.rc i trochę tam pomieszać. Z rzeczy na których mi zależało, to głównie opcja wyświetlania aktywności dysków na ekranie - jest i działa, w końcu widać, co się dzieje przy ciemnym ekranie. Do tej pory można było się tylko domyślać, czy system już wisi, czy coś się w nieskończoność ładuje. Można również zmienić sobie sposób wyświetlania na monitorach LCD poprzez dodanie "scanlines" - też działa
Reszty nie zmieniałem i o dziwo całość nie sprawiała już więcej problemów. Pobawiłem się plikami .adf - Bubble Bobble, Slam Tilt, Superfrog, Mr. BeanBag - wystarczy kliknięcie na pliku adf i już.
Również nie odnotowałem problemów z pakietem WHDLoad - z gotowymi paczkami. Przy pierwszej próbie uruchomienia nastąpiła automatyczna konfiguracja i dalej już wszystko uruchamia się od pierwszego razu. Po kliknięciu na ikonkę slejwa WHDLoad otwiera się okno WB (tego 3.1) i gra startuje "normalnie". Zadziałał mi również klucz do WHDLoad, chociaż tu trochę się zamotałem bo są dwa katalogi z WB - jeden w "Amiga Disks" i drugi w folderze z RunInUAE. Pliczek wrzucamy np. do "S", ale właśnie tego w katalogu z RunInUAE.
Przyznam, że pakiet działa, jak trzeba. Nie było też jakichś problemów z prędkością czy jakością emulacji. Z drugiej strony nie testowałem nic typu "AB 3D" czy innych bardziej wymagających gierek. Aha, do uruchomienia gry przeznaczonej na kości AGA trzeba zmienić nazwę pliku na taką, która zawiera w sobie słowo AGA. Czyli, jak np. w moim przypadku gra Mr. BeanBag w wersji AGA - plik BeanDemo.adf przemianowałem na BeanDemoAGA.adf. Zadziałało bez problemu.