Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 13:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gry na AOS4.x
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 12:12 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:52
Posty: 2
Witam,
od pewnego czasu zastanawiam się w jaki sposób można zwiększyć liczbę gier na AOS.
Istnieje kilka jak choćby na stronie Hyperionu ale to kropla w morzu.
Ze względu na małą grupę docelową (na dzień dzisiejszy) wątpię, żeby udało się zainteresować jakąś firmę wydaniem nowego tytułu na nasz system. Czyli zostaje portowanie ...

Źródła finansowania szukałbym w Amiga Bounty, zarówno na zakup licencji oraz pracę na portowaniem.

Może trzeba zacząć od kilku sprawdzonych tytułów ("Baldurs Gate II " etc).
Proponowane tytuły można ustalić w formie np. ankiety

Co o tym myślicie?


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 13:47 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Pomysł dobry... Pytanie ile trzeba by zebrać na bounty, bo od kogoś trzeba by chyba licencję najpierw kupić, a i programista portu też musi coś dostać.

Ja chętnie bym zobaczył port Fallout 2.

Co do Hyperionu, to ja z ich strony chętnie bym zobaczył SIN, który zarzucili już dawno temu, choć ponoć coś tam ju mieli działającego.

Na razie obserwuje na Amigans.net akcję związaną z Napalmem, zobaczymy co z tego wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 20:51 
Offline
Amator
Amator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 sty 2012, 17:02
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Może zaraz będą krzyki ze nie mam racji ale to jest moje zdanie ze programiści powinni sobie na najbliższy rok może lata odpuścić konwersje lub pisanie nowych gier tylko stworzyli to co nam naprawdę potrzeba czyli poprawiać i przystosowywać system i programy do naszej epoki np Maxon Cinema , Light Wave , Elsatic Dream i wiele innych całkiem dobrych programów nie mowie pisać nowe wersje tylko przywrócić ostatnie wersje które wyszły do życia poprzez pluginy zwiększające ich możliwości i dodając suport procków i grafik.

Obu był taki funkcjonalny jak Winda - mam na PC Windę 7 i powiem naprawdę jest ładna i przyjazna i jeszcze żadnej zwiechy od 14 miesięcy - jak dla mnie to MS się wysili i nie mogę się co do tego systemu poważnie czepiać prostu działał i robi robotę :)


Proszę o nie komentowanie tego o Windzie ale to tylko moje prywatne zdanie a co do gierc to ps3 uważam za dobre rozwiązanie a do starych mam Ami i Atarynke 65 xl. :mrgreen:

_________________
http://www.lift-uslugi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 21:48 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 13:40
Posty: 230
Lokalizacja: okolice Lublina
podnosnikikoszowe napisał(a):
.... Light Wave ...

Co prawda grafikiem nie jestem ale LW od dawna się interesuję, to muszę stwierdzić, że program ten stracił na znaczeniu na rzecz krzywego studia jak to mówili kiedyś na 3d studio. Nie wiem czym to było spowodowane - bo tak tylko hobbystycznie się tym zajmowałem.

_________________
AmigaONE X5000/20


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 22:49 
Offline
Amator
Amator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 sty 2012, 17:02
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Ja te grafika 3d zajmowałem się amatorsko i najwięcej pracowałenm na Maxon Cinema 4d na LW troszkę próbowałem ale MC4D wydawał mi się bardziej przyjazny.

_________________
http://www.lift-uslugi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 22 sty 2012, 04:06 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Baldur's Gate 2 to myślę tak czy owak będzie. W zasadzie już jest, tyle że port trochę niedorobiony (nie działają dobrze "sejwy" o ile pamiętam), port GemRB jednak cały czas się rozwija i sądze że jak Andrea Palmate wejdzie znowu w okres intensywnego tworzenia, co zazwyczaj zdarza mu się przynajmniej raz do roku, to port zostanie dopracowany.
Ze swej strony to oczekiwałbym Hom&M III, czyli bardziej realnie VCMI. Duże nadzieje wiązałem też z Free Heroes 2, nawet na jakieś bounty dla autora portu się zrzucałem, no ale cóż wyszło z tego nie to czego oczekiwałem :cry: Co prawda X1000 zapewnia mi na tyle dużo mocy obliczeniowej, że całkiem niedawno nawet ukończyłem cała kampanię pod DOSBoxem, no ale większość amigowców, którzy chcieliby pograć w "hirołsów" na swoich maszynach tej możliwości nie ma. Paradoksalnie lepiej było na klasykach, gdzie sytuację ratował emulator ShapeShifter, choć jak wiadomo nie do końca, gdyż pod emulatorami maca nie dało się ukończyć kampani (znowu problemy z zapisywaniem stanu gry).
W kwestii komercyjnych tytułów do których prawa ma Hyperion, to bliżej od SINa, był port Gorky 17, nawet jakimś grabem z działającą grą pod AmigaOS 4, kiedyś się chwalili. No ale wiadomo, teraz cała para idzie w system i na gry to oni czasu już nie mają (a jak już mają, to chyba lepiej by w tym czasie robili Timberwolfa). Jedyną szansę widzę w tym że zlecą to jakiemuś zewnętrznemu programiście, tak jak miało to miejsce kilkanaście miesięcy temu, przy okazji wydania dostosowanych do dzisiejszych realiów wersji Quake 2 i Descent Freescape.

Co do Maxon Cinema czy LightWave, powiedzmy sobie szczerze to se ne wrati. te firmy odchodziły od Amigi, mniej więcej w rok po tym jak EScom sprzedał 120 000 przywróconych do produkcji A1200/A4000. Czy ktoś wierzy że dziś machną choćby mały plugin dla środowiska AOS 4, które nie może dobić nawet do 10% tej liczby userów? Cieszmy się że tak bardzo w ostatnich kilkunastu latach rozwinął się ruch wolnego i otwartego oprogramowania, to najbardziej obok internetu zbawienna rzecz dla istnienia środowiska Amigi. Mamy więc teraz Blendera i trzeba ten stan zaakceptować, a jeśli nie to stara Cinema na Amidze One też działa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: niedziela, 22 sty 2012, 22:12 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Odniosę się jeszcze do tego Napalmu. Pobrałem łatkę dziś, odnalazłem swoją płytkę i... potwierdzam, działa bez problemu, czasem są w menu głównym jakieś cyrki ale gra chodzi normalnie i nawet fikuśnie wygląda. Tak więc jak macie płytkę to pogracie. Czekam, może ClickBoom się odezwie i udzieli zgody na wydanie CD dla OS4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: poniedziałek, 23 sty 2012, 09:53 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 sty 2012, 10:47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Mufa napisał(a):
Baldur's Gate 2 to myślę tak czy owak będzie. W zasadzie już jest, tyle że port trochę niedorobiony (nie działają dobrze "sejwy" o ile pamiętam), port GemRB jednak cały czas się rozwija i sądze że jak Andrea Palmate wejdzie znowu w okres intensywnego tworzenia, co zazwyczaj zdarza mu się przynajmniej raz do roku, to port zostanie dopracowany.
Bardzo na to liczę. Wstyd się przyznać, ale Baldur's Gate (pierwsza część) była jednym z powodów mojej przesiadki na pieca w 2000 r. :oops:
Dopracowanie GemRB oznaczałoby nie tylko możliwość zagrania w klasyki cRPG, ale też tworzenie totalnych konwersji z użyciem prostego i dość przyjaznego engine'u. Kiedyś coś takiego zacząłem rzeźbić:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mJbEIsHwZ90[/youtube]

_________________
ash.

A600HD, 68030 25 MHz, 2 MB Chip RAM, 32 MB Fast RAM, AmigaOS 3.5
A4000, 68EC030 25 MHz, 68882, 2 MB Chip RAM, 4 MB Fast RAM, AmigaOS 3.1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 sty 2012, 09:30 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:51
Posty: 12
A jak można tworzyć nowe mapki do Baldur's Gate 2? Gdzie tego szukać ? :ugeek:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 sty 2012, 10:50 
Offline
Regularny forumowicz
Regularny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 sty 2012, 10:47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
King napisał(a):
A jak można tworzyć nowe mapki do Baldur's Gate 2? Gdzie tego szukać ? :ugeek:
Lokacje w BG to po prostu bitmapy zapisane w odpowiednim formacie. Ja swoje lokacje (jak ta, prezentowana w wideo powyżej) projektowałem i renderowałem w Cinemie 4D. Ktoś biegły w pikselowaniu mógłby taką bitmapę narysować sobie ręcznie. Można też zaimportować sobie lokacje z innej gry działającej w oparciu o Infinity Engine. Tworzyłem kiedyś moda do BG2: ToB, w którym wykorzystałem lokacje z Icewind Dale:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zVgwJk-3RZs[/youtube]

_________________
ash.

A600HD, 68030 25 MHz, 2 MB Chip RAM, 32 MB Fast RAM, AmigaOS 3.5
A4000, 68EC030 25 MHz, 68882, 2 MB Chip RAM, 4 MB Fast RAM, AmigaOS 3.1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 sty 2012, 11:56 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:51
Posty: 12
Fajnie :) W sumie Amiga mogłaby się przypomnieć gdby ktoś tworzył rpg w 2D w stylu Baldurs Gate\Icewind Dale\Planescape: Torment. Czyli nie mega efekty 3d ale fabuła a tu nie trzeba chyba mieć milonowych środków. Szkoda, że współczesna Amiga nie ma nawet jednego dobrego zespołu, która robi gry :cry:.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: środa, 25 sty 2012, 12:18 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
King napisał(a):
Fajnie :) W sumie Amiga mogłaby się przypomnieć gdby ktoś tworzył rpg w 2D w stylu Baldurs Gate\Icewind Dale\Planescape: Torment. Czyli nie mega efekty 3d ale fabuła a tu nie trzeba chyba mieć milonowych środków. Szkoda, że współczesna Amiga nie ma nawet jednego dobrego zespołu, która robi gry :cry:.


Jak już pisałem w podsumowaniu roku. Jedyna szansa na zupelnie nowe nieportowane gry, to zespół, który będzie tworzył dla Androida czy innych mobilnych platform a przy okazji nie zapomni o Amidze. O tym by jakiś zespół tworzący rzeczy na PC czy duże konsole coś zrobił dla "przyjaciółki" niestety nie ma co marzyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 24 lut 2012, 12:02 
Offline
Amator
Amator

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 18:15
Posty: 31
Emu napisał(a):
Odniosę się jeszcze do tego Napalmu. Pobrałem łatkę dziś, odnalazłem swoją płytkę i... potwierdzam, działa bez problemu, czasem są w menu głównym jakieś cyrki ale gra chodzi normalnie i nawet fikuśnie wygląda. Tak więc jak macie płytkę to pogracie.


A działa Ci w wyższej niż 640x480 rozdzielczości? Jest taka możliwość? Earth 2140 też nie chce mi na wyższej pociągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 24 lut 2012, 12:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
jarema napisał(a):
Emu napisał(a):
Odniosę się jeszcze do tego Napalmu. Pobrałem łatkę dziś, odnalazłem swoją płytkę i... potwierdzam, działa bez problemu, czasem są w menu głównym jakieś cyrki ale gra chodzi normalnie i nawet fikuśnie wygląda. Tak więc jak macie płytkę to pogracie.


A działa Ci w wyższej niż 640x480 rozdzielczości? Jest taka możliwość? Earth 2140 też nie chce mi na wyższej pociągnąć.


W Earth 2140 grałem w 800x600 (na więcej gra nie pozwala). Co do Napalmu, to też zawsze myślałem że sama gra może działać max w 640x480 czy ewentualnie 640x512, więc wyższych rozdziałek nie próbowałem nawet uzyskiwać, no ale sprawdzę to jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 24 lut 2012, 13:28 
Offline
Znamienity forumowicz
Znamienity forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 12:28
Posty: 1186
Napalm to przykład że jak się chce to można. Nie wiem czy pamiętasz moje narzekania na execiu, że na nic możliwość emulacji staroci (A500) kiedy na nowych amigach nie będzie można uruchomić tego co najlepsze. Że jak nie powstają rzeczy nowe - powinna być zapewniona możliwość korzystania z dotychczasowego dorobku.
Napalm był taka gierką, wyszła poprawka - dało się? A rzekomo niemożliwe było. Dało się dać RunInUAE z ROM-ami? Dało. Tylko czemu to wszystko takie wygniecione w mękach...

Tak samo - cały ten dorobek tysięcy gier. W internecie roi się od darmowych gierek we flashu, to jest produkowane na taką skalę że się w głowie nie mieści. Grafika na poziomie wyższym niż nasze najlepsze produkcje. Nie mamy flasha - ok. Ale mamy jakieś "wizardy" żeby osoba słabo znającą się na programowaniu mogła coś tworzyć?
Ja wiem że AMOS nie każdemu dobrze się kojarzy, że w Hollywoodzie nie da się zrobić gry (a może da?), ale myślę że taki "kombajn" do robienia gierek (jest masa pc-towych odpowiedników) bardzo ożywiłaby nas. Taki program do robienia prostych gier (przygodówki i platformówki).

_________________
AmigaOne 500 (AMCC 460ex 1150 MHz), 2 GB RAM, Radeon 7750 (1GB, DDR5), karta dźwiękowa Envy24HT


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO