Forum AmigaOne Zone

Forum użytkowników Amigi i nie tylko
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 13:12 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
W tym wątku chciałbym przeprowadzić rozmowę na temat edytorów oraz konstruktorów map do różnych gier. Zajmuję się tym fachem od wielu lat i zawsze mnie to fascynowało. Zaczęło się od komputerów osobistych 1-generacji czyli Commodore 64 i Boulder Dash Construction Kit oraz Atari 65XE oraz Robbo Konstruktor. Robiłem na potęgę mapki do Robbo, żeby u kolegi, który miał Atari wprowadzić je do komputera i w nie zagrać.

Przy okazji: Dziś mam Atari 65XE i poszukuję Robbo Konstruktora, więc jeśli ktoś ma dyskietkę 5,25" to bardzo proszę o informację bądź kontakt.

Wracając do meritum - jeśli macie jakieś pytania odnośnie map do gier bądź aspektów technicznych gier to proszę pisać. Jestem bardzo doświadczonym informatykiem. Gry, które rozkodowałem bardzo ciężką i mozolną pracą to: Benefactor, Dune 2: Battle for Arrakis, Gloom, Boulder Dash, Robbo i wiele innych. Chętnie odpowiem na Wasze pytania.

Moja strona internetowa jest cały czas w budowie, ale już niebawem jej wersja finalna wejdzie do sieci, więc proszę na to poczekać: http://minniatian.republika.pl

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Udostępnij dla FacebookUdostępnij dla Twitter
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 13:58 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 15:11
Posty: 913
Na windzie nie ma polskich znaków, jakie kodowanie użyłeś?

_________________
Amiga Rulez / YouTube

Interes życia https://www.youtube.com/watch?v=EUkYy2YItvo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 14:23 
Offline
Amator
Amator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 sty 2012, 17:02
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Gierki trzeba poszukać na necie w formie obrazu a następnie można użyć tego Interfejs SIO2IDE do Atari XL/XE na allegro znalazłem za 60 do 120 zł np http://allegro.pl/interfejs-sio2ide-do-atari-xl-xe-i2056774339.html , pozdrawiam

_________________
http://www.lift-uslugi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 14:37 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
@Hextreme

Chwała Ci! :) Jakbyś jeszcze rozkodował "Montezuma's Revenge" w wersji na Atari to stawiam beczkę złocistego :P

PS. Jestem w kontakcie z twórcą, niedługo go "zwywiaduję", więc zapytam i jego o to :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 14:47 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Parallax napisał(a):
Na windzie nie ma polskich znaków, jakie kodowanie użyłeś?
Nie wprowadziłem informacji o kodowaniu. Zresztą te obecne modyfikacje standardu ASCII i ANSI są według mnie jakieś dziwne (jakieś UTF-16)!

Podnosnikikoszowe napisał(a):
Gierki trzeba poszukać na necie w formie obrazu a następnie można użyć tego Interfejs SIO2IDE do Atari XL/XE na allegro znalazłem za 60 do 120 zł np http://allegro.pl/interfejs-sio2ide-do- ... 74339.html , pozdrawiam
OK, dzięki za linka, podobny kabelek mam do Commodore 64, a chciałbym i do Atari. Emulatory na PC to tragedia w dzisiejszych czasach, na Amigę jeszcze ujdą w tłoku ;)

Emu napisał(a):
@HextremeChwała Ci! :) Jakbyś jeszcze rozkodował "Montezuma's Revenge" w wersji na Atari to stawiam beczkę złocistego :P

PS. Jestem w kontakcie z twórcą, niedługo go "zwywiaduję", więc zapytam i jego o to :D
Moje gratulacje. Co do Montezuma's Revenge, to grywałem i w tę grę, ale nie będę podejmował próby rozkodowania na Atari jej kodu maszynowego, bo nie znam się na procesorze komputera Atari 65XE.

Ale chętnie posłucham co Ciebie intryguje w Montezuma's Revenge, że chcesz poznać jakieś jej tajniki. Jak porusza się bohater, jak składa się mapę z komnat, jak tworzy się relacje klucz-drzwi lub niezapomniane turlające się czaszki? Sporo tego typu informacji posiadam ;)

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 14:55 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Hextreme napisał(a):
Ale chętnie posłucham co Ciebie intryguje w Montezuma's Revenge, że chcesz poznać jakieś jej tajniki. Jak porusza się bohater, jak składa się mapę z komnat, jak tworzy się relacje klucz-drzwi lub niezapomniane turlające się czaszki? Sporo tego typu informacji posiadam ;)


O ile wiem to Montezuma's Revenge w wersji na Atari miał błąd i tym samym był nie do ukończenia. Sam chociaż mam miłe wspomnienia z tą grą jak i z małym Atari, jednak wolę wersję na SEGĘ. Najlepsza graficznie (oczywiście pomijając szajsowate podróbki jakie w ostatnich latach ukazały się na PC), z tych które wiernie trzymają się oryginału.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 15:06 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
@Hextreme

Interesuje mnie dosłownie wszystko co związane z tą grą i jej wersjami. Takie zboczenie po prostu mam :) Jeśli masz jakieś materiały to plissss, plissss :)

Co do tego urządzonka to jest ich wiele. To ma akurat dobrą cenę, ja osobiście mam i używam urządzonka na karty SD produkcji Lotharka (drożej, ale polecam z czystym sumieniem):

http://www.lotharek.pl/product.php?pid=23

EDIT: jest też coś takiego:

http://sic.pigwa.net/

To cartridge, bardzo poręczny, ja za swój dałem chyba z 70 pln jak pamiętam.

@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 15:14 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2012, 15:14
Posty: 4652
Emu napisał(a):
@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.


Dosyć dużo znajdziesz na ten temat w książce "Dawno temu w grach", która jest dostępna do pobrania za free. Od strony 94 do strony 98 miejsce zajmuje tekst "Zemsta Montezumy", który wyjaśnia co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 15:19 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 13:15
Posty: 757
Mufa napisał(a):
Emu napisał(a):
@Mufa

Tak, nie dało się ukończyć, było na sieci dlaczego. Ja molestuję już twórcę o więcej szczegółów.


Dosyć dużo znajdziesz na ten temat w książce "Dawno temu w grach", która jest dostępna do pobrania za free. Od strony 94 do strony 98 miejsce zajmuje tekst "Zemsta Montezumy", który wyjaśnia co i jak.


Mufa, rozmawiasz o "Montym" z maniakiem :) Mam chyba wszystko co dotyczy tej gry, zresztą ogólnie rynku gier też :) Stąd postanowiłem pociągnąc za język autora, bo tylko on może mi powiedzieć więcej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: piątek, 20 sty 2012, 17:43 
Offline
Doborowy forumowicz
Doborowy forumowicz

Dołączył(a): wtorek, 17 sty 2012, 17:21
Posty: 934
A udało Ci się może rozkodować Genetic Species, Trapped?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: sobota, 21 sty 2012, 07:58 
Offline
Elitarny forumowicz
Elitarny forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 sty 2012, 05:09
Posty: 561
Lokalizacja: Warszawa
Najwięcej wiem nt. Benefactora oraz Dune 2 i o te gry możecie pytać :)

Przy okazji: bardzo się cieszę, że Rafałowi Chyle udało się stworzyć ten zakątek w internecie, gdzie można grzecznie i bez kontrowersji porozmawiać. Nikt nie sieje zamętu (jacyś pecetowcy na przykład) na forum amigowym. Takiej amigowej oazy szukałem od dawna. To też dowód na to, że Mufa jest człowiekiem o bardzo silnej osobowości. Na taką odwagę mógł sobie pozwolić tylko człowiek ze stalową wolą.

Wracając do tematu, to tzw. reverse-engineeringiem nie zajmuję się już od dawna, teraz programuję na komputery Amiga. Mam nadzieję, że mój zapał udzieli się również Wam.

_________________
Robert "Hextreme" Szacki - Gear Works software


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO