Forum AmigaOne Zone
https://forum.amigaone.pl/

M.A.C.E
https://forum.amigaone.pl/gry-f6/m-a-c-e-t314-60.html
Strona 5 z 6

Autor:  amig_os [ piątek, 17 mar 2017, 13:04 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Mufa napisał(a):
Jak by ktoś był zainteresowany to właśnie (17 marca) mamy premierę wersji dla Windows. Data premiery na pozostałe platformy, w tym AmigaOS 4 nie jest jeszcze znana, aczkolwiek gra na nasz system na pewno się ukaże.


Promocja do 23 marca 2017: 40% upustu

5,99€ => 3,59€

http://store.steampowered.com/app/55528 ... _4_1402_47

Autor:  amig_os [ piątek, 17 mar 2017, 13:59 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Mufa napisał(a):
Jak by ktoś był zainteresowany to właśnie (17 marca) mamy premierę wersji dla Windows. Data premiery na pozostałe platformy, w tym AmigaOS 4 nie jest jeszcze znana, aczkolwiek gra na nasz system na pewno się ukaże.


Autor już się wypowiedział w sprawie portu dla AmigaOS4:

http://amigaworld.net/modules/newbb/vie ... m=9#794242

(...)
We also plan an Update for AmigaOS but it could need some time (other important projects and much work with the update). There also may some problems to solve, the game now uses around 560MB gfx memory while AmigaOS only can handle 256 (and less on Radeon 9xxx gfx cards). So maybe we have to reduce and optimize on some parts, a lot of work and only the hope that it will work. So please stay tuned and wait ;) As we have at least a working MACE version now on AmigaOS, maybe other AmigaOS Projects have to be first (also because the MACE Update will be free of charge for current MACE Customers and we have to focus a little bit of our income... thats also why we really need the steam version ;))
(...)

Autor:  radzik [ niedziela, 19 mar 2017, 09:18 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

A tego to nie wiedziałem... czyli mamy ogrniczenie 256 MB VRAM? Trochę beka...

Autor:  Mufa [ niedziela, 19 mar 2017, 11:42 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

radzik napisał(a):
A tego to nie wiedziałem... czyli mamy ogrniczenie 256 MB VRAM? Trochę beka...


Z tego co pisał kiedyś Hans system widzi 256MB, lecz w grach 3D pozostała pamięć na karcie graficznej jest wykorzystywana na trzymanie tam tekstur i innych rzeczy. Nie jestem tylko pewien czy stary Warp 3D to potrafi, czy też trzeba mieć W3D Nova.

Nie wiem czy te nowe M.A.C.E. w ogóle będzie korzystać z akceleracji 3D (pierwsze M.A.C.E. nie korzystało), ale nawet jeśli to zapewne z klasycznego W3D, gdyż jest mowa o obsłudze również starych kart R200.

Autor:  amigowiec [ niedziela, 19 mar 2017, 13:26 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

radzik napisał(a):
mamy ogrniczenie 256 MB VRAM? Trochę beka...


Trochę??? Plizzz...Jest 2017 rok.
Zabawne, że ładuje się do AmigOne karty pokroju Radeon 280, gdzie wykorzystywane jest 256 MB RAM.
Oczywiście, że można. Jeśli ktoś ma ochotę wydawać ekstra kasę za energię elektryczną i lubi mieć dodatkowe ogrzewanie w domu. Te karty, dzisiaj, nawet pod Warp3D Nova wykorzystywane są w ułamku procenta.
Czy zmieni się to w przyszłości. Ja tam nie wiem ale przecież na Gallium nadal sie czeka a miał być gotowy kilka lat temu.

Autor:  Mufa [ niedziela, 19 mar 2017, 14:01 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Dokładnie sytuacja wygląda tak. Cytat z wypowiedzi Hansa:

The problem is that only 256 MiB is visible to the CPU over the PCIe/PCI bus; the rest is only accessible by the GPU. Since Picasso96 expects that the CPU can write directly to all VRAM, it can only use the VRAM that the CPU can access. The RadeonHD.chip driver currently uses a small portion of the extra VRAM as a temporary buffer for overlapped blits.

Autor:  amigowiec [ niedziela, 19 mar 2017, 16:02 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Czyli system widzi (i moze korzystac) z maksymalnie 256 MB. Reszta to (ewentualnie) cos na wzor Ram dysku.
Oj. Cholernie to slabe...Skoro taka pchelka jak MACE jest niosiagalna na NG to specjalnie dobrze nie wróży.

Autor:  swinkamor12 [ poniedziałek, 20 mar 2017, 06:59 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Takie życie. Za to jest kompatybilność ze starym softem.

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 20 mar 2017, 15:16 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

amigowiec napisał(a):
Czyli system widzi (i moze korzystac) z maksymalnie 256 MB. Reszta to (ewentualnie) cos na wzor Ram dysku.
Oj. Cholernie to slabe...Skoro taka pchelka jak MACE jest niosiagalna na NG to specjalnie dobrze nie wróży.


Nie masz racji - w Windows jest tak samo.

Cała pamięć karty GFX też nie jest widoczna dla OS i CPU.
GPU karty GFX też używa różnych sztuczek żeby z całości pamięci karty korzystać.
Właśnie coś w stylu ram dysku dla buforowania, przygotowywania textur, kolejkowania etc.

http://www.spidersweb.pl/2014/11/radeon ... -8-gb.html

Autor:  Mufa [ poniedziałek, 20 mar 2017, 15:46 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Zgadza się Hans wspominał kiedyś że tak jest na każdym systemie operacyjnym, tyle że na wiodących systemach stosują jakieś triki i sztuczki by wyświetlała się cała ilość VMem.

Autor:  amigowiec [ poniedziałek, 20 mar 2017, 17:50 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

"Nie masz racji - w Windows jest tak samo. "

LOL. Polecam czytac ze zrozumieniem linkowane teksty :)
To, ze na Windows jest tak samo to brednie! Windows (czy isos, linux, erc) swobodnie widzi calosc RAM karty gfx i moze z niej korzystac. Wyjatkowe przypaki do zdublowane rdzenie karty, gdzie ona dziala w trybie sli czy crossfire ale to szczegolny i osobliwy przypadek.
W zadnym razie zacofanie AmigaOS nie ma nic wspolnego z realiami stosowanymi dzis na swiecie.

Autor:  adam [ poniedziałek, 20 mar 2017, 18:00 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

Czytałem ten artykuł, i faktycznie jego treść ma się nijak do amigowego problemu.
Nie ma sensu się rozpisywać, bo zaraz będzie że marudzę, i t.p.
Na obronę (bo wcześniej pisałeś czemu takie "potwory" montujemy) napiszę, że sens jest pisać sterowniki do w miarę współczesnych kart, żeby za 2 lata nie szukać ich po szrotach.

Autor:  swinkamor12 [ poniedziałek, 20 mar 2017, 19:40 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

amigowiec napisał(a):
W zadnym razie zacofanie AmigaOS nie ma nic wspolnego z realiami stosowanymi dzis na swiecie.


Jeśli możesz przedstawić rozwiązanie typu Amiga Os X czyli amigowe gui i grafikę na unix'ie to pokaż z chęcią poznamy i przetestujemy.
Inaczej daj se spokój.
To jest hobby i akceptujemy pewne ograniczenia w zamian za możliwość korzystania z starego softu.

Autor:  amig_os [ poniedziałek, 20 mar 2017, 22:51 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

amigowiec napisał(a):
"Nie masz racji - w Windows jest tak samo. "

LOL. Polecam czytac ze zrozumieniem linkowane teksty :)
To, ze na Windows jest tak samo to brednie! Windows (czy isos, linux, erc) swobodnie widzi calosc RAM karty gfx i moze z niej korzystac. Wyjatkowe przypaki do zdublowane rdzenie karty, gdzie ona dziala w trybie sli czy crossfire ale to szczegolny i osobliwy przypadek.
W zadnym razie zacofanie AmigaOS nie ma nic wspolnego z realiami stosowanymi dzis na swiecie.



Sam czytaj ze zrozumieniem. Podałem przykład, źe nawet w złoźonych przypadkach jest to problemem - robi to GPU a nie CPU i OS.

Linkowany tekst pokazywał, że nawet wiele kart musi stosować triki.
W dalszym ciagu twierdze, że nie masz racji - CPU i System Operacyjny np. Windows nie widzi CAŁEJ pamięci graficznej i nie moźe nią zarządzac - robi to GPU karty poprzez różne triki.

Rafal napisał Ci wyraźnie ze Hans to potwierdził.

ARTYKUŁ:
(...)
Oczywiście można powiedzieć, że na rynku jest wiele kart dwurdzeniowych wyposażonych w 8 GB pamięci. Jest to prawda, jednak należy pamiętać, że w przypadku konfiguracji multi-GPU każdy układ graficzny nie ma dostępu do całości pamięci, a jedynie do swojej połówki. Oznacza to, że prawidłowo ilość pamięci w takich kartach powinno opisywać się jako 2 x 4 GB, ale ze względów marketingowych nikt się na to nie zdecyduje.
(...)

Autor:  amigowiec [ wtorek, 21 mar 2017, 07:12 ]
Tytuł:  Re: M.A.C.E

LOL

Przeciez multi GPU dotyczy trybów crossfire/SLI. Mając takiego GeForce 1080Ti z 11GB RAM Windows (gpu) ma swobodny dostęp do całej pamięci.
Mając 1080Ti w SLI (czylui multi GPU oraz 24 GB RAM) sprawa wygląda inaczej i faktycznie to jest 2x11GB bo to już jest uwarunkowane tym trybem.
Pamić karty gfx pod AmigaOS 4.x to max 256 RAM. Reszta to w najlepszym przypadku odpowiednik RAM dysku. Czyli karta graficzna i tak będzie mogła wykorzystać maks 256 MB RAM. Jesli dana scena będzie wymagać więcej - sorry, niewykonalne. Ram dysk nie jest równoznaczny ze swobodnym dostepem do takich danych - karta i tak to co jest w ram dysku musi przerzucić do pamięci, z której może korzystać ona i OS. Taki RAM Dysk, prawdę mówiąc, jeżeli w ogóle jest, nie wnosi niemal niczego do obsługi (i wykorzystania) karty gfx.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/